izfisk Postat 27 augusti 2015 Dela Postat 27 augusti 2015 Tjena Kung Björn ! Jag undrar om du har lust att berätta lite om cirkulationen i ditt kar, hur du kör och tänker där? så är jag lite nyfiken på hur mycket du krämar på med ljus (kanske en PAR mätning:)?).MVHPeter Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 28 augusti 2015 Författare Dela Postat 28 augusti 2015 Hehe kung....jajaCirkulationen kör jag rätt turbulent - 4st Tunze kopplad till GHL dator som skapar ett väldigt varierat flöde. Pumparna går mellan 70-100%Belysningen krämar jag på 95% och hade lätt kört 100% om fläktarna varit lite tystare... Jag har ökat långsamt från om jag minns rätt ca 40%. Par har jag aldrig mätt men det är nog rätt högt. Jag har bl.a. en a.losietteae som växer bra och färgar fint som är ca 70cm från armaturerna.Ska bli spännande följa din upgrade, Peter Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
izfisk Postat 28 augusti 2015 Dela Postat 28 augusti 2015 Ja de e full fart på planering å inköp de e riktigt skoj kanske finns plats för ett studiebesök för å titta på din zeomatic reaktor ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 29 augusti 2015 Författare Dela Postat 29 augusti 2015 Det kan vi nog styra upp! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
epoxy Postat 31 augusti 2015 Dela Postat 31 augusti 2015 äääääg, så sjukt snygga acros du har. Så kul att icefire har tagit fart nu! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 31 augusti 2015 Författare Dela Postat 31 augusti 2015 Ja icefire börjar sticka iväg nu lite sakta Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 3 september 2015 Dela Postat 3 september 2015 Ja jisses vilka koraller.Men var är helbilden?//Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 3 september 2015 Författare Dela Postat 3 september 2015 Ja jisses vilka koraller.Men var är helbilden?//Marko 'DaTrucka' (via mobil).Lägg gärna in bilder på helkaret.Jag tar inte så ofta helbilder men här kommer en i alla fall Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
izfisk Postat 3 september 2015 Dela Postat 3 september 2015 Jäklar va snyggt Björn!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 3 september 2015 Dela Postat 3 september 2015 Skitsnyggt. Så ska en slipsten dras.//Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan Postat 3 september 2015 Dela Postat 3 september 2015 Wow vilket kar!!!!kör du zeo rektorn före eller efter skummaren?kör du ultra Lith och om, vad tillsätter du för medel eller kör du bara reef vitalty?Som sagt hatten av! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Strikt Postat 3 september 2015 Dela Postat 3 september 2015 Kul att se helheten av färgexplosionen! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tomtom Postat 3 september 2015 Dela Postat 3 september 2015 Det där är riktigt fint det :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 3 september 2015 Dela Postat 3 september 2015 Otroligt fint helt enkelt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 3 september 2015 Författare Dela Postat 3 september 2015 Tack grabbar!!@Johan Jag har zeoreaktorn efter skummaren så mulmen kommer ut i karet. Jag kör inte UltraLith utan Zeolight som jag modifierat lite. Det jag doserar är ReefVitality, UltraMinS, FM spårämnen green red blue, KNO3 blandning. Jag har en reaktor med aktivt kol och en reaktor för zeostenen. Vattenbyte ca 10% nästan varje vecka. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan Postat 3 september 2015 Dela Postat 3 september 2015 Stort tack för svaret!2st frågor tilldu doserar inga bakterier + ultra bak?doserar du reef vitaliy var fjärde dag en kapsel? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 3 september 2015 Författare Dela Postat 3 september 2015 1,5 kapsel Reef Vitality var 4e dag. Ingen kolkälla (finns lite i UltraMinS) och bakterier endast sporadiskt (väldigt sällan) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 4 september 2015 Dela Postat 4 september 2015 Underbart o se Björn!!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ticky Postat 4 september 2015 Dela Postat 4 september 2015 Man blir ju lite glad när man ser ditt akvarium Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jhjelm Postat 5 september 2015 Dela Postat 5 september 2015 Har jag fattat det rätt, du kör zeovitreaktor men med FM produkter? Inte zeobak eller zeostart - kan du förklara varför?/Jocke Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan Postat 5 september 2015 Dela Postat 5 september 2015 Jag har samma fundering!är det inte ultralith du kör!?utan att ha någon större insiktså är väl STORA skillnade att ultralith = fauna marinzeovit = korallen zucht Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 5 september 2015 Författare Dela Postat 5 september 2015 Har jag fattat det rätt, du kör zeovitreaktor men med FM produkter? Inte zeobak eller zeostart - kan du förklara varför?/JockeEnkla förklaringen är att jag kör FMs Zeolight. Reaktorn jag använder är FMs automatiska 4.5L reaktor.Man blir ju lite glad när man ser ditt akvarium Hehe va roligt! (ses om nån timme förresten)Underbart o se Björn!!!Tack!! Kul med huset som e på G och ska bli kul se va du drar igång för kar i framtiden! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jhjelm Postat 5 september 2015 Dela Postat 5 september 2015 Tack Björn. Det var en logisk förklaring Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 7 september 2015 Författare Dela Postat 7 september 2015 Dagsfärska bilderTopa.awiTop2KorallkrigBlueberry nasutasscspPink lemonadeacrosssc Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ikola Postat 7 september 2015 Dela Postat 7 september 2015 Får man svära på Guiden så JÄVLAR va snyggt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.