ormet Postat 13 december 2014 Dela Postat 13 december 2014 Äntligen spathulata! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 13 december 2014 Författare Dela Postat 13 december 2014 Äntligen spathulata!Ja eller hur /Björn Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 13 december 2014 Författare Dela Postat 13 december 2014 Var en fin aussiesändning men tyvärr var korallerna rätt slitna pga extrem värme i Australien. Man fick boka och det gjordes Hämtning om någon vecka om korallerna klarat sig. Kul att träffa lite svg-folk! Ormet vidofner och tomtom var också där och dreglade /Björn Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vidofner Postat 13 december 2014 Dela Postat 13 december 2014 Var kul att ses och få ett ansikte på dig 😊Skickat från min SM-G900F via Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 13 december 2014 Författare Dela Postat 13 december 2014 Var kul att ses och få ett ansikte på dig Skickat från min SM-G900F via TapatalkJa det var skoj att träffas. Blev lite kort stund bara /Björn Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 17 december 2014 Författare Dela Postat 17 december 2014 Testade fota lite från ovan ikvälla.hyacinthusa.sp Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DanneI Postat 20 december 2014 Dela Postat 20 december 2014 Så där ska en hyacinthus se ut, gillar dom. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
lottac Postat 20 december 2014 Dela Postat 20 december 2014 OJ!!! vilken färg de har!!!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Axxe Postat 20 december 2014 Dela Postat 20 december 2014 Instämmer helt med föregående talare, otrolig färg Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 20 december 2014 Författare Dela Postat 20 december 2014 Tack ska ni ha Ja hyacinthus är verkligen en trevlig acropora. Ljuskrävande men växer på rätt bra i rätt förhållanden. Zeolight har nu varit igång dryga veckan och bakteriefilmen tilltar på pumpar och rutor (skrapa varannan dag). Jag har fått något större förbrukning av KH men det är ganska marginellt. Kaliumförbrukningen verkar däremot minskat - det kanske är så att stenen suger mest Kalium när den är nyilagd? Jag har bara kollat KH och K senaste veckan men hoppas mäta "allt" imorgon fm. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
odel68 Postat 20 december 2014 Dela Postat 20 december 2014 Riktigt läckert Björn mvh Ola. . Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 23 december 2014 Författare Dela Postat 23 december 2014 Nu har zeon varit igång ca 2v och näringsvärden fortsätter sjunka. No3 nu omätbart och po4 mäter jag till 0,009. Jag kommer nu öka på min no3 dosering litegrann. Jag hade tidigare problem med bakteriehinna på pumpar och glas. Nu sänkte jag flödet genom zeoreaktorn så stenarna ligger absolut stilla och det verkar gjort susen. Bakteriehinnan är nu i princip borta och jag har fått kristallklart vatten igen Någon visuell skillnad på färger/tillväxt tycker jag mig inte se. /Björn Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 23 december 2014 Författare Dela Postat 23 december 2014 De flesta gillar nykläck artemia http://youtu.be/S-MlA4ie1IQ/Björn Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 2 januari 2015 Författare Dela Postat 2 januari 2015 Gott Nytt alla följare!Började saltåret med att åka till Triton deras första öppna dag 2015 Hämtade hem mina bokade Australien SPS så nu står de i min korallburk efter RX-dopp.Börjar bli en vana att träffa SVG-folk i LFS och idag fick jag träffa Orm+bror, Strikt, Tomtom - alltid lika trevligt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Strikt Postat 2 januari 2015 Dela Postat 2 januari 2015 Gott Nytt alla följare!Började saltåret med att åka till Triton deras första öppna dag 2015 Hämtade hem mina bokade Australien SPS så nu står de i min korallburk efter RX-dopp.Börjar bli en vana att träffa SVG-folk i LFS och idag fick jag träffa Orm+bror, Strikt, Tomtom - alltid lika trevligt Kul att ses! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ormet Postat 2 januari 2015 Dela Postat 2 januari 2015 Gott Nytt! Ja idag var nog något slags rekord! Trevligt att träffa er allihop. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blackizzz Postat 2 januari 2015 Dela Postat 2 januari 2015 Även jag var där, tror jag stod bakom er i kassan, runt 13-13:30 tiden? Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tomtom Postat 2 januari 2015 Dela Postat 2 januari 2015 Alltid trevligt att råkas :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 2 januari 2015 Författare Dela Postat 2 januari 2015 Alltid trevligt att råkas :-)Verkligen! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 2 januari 2015 Författare Dela Postat 2 januari 2015 Även jag var där, tror jag stod bakom er i kassan, runt 13-13:30 tiden? Sent from my iPhone using TapatalkJa det var runt den tiden Jag hade röd jacka och pratade säkert rätt mycket Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 2 januari 2015 Författare Dela Postat 2 januari 2015 Kul att ses!Ja verkligen Alltid kul att få ett ansikte på forummedlemmarna Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 2 januari 2015 Författare Dela Postat 2 januari 2015 Trevligt som vanligt!Kul att morsa på far+bror också! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blackizzz Postat 2 januari 2015 Dela Postat 2 januari 2015 Ja det var runt den tiden Jag hade röd jacka och pratade säkert rätt mycket Det låter rätt haha nästa gång får jag introducera mig Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nike83 Postat 2 januari 2015 Dela Postat 2 januari 2015 Testade fota lite från ovan ikvälla.hyacinthus[ATTACH=CONFIG]122792[/ATTACH]a.sp[ATTACH=CONFIG]122793[/ATTACH]fantastiska koraller! är de lika fina IRL, eller kanske t.o.m finare ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 2 januari 2015 Författare Dela Postat 2 januari 2015 fantastiska koraller! är de lika fina IRL, eller kanske t.o.m finare ? Det får du avgöra på söndag Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.