Gå till innehåll

Jebo/Jebao WP-40


litetsmultron

Rekommenderade inlägg

Lite lustigt att det duger med billiga kina streamers men få andra ting...man får vad man betalar för osv brukar det ju heta..dubbelmoral...och lite fluga kanske?Jag kan ju tänka mig att en kina stream flyttar på vatten likt alla andra märken...man ser det ju!Men säg att det skulle vara en skummare? då minsann är det den dyraste som gäller..:smiley3: gärna så dyr som möjligt..hur kom man fram till detta? utan någon vetenskaplig grund som de flesta inte besitter...men men..flytta vatten är u enklare

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 528
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Man måste ju fortfarande sålla ganska hårt. De här är bra och håller ett bra pris, men jag skulle inte alls ge samma rekommendation till exempelvis Resuns eller Boyus streamers som känns otroligt mesiga till deras siffror. Är en sak mycket billigare än en motsvarande produkt som man brukar köpa är den oftast det av en anledning. Men ibland hittar man guldkorn som den här pumpen.

Det finns ju bra kinesiska skummare med som folk gillar här. Aqua Excel och Bubble Magus tycker många om och de håller ett annat pris än de tyska skummarna.

Men vad både den här pumpen och de kinesiska skummarna har gemensamt mot de Europeiska grejerna är att materialvalet och finputsning öht känns mycket snålare. Även om det klart duger. Men de känns ganska billiga och plastiga de här pumparna tycker jag... Men så bra som de flyttar vattnet så bryr jag mig inte.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har precis fått hem mina wp-40 och jag kan säga att dom är enormt starka. kommer passa utmärkt i mitt stora 720 liters. Blir till att beställa 2 wp-25 till dom små burkarna. den lilla ljus sensorn funkar perfekt. Följer en med i kartongen och så kan man beställa ytterligare en i reserv ifall något skulle hända.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick mina 2 igår med. jag koppla in en igår och jösses vilket flås det var i den.... Virvla upp så mkr skräp från gömda ställen att jag knappt såg in i karet första 30 minutrarna..... Idag skall jag koppla in den andra. Man kunde höra ett litet brummande ljud när den varva upp. Blir till att suga rent lite skräp innan bara..... :) Kändes vääääldigt plastiga som sagts tidigare. Vad gäller styrning och jämförelse med MP 40 tycker jag dock inte de går att jämföra. plusset är att wp 40in är tystare än MP 40n och att wp40in går o ställa i olika vinklar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag räknar inte med att kunna köra en wp60 på fullt flås, det blir ett ställbart don o så drar jag ner på flåset(rejält).

Det jag förväntar mig då är att pumpen blir tyst och jag får ett väldigt brett och mjukt flöde istället.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Beställde en WP60 få se hur den fungerar o låter.

I värsta fall så har jag en bra pump o blanda nytt saltvatten med...

//NiXoN

WP60 varnar de ju lite för själva tillome :) Blir inte den stark i ditt kar?

*edit* såg inte ditt senaste inlägg :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hr ju inget ställdon för att reglera flödet på wp40in. Jag kör den på else mode. MP 40 har ju ett rätt brummande läte när den varvar upp o ner men ljudet stannar runt karet och hörs iaf inte för mig om jag är på nedervåningen. WP 40 där emot den tycker jag har ett lägre dovt brummande som vandrar genom alla väggar i kåken. Den hörs tom i källaren om allt annat är tyst. Detta ljud hörs enbart när den accelererar och inte om den går i konstant flow mode.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hr ju inget ställdon för att reglera flödet på wp40in. Jag kör den på else mode. MP 40 har ju ett rätt brummande läte när den varvar upp o ner men ljudet stannar runt karet och hörs iaf inte för mig om jag är på nedervåningen. WP 40 där emot den tycker jag har ett lägre dovt brummande som vandrar genom alla väggar i kåken. Den hörs tom i källaren om allt annat är tyst. Detta ljud hörs enbart när den accelererar och inte om den går i konstant flow mode.

En polares WP-40 var riktigt tyst, jag fick leta efter ljudet. Provat att vrida den osv? Ibland gör ju det mycket.

Annars blir den kanske tystare efter lite inkörning.

Upplevde i alla fall min MP10esw som _betydligt_ mer störande än min WP-25. Sålde den rätt omgående.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fick hem min WP25 igår. Har lite svårigheter att "kalibrera" den till att ge en stående våg dock? Köpte med en ställbar trafo, men fick snabbt gå upp till 24 v ändå, då allt under var för klent för mitt kar. Nu är frågan om jag måste uppgradera till WP40 eller om det är placeringen som spökar. Jag har den ca 15 cm under ytan, på höger sida bredvid avrinningskammaren. Mjukisarna verkar glada och fiskarna med. Korallernas polyper är ute, alla mjukisar har blåst upp sig rejält och fiskarna simmar omkring och ser ut att njuta av strömmarna. Men ytan på karet är inte direkt en stående våg, även om det gungar ganska bra under ytan. Kan det vara djupet på mitt kar (80 cm, varav 75 cm vatten) som spökar? Kanske är vattenströmmen för "smal"?

(Ljudet är inget som stör mig. Hör ett mycket svagt "zuum... zuum.. zuum" när den kör på W1, med styrka S1 och mitten på intensitetsreglaget)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fick min WP60 igår och lekte lite med den i ett 400 liters kar idag, inget innehåll utöver vatten så det var perfekt till ett experiment.

Flödet är det inget fel på, rejält drag och brett flöde även då man drar ner effekten.

Ljudnivån är hög jämfört med dom pumpar jag haft innan, den som kommer närmast är nog mp40.

Jag blev dock lite förvånad över att den lät en del även när man drog ner effekten på donet och styrningen.

Återstår o se om jag skall prova låta den gå in sig lite innan jag beslutar vad jag skall göra med den...

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite off topic men jag köpte två tunze 6095:or som nu gått en vecka i karet. Tunze ska ju vara tysta men som det är nu måste vi stänga av dom då vi ska titta på tv i samma rum...! Har haft tunze 6055 tidigare som efter nån vecka blivit absolut knäpptysta. Riktigt irriterande med ljudet!

Med vänlig hälsning, Björn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror att alla pumpar låter en del i början innan de kör in sig och blir nötta samt "insmorda" med vattengegg :P Min hörs knappt alls. Kommer dock förmodligen byta upp mig framöver till WP40 för att jämföra flödet och vågen..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer du ihåg hur det var i början? Kör du med 24V?

Med vänlig hälsning, Björn

Tjena Björn.

Jag har 2st 6095 som körs på 24v, de låter i princip inget.

Jag har även 2 WP40 som inte heller låter nåt.

Låt dem gå nån vecka till så borde de kört in sig. Sen är det ju olika hur man uppfattar ljud, men jag har en fru som är känslig för ljud och hon har inte klagat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...