Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 145
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat

:smiley16:

Jättebra länk! Finns det någon möjlighet att den överlever i min burk?

självklart att den överlever, att den ömsar är ett tecken på att den ställer om sig på ett nytt vatten och trivs...

Postat

En ny bild på kuben och ett stort tack till Halogen för dom gröna inslagen i form av Caulerpa peltata som kom med posten idag .

post-1814-14468912272781_thumb.jpg

• 3 veckor senare...
  • 4 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
Postat

I glädjeruset av att ha fått körkort (lite sent i livet) tog jag bilen upp till Bengt på Marinakvariet och gjorde ett impulsköp iform av en svartvit sjöborre som jag nu släppt ner i karet. Någon som kan tala om ifall detta var bra eller dåligt?

Postat

Jag vet vilken sorts sjöborre du köpte av Bengt de e en riktigt bra algätare. Det står om den i The Modern Coralreef skall kolla upp latinska namnet åt dej.

Postat

Echinometra mathaei kroppen på den blir upp till 10 cm i diameter spetsarna oftast inte längre än 5 cm. Diet 100% alger. Är farligt lik Parasalenia gratiosa men din är inte en sådan.

• 2 veckor senare...
Postat

Köpte den här stenkorallen (LPS) i helgen men glömde i vanlig ordning att be om det latinska namnet. Någon som vet. Vore även tacksam för skötselråd. Även en ny bild på Kuben.

post-1814-14468912340065_thumb.jpg

post-1814-14468912340154_thumb.jpg

post-1814-14468912340236_thumb.jpg

Postat

Tackar för svaret. Någon som kan rekommendera något bra preparat med alla nödvändiga spårämnen man kan behöva tillsätta? Har beställt TM biocalsium.

Postat

Efter lång väntan så är jag nu så bofast att jag törs dra igång min nanokub som har stått och väntat i nästan ett år. Kul att läsa om andras erfarenheter! Har än så länge bara saltvatten och korallsand i mitt, blir att köpa levande sten som nästa steg. Belysningen är 11W 6500K (standard cf lysrör) + 8w T5 Power-Glo.

• Skapa Ny...