Gå till innehåll

Normalt "Doris" beteende?


Chum

Rekommenderade inlägg

Min "Doris" gör lite lustiga saker...

1) Äter cyano från sanden, när hon hittar det. Är inte det giftigt??

2) Sover i min stora "Milka" genom att klämma in sig mellan grenarna på exakt samma ställe varje natt, så fort moonlight går igång. Det ser så trångt ut att hon man undrar om hon ska fastna?

3) Äter som en gravid flodhäst varje gång det är matning. Spelar ingen roll vilken mat det är, hon vräker i sig så magen blir rund (och bajsar därefter).

Är detta normalt tro?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2 det gör min osså. Exakt samma skreva så man bara ser ögat på från utsidan.

3 absolut, tror den kan äta ihjäl sig.

4 vänta tills den jagar luftbubblor som den släpper ut vid botten först.

Se "Hitta Nemo" så ser du hur Doris verkligen beter sig, min är iallafall 99% en kopia.

/Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade en doris som inköptes maj som 5cm efter 9 månader var han 12cm och efter ytterligare ett år 18cm. Den åt som en gris , tog luftbubblor från ytan o släppte sedan ut dom o jagade sedan dom upp igen för att hämta nya efter ett par sec igen , den bet tag i nylimmade fraggar som den inte gillade och slet tills den lostnade för att sedan slänga den bakom all sten el i en annan korall.

Hade ADHD och var allmänt jobbig..... En av de minst lämpade fiskar i ett akvarium kan jag tycka.

post-4344-14468931488783_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vänta som sagt tills den jobbar hårt min tar sandkorn och släpper vid ytan för att sedan jaga dom lika så luftbubblor och äter ja finns inget stopp. Cyano låter inte helt främmande min älskar röda bubbelalger och skäggalger så varför inte

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo utrymme finns absolut och mycket simyta, vilket syns att hon gillar. Hon simmar lite som i "filmen" faktiskt, lite så där svajande, haha... Jag älskar denna sort. Charmig, pysslig, söt och en härlig blå färg. Jag undrade bara om min var "normal" då den som sagt äter cyano som ska vara giftigt. Hoppas inte den skadar sig själv eller korallen också när on klämmer sig in så där. Hon kan knappt röra fenorna där hon sitter, av fri vilja på natten. Aptiten också, är väl ngt man får lära sig leva med. Hon tar helt enkelt 40% av all mat som ges till 6 fiskar :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar med denna fisk. Men det gäller ju som sagt att man är med på att det är en stor fisk med behov att röra sig. Min har mycket simyta en fördel med hörnkar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...