Laggeman Postat 3 januari 2014 Postat 3 januari 2014 Tänk på att alla eventuella luftbubblor som spricker kommer att komma upp i rampen och lägga saltavlagringar över både skyddsglas till rör och på dina led-chip. Citera
osby0479 Postat 3 januari 2014 Författare Postat 3 januari 2014 Plockade väck min R2 ramp idag, suttit uppe ungefär 1 1/2 månad och inte en fläck från slag på den, men denna går ju iof lite längre bak, men vill nog ha ner den lite till, kanske en 2-3cm men får testa detta o se hur det blir men ljuset utanför karet, nästan det som är viktigast enligt frun! Citera
_Manne_ Postat 4 januari 2014 Postat 4 januari 2014 Ser bra ut som det är tycker jag..Lite bilder sen med bara led o sen inkl rören hade varit nice Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
POPOV Postat 4 januari 2014 Postat 4 januari 2014 Inga krav från min sida =). Jag fär väl helt enkelt bjuda in mig själv för att se hela skapelsen i verkligheten.Säg åt frun att det är blomlampa och sminklampa. Kanske bygga upp en sarg med vitt plexiglas runt om så slipper du stänken. Dessutom blir det kanske risk för fukt i rampen när den sluter karet så pass. Citera
osby0479 Postat 4 januari 2014 Författare Postat 4 januari 2014 Inga krav från min sida =). Jag fär väl helt enkelt bjuda in mig själv för att se hela skapelsen i verkligheten.Säg åt frun att det är blomlampa och sminklampa. Kanske bygga upp en sarg med vitt plexiglas runt om så slipper du stänken. Dessutom blir det kanske risk för fukt i rampen när den sluter karet så pass.Du är så välkommen så Blir nog en öppen lösning med rampen lite högre upp!Nu är ju frågan hur jag ska ställa belysningen, T5orna går ju på fullt, men dom andra kanske man kan dra ner något? Citera
_Manne_ Postat 4 januari 2014 Postat 4 januari 2014 En nyans av sarg däruppe så är ljuset kontrollerbart för att hålla det i baljan.. Bra bild.. Ser väldigt nice ut.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
osby0479 Postat 5 januari 2014 Författare Postat 5 januari 2014 Nu börjar jag få till färgen så jag blir nöjd!Min ramp är väldigt tyst vid drift.Kör den på 60% med leden, och nu i början 4 timmar med T5orna och ska öka 30 min i veckan upp till 6 timmar totalt. Citera
POPOV Postat 5 januari 2014 Postat 5 januari 2014 Låter som en bra plan. Har du fått godkännt på att ha rampen så fast ljuset smyger ut? Citera
osby0479 Postat 5 januari 2014 Författare Postat 5 januari 2014 Haha, hon har inte haft tid att påpeka det, men det kommer nog Ska bara hitta på en lösning så jag kan skjuta den bakåt ca 10-15cm så man kommer ber i karet utan att behöva lyfta bort rampen!! Citera
tiomm Postat 5 januari 2014 Postat 5 januari 2014 Skitsnyggt kar!Och härligt med nya rampen. Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
osby0479 Postat 5 januari 2014 Författare Postat 5 januari 2014 Tack ska du ha!Ja jag blev riktigt nöjd faktiskt, är ett helt annat ljus jämfört med den gamla, så det blev ett bra byte tycker jag!Nu ska det bara i lite fler koraller så man blir någorlunda nöjd!! Citera
_Manne_ Postat 5 januari 2014 Postat 5 januari 2014 Ken , någon typ av expasionsbeslag ? Har du någon koll på din vikt på rampen ?Dina "piggar" skulle varit glidbara på staget som du gjort.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
osby0479 Postat 5 januari 2014 Författare Postat 5 januari 2014 Ken , någon typ av expasionsbeslag ? Har du någon koll på din vikt på rampen ?Dina "piggar" skulle varit glidbara på staget som du gjort.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkSkulle väl kanske uppskatta vikten till 15kg.Typ en glidskena som sitter på kök som man drar ut lådorna på, fast lite smidigare, sen fixar jag resten, vill bara att det ska va smidigt o se hyfsat bra ut! Citera
_Manne_ Postat 6 januari 2014 Postat 6 januari 2014 Skulle väl kanske uppskatta vikten till 15kg.Typ en glidskena som sitter på kök som man drar ut lådorna på, fast lite smidigare, sen fixar jag resten, vill bara att det ska va smidigt o se hyfsat bra ut!Borde absolut vara möjligt att få till , centrumtyngden på rampen kommer ju ändå att vara på akvariet , så detBorde inte vara några problem o längden är ju ganska kort som man ska skjuta bak rampen, då man har en vägg ivägen,Nästa fundering är ju att säkerhetställa ett typ av antirost grej för lite livslängd.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Andreas N Postat 6 januari 2014 Postat 6 januari 2014 Riktigt fint ljus hänger inte rampen välgigt nära karet? Vet att ATI har 20cm avstånd till ytan satt som minimum. Citera
osby0479 Postat 6 januari 2014 Författare Postat 6 januari 2014 Vet faktiskt inte?Hade min r2 5 cm närmare ytan än denna.Varför ett minimum pga spridningen eller? Citera
Andreas N Postat 6 januari 2014 Postat 6 januari 2014 Kanske är något med fukt / kondens som kan skada elektroniska komponenter om rampen hänger för nära. Någon annan kanske vet vad som gäller. Citera
Gocky75 Postat 6 januari 2014 Postat 6 januari 2014 Riktig stilrentSent from my GT-I9505 using Tapatalk Citera
osby0479 Postat 7 januari 2014 Författare Postat 7 januari 2014 Tack ska ni ha!Bör jag fått bukt med mina kiselalger så ska jag försöka få till lite foto på inredningen, är ju det som är mest intressant Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.