Gå till innehåll

Nätaffär??


mikaelhede

Rekommenderade inlägg

Ville bara förtydliga:

Det jag har köpt har hållit hög kvalite.

Det som har dött under transport har ersatts utan besvär och även kompensation har delats ut.

Jag har inte själv sett om musslorna som jag nämner i ovanstående inlägg höll dålig kvalite utan det var min kontakt som nämde det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Jag har mätt salthalten i de sändningar jag fått från denne handlare och de ligger på det normala. Fick senast i veckan en sändning och alla fiskar var JÄTTEFINA, likaså korallerna. Har dessutom fått snabba och hjälpsamma svar på alla mina frågor. Jag är återigen mkt nöjd och kan hittills bara rekommendera denna handlare!

MVH

Fredrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du är hård mot dom hårda ! (Clintans ordspråk)

Det handlar inte om vilken salthalt du har fått utan vad för salthalt har de simmat i innan de blev försäljningsklara! Jag har ännu inte fått svar på mina frågor så det känns som att han döljer något
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har köpt min clownfisk på herkules zoo. Den har varit i akvariet i ung. 1 månad (kanske lite mer) och mår fina fisken. Pigg och livlig och äter ur handen ibland och nyfiken på allt som rör sig. Hur nöjd som helst. Inga problem nån gång...

Var den första fisk jag någonsin lagt in i ett saltvattensakvarium...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också en stor skillnad i salthalten mellan mitt kar och butiken. Introduktionen tar därför väldigt lång tid, men inga djur har dött tack vare detta.

Flera säger att de fått vita prick från en viss affär. Själv har jag läst att dessa parasiter finns i praktiskt taget all fisk och att de bryter ut när fiskarna blir svaga. Kanske är fel?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

:död: Köpte clownfirrar på Herkules Zoo i Gbg.. dom strök med samma vecka, och jag är ingen nybörja när det gäller att logga in dom i akvariet. Finns det någon som har samma erfarenhet från denna butik?

OBS.. Det var ingen nätaffär,,,,,

Har du pratat med affären?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Angående risken för att vid inköp smitta ned alla andra fiskar.

Nybörjare som jag är så trodde jag att det är därför man skall köra med karantän 3-4 veckor. Kan man då inte vara på säkra sidan innan man introducerar firrarna i den gamla tanken? Eller är det ovanligt med karantän över huvud taget?

Passar på att fråga mer om karantänen när jag ändå är igång: om man inte har råd med 2 UVC, bör man då välja att köra detta i karantänen eller i huvudkaret?

/Rickard

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Angående risken för att vid inköp smitta ned alla andra fiskar.

Nybörjare som jag är så trodde jag att det är därför man skall köra med karantän 3-4 veckor. Kan man då inte vara på säkra sidan innan man introducerar firrarna i den gamla tanken? Eller är det ovanligt med karantän över huvud taget?

Passar på att fråga mer om karantänen när jag ändå är igång: om man inte har råd med 2 UVC, bör man då välja att köra detta i karantänen eller i huvudkaret?

/Rickard

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=4995

Men vad ska du med 2 UVc till? Sätt över akvariets till karantänskaret undertiden fisken är i karantän.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

man upptäcker nåt nytt varje dag med detta forum! Listigt med användarbarometrar, tack för tipset!

Nja, jag kanske är lite väl "Michael Jackson sova i plasttält-fobisk" om jag inte vill flytta grejer som varit i kontakt med karantänen till huvudkaret......?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är så slö att jag har två UVC. Det ena går ständigt på vattnet genom sumpen eftersom jag har alla kar (utom nanot´) på samma sump, skummare påfyllning osv.

Men då har jag ett 9w UV med 5w pump som jag kan koppla in i karantänen.

Det fungerar alldeles utmärkt, det räcker med att jag kollar över det litet grann ute i förrådet så blir det ingen prick med nya fiskar i karantänen.

När jag kopplade in ett 20w UV med en 50w pump i karantänen kokade jag fisken över natten så jag vet inte om jag vill rekommendera den metoden.

(Jag blev ju av med problemet snabbt förstås.)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...