Tomtom Postat 11 mars 2015 Dela Postat 11 mars 2015 Jo jag har också den nya hållaren. Stor skillnad mot hur det var innan.Känns bra nu.:-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ballsam Postat 11 mars 2015 Dela Postat 11 mars 2015 Låter som om det går åt rätt håll. Är den nya hållaren något ni fått köpa till extra eller är det good-will från MaxSpect? Levereras nya pumpar med nya hållaren? /Samuel Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vidofner Postat 11 mars 2015 Dela Postat 11 mars 2015 Så, min har nu kört i snart 4 månader. Den tystnade lite, men inte så mycket.Den hördes till intilliggande rum... mööö, mööö, mööö...Nu har jag dock fått den nya upphängningen som hjälpt ganska mycket. Jag passade på att dra upp styrkan mer.Jag hör den inte i andra rum nu, trots att jag skruvade upp styrkan.Sitter jag 5 meter från karet så hörs den, dock hade man inte tänkt på det om det inte var för pulse-ljudet.Men nu tycker jag att den är helt OK.Var köper man nya upphängningen? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Yodelking Postat 11 mars 2015 Dela Postat 11 mars 2015 Var köper man nya upphängningen?Jag fixade min på Drakfisken. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vidofner Postat 11 mars 2015 Dela Postat 11 mars 2015 Letade där men hittade inte. Kan du ge länk? Jag fixade min på Drakfisken. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 12 mars 2015 Dela Postat 12 mars 2015 Nya levereras med nya upphängningen. Har endast ett litet antal och säljer därför inte dessa är reserverade till kunder som har problem med sin nuvarande Gyre. Fler fästen kommer att komma in och då läggas ut till försäljning. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Waterboy Postat 27 mars 2015 Dela Postat 27 mars 2015 Inhandlade en Gyre 130. Den har nog det gamla fästet. Har ni fått nytt fäste till 130:an?Min är iaf längt ifrån ljudlös. Har erfarenhet av Tunzes 6105, 6155, Vortech MP40 & MP60.MP 40 hade bra ljudnivå men dåligt tryck. MP60 hade dåligt tryck och högt ljud. Tunzena har rätt bra klös och är ljudlösa. Gyre 130 har väldigt bra tryck men högt ljud.Detta i ett kar på knappa 1000 liter. (170x80x70)Skriv gärna vilken modell det är ni har då ni lämnar rapporter om ljud mm. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
flash Postat 27 mars 2015 Dela Postat 27 mars 2015 Köpte en Gyre 130 på Triton i Täby och den är tyst som bara den men dom säljer bara med dom tysta fästena fick jag höra.Tyst , grymt flöde kanon nöjd. Måste dock trimma in den så att den inte blåser bort min fina sand botten Tror att din butik kan förse dig med det nya ljudlösa fästet....så gör Triton i alla fall. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
msen Postat 28 mars 2015 Dela Postat 28 mars 2015 Fick ett gratis nytt ljuddämpat fäste från drakfisken till min gyre 60w då jag köpt den där. Helt otroligt, det blev som natt och dag. Nu är karet i stort sett ljudlöst förutom lite mysljud från skummarens bubblor. Jag kan starkt rekommendera den om man får med det nya fästet. Den är så tyst så att man inte har en aning om ifall den är på eller vilket intervall man kör den på. Underbart!Sent from my iPad using Tapatalk HD Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Colan Postat 1 april 2015 Dela Postat 1 april 2015 Efter att min pump skickats på reparation till Frankrike så kom den äntligen tillbaka, motordelen var helt ny, provkörde pumpen med originafästen och den lät (helt oinkörd) mycket mindre än tidigare. Som goodwill fick jag även de nya fästerna till pumpen någon dag senare och nu kan jag köra intervall på 60% utan att det är märkbart. Är supernöjd nu, grymt flöde och nästan ljudlös. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ballsam Postat 3 maj 2015 Dela Postat 3 maj 2015 Nån av er som kör med en maxspect som skulle kunna ta ett skjutmått och kolla diametern på sladden och på "kontakten". Gärna längden på sladden också /Samuel Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
cheva Postat 3 maj 2015 Dela Postat 3 maj 2015 har testat en Gyre 150 det enda negativa att den inte går ner i varv på natt tid Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ballsam Postat 5 maj 2015 Dela Postat 5 maj 2015 Nån snäll ägare till en maxspect som är pigg på att ta lite mått på sladdarna? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 5 maj 2015 Dela Postat 5 maj 2015 Nån snäll ägare till en maxspect som är pigg på att ta lite mått på sladdarna?kontakten ser tjock ut har sett att det finns Extension Cableså en utav denna å klipp av å sedan skarva ihop igen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ballsam Postat 7 maj 2015 Dela Postat 7 maj 2015 kontakten ser tjock ut har sett att det finns Extension Cableså en utav denna å klipp av å sedan skarva ihop igenVill helst undvika klipp och skarv. Vill hellre dimensionera så jag utan problem kan dra igenom hela sladden genom röret. Ingen som kan förbarma sig och mäta? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tomtom Postat 7 maj 2015 Dela Postat 7 maj 2015 22mm :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ballsam Postat 7 maj 2015 Dela Postat 7 maj 2015 22mm :-)Supertack Är det mätt på den fetaste delen av kopplingen som sitter på "pump-sladden"? Vad är det för diameter och längd på själva sladden? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tomtom Postat 7 maj 2015 Dela Postat 7 maj 2015 Fetaste stället på sladden. 5mm på kabeln. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tomtom Postat 7 maj 2015 Dela Postat 7 maj 2015 Längd vet jag inte då den är dragen lite krångligt men vet säkert nån annan. Uppskattningsvis 2m från kontroller till pump. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ballsam Postat 7 maj 2015 Dela Postat 7 maj 2015 Fetaste stället på sladden. 5mm på kabeln.Längd vet jag inte då den är dragen lite krångligt men vet säkert nån annan. Uppskattningsvis 2m från kontroller till pump.Perfekt. Precis vad jag ville höra Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petnym Postat 3 juni 2015 Dela Postat 3 juni 2015 De verkar experimentera med lite större varianter också... 200W (!)http://reefbuilders.com/2015/06/02/maxspect-teases-prototypes-massive-gyre-xl-series-pumps/ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sjöfartsmuseet Akvariet Postat 26 juni 2015 Dela Postat 26 juni 2015 Om man har en plexiskiva precis ovanför ytan, skulle man kunna fästa denna pumpen ovanifrån och få flöde längs med ytan? / David Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 26 juni 2015 Dela Postat 26 juni 2015 Istället för att fästa den i kanten av karet och få cirkulation längs med ytan på det viset? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sjöfartsmuseet Akvariet Postat 27 juni 2015 Dela Postat 27 juni 2015 Istället för att fästa den i kanten av karet och få cirkulation längs med ytan på det viset?Ja, vi har svårt att ha magneter på utsidan karen i utställningen. Men har redan en plexiskiva som ligger nån cm över ytan där vi har andra pumpar nu. / David Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mikoto Postat 28 juni 2015 Dela Postat 28 juni 2015 Pillar folk på magneterna för er? :-)Er lösning låter som den borde fungera bra. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.