LN21 Postat 2 augusti 2014 Författare Postat 2 augusti 2014 Du får ta dig hit nästa träff Keller:) Citera
LN21 Postat 2 augusti 2014 Författare Postat 2 augusti 2014 Ja ja med detta vart riktigt knepigt:) Citera
Laggeman Postat 2 augusti 2014 Postat 2 augusti 2014 Supersnygga bilder på ett supersnyggt kar!Nästa träff är ett måste att komma på! Citera
_Manne_ Postat 2 augusti 2014 Postat 2 augusti 2014 Lagge: du kan får åka finbil halva vägen om ifall..Med vänlig hälsning, Manne Citera
LN21 Postat 2 augusti 2014 Författare Postat 2 augusti 2014 Klart ni ska komma:)Hade just ett mycke trevligt besök av StigiGemla. Tack för veteflätan:) Citera
stigigemla Postat 2 augusti 2014 Postat 2 augusti 2014 Alltid kul att få inspiration. Och speciellt nu inför min ombyggnad. Och ett nytt projekt har jag fått också.Att bygga en algskrapa för bakrutan på breda kar. Citera
LN21 Postat 3 augusti 2014 Författare Postat 3 augusti 2014 Puhhhhh nytt värmerekord för mig. 32,5 grader, termometern sitter på norrsidan av huset. Högsta tempen sedan vi flyttade in för 10 år sedan.Den här Stylophoran gillar verkligen läget, nu när det varit snäppet varmare i karet denna nu i sommar. Citera
Andreas N Postat 3 augusti 2014 Postat 3 augusti 2014 Jag har en likadan stylopora och den är makalöst vacker med den röda basen och de blåa Polyperna precis som din. Tyvär råkade jag bränna min kraftigt så den här lite skador här o där men repar sig sakteliga. Citera
LN21 Postat 4 augusti 2014 Författare Postat 4 augusti 2014 Ja grann är den när den vill visa sig från den sidan:)Problemet med den i mitt kar är att den växer så förbenat långsamt. Men nu med lite svagare ljuse och varmare vatten så verkar den faktisk trivas som bäst.Men som sagt den har inte ens dubblat sig sedan jag fick i den (har haft den i minst ett år). Citera
irwin_fletch Postat 7 augusti 2014 Postat 7 augusti 2014 Tack för idag Larry. Trevligt bemötande, gott kaffe och ett helt underbart kar. Mycket inspirerande. Fraggarna är nu på plats, bara hålla tummarna 1 Citera
LN21 Postat 8 augusti 2014 Författare Postat 8 augusti 2014 Tack Jonas:)Det var mycket trevligt att ha dig här.Vill även passa på att att tacka Er andra som köpt fraggar:)Hade även ett mycket trevligt besök av Andreas med familj nu i veckan, det var ett nördigt möte och en massa lite annorlunda snack:) Citera
LN21 Postat 11 augusti 2014 Författare Postat 11 augusti 2014 Jaha då har man fraggat lite Posillopora. Håller på att försöka fåtill lite nya platser för ev. framtida inköp av koraller.Tappade naturligt vis en stor sten på min Posillopora. Karet tickar på och är i behov av vattenbyte.Den hära lilla gynnaren har fått en ny plats sedan någon vecka tillbaks, den har dessutom en extra spot(50 W hybrid) på sig.Just nu är den mest grön och tråkigt men vi ska se om den inte kan pigga till sig. Citera
irwin_fletch Postat 12 augusti 2014 Postat 12 augusti 2014 Tänkte höra med dig vad du matar dina Anthias med, de ser så välmående ut . Hur ofta och med vad!? Citera
LN21 Postat 12 augusti 2014 Författare Postat 12 augusti 2014 Dom får fryst Cyplops, Mysis, Lobsterägg och Calanuspellets small och flingfoder. Försöker alltid att mata tre ggr varje kväll.Mina moduler gör att dom har massor av bra gömställe, vilket i sin tur har gjort dom trygga och är därför rätt mycket framme i karet:) Citera
LN21 Postat 13 augusti 2014 Författare Postat 13 augusti 2014 Puhhhh blandat 75 liter Balling och bytt 400 liter vatten. Osmosen får betjäna färg.Hade även ett mycke trevligt besök från två Jönköpingsbor nu i kväll. A. Ezmann har boxat sig rakt in mellan de båda A. Formosa. Där dom ligger mot varandra så verkar ingen direkt vinna slaget utan det får räknas som ovagjort. Citera
LN21 Postat 16 augusti 2014 Författare Postat 16 augusti 2014 Denna Acroporan har blivit rätt fin nu. Den står på ett ganska mörkt ställe 70cm ner i karet.Den växte nästan inget alls tills A. Hyacinthus växte in mot den med full kraft. Då helt plötsligt kom den på att om ja inte skyddar mig genom att växa och blocka motståndaren så kommer jag inom kort att gå under.Det hela får mig att fundera på hur funkar det där med tillväxt egentligen????????????Visst en del av lösningen kan ju vara att den får kraft av det den kan käka av sin motståndare. Om så är fallet så funkar korallen hud/membran även som transportör av näringsämne.Men visst växer även andra tankar i ämnet. Tänk om korallen faktiskt triggas av andras närvaro???!!!! Citera
alexochingencarina Postat 16 augusti 2014 Postat 16 augusti 2014 Häftigt! Man kanske ska sätta alla spser i en hög så växer dom som tusan:skrattar: Citera
LN21 Postat 16 augusti 2014 Författare Postat 16 augusti 2014 @ Anderas,,,lite kul är det att tänka lite i andra banor. Jag kommer ihåg att du pekade på just den korallen o sa att den inte var så dum. Ja fattade knappt vad du menade för att den var "ju en av dom som stod helt still" i tillväxt. Men nu när ja fibblade lite med kameran igår så insåg ja samma sak som dig:)@ alexcarina,,, ja nu har ja inte som helst belägg för vad ja dillar om men lite kul är det. Mina Staghorn knöade ja ihop o dom växer ju så in i bängen. Citera
lottac Postat 16 augusti 2014 Postat 16 augusti 2014 Riktigt fint kar du har fått till Larry! Snygga bilder oxå! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.