Illustratören Postat 29 december 2009 Dela Postat 29 december 2009 Snyggt Tomas!Gillar dessa: Har du haft dem länge och har de blivit fler eller är det originalkolonierna från inköp?Snygga som attan var de iallafall!Lägger upp några bilder på vad som hände efter dagens vattenbyte.Alla mina små ormsjöstjärnor sökte sig till höga platser i karet och gjorde vattnet grumligt, kul.Nu är de bara att vänta å se om de blir baby boooom av ormsjöstjärnor. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 31 december 2009 Dela Postat 31 december 2009 Jättehäftiga bilder - snyggt fotograferat också! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ländström Postat 28 februari 2010 Författare Dela Postat 28 februari 2010 Hej Lägger upp lite bilder på hur karet ser ut idag. Jag plockade ner karet för att byta fiskar och göra om inredningen. Det är lite mer pelarstuk vilket fiskarna verkar gilla.//Tomas. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 28 februari 2010 Dela Postat 28 februari 2010 Makalöst vackert Tomas:smiley20: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Curtus Postat 28 februari 2010 Dela Postat 28 februari 2010 Riktigt riktigt snyggt! Gillar verkligen den luftiga scapen och tillsammas med dom färgerna blir det ju inget annat är skitsnyggt=)Om man har vägarna förbi Uddevalla någong gång, finns det möjlighet att man skulle kunna komma å dregla ner frontrutan?=)Mvh Patric Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pwin Postat 28 februari 2010 Dela Postat 28 februari 2010 Jättesnyggt Tomas, vilken skillnad det blev mot tidigare. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kimett Postat 28 februari 2010 Dela Postat 28 februari 2010 Trevligt att se vart den stora shoppingen landade :-) Snyggt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
garfish Postat 28 februari 2010 Dela Postat 28 februari 2010 Kan bara instämma... supernice Tomas.. Ser betydligt större ut än 310 liter /Gustaf Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 28 februari 2010 Dela Postat 28 februari 2010 Riktigt snyggt! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted Camenius Postat 28 februari 2010 Dela Postat 28 februari 2010 riktigt snyggt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ländström Postat 28 februari 2010 Författare Dela Postat 28 februari 2010 Hej Tackar för de värmande orden!Alla är välkomna, det är bara att skicka ett PM: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bob Falfa Postat 28 februari 2010 Dela Postat 28 februari 2010 Riktigt snyggt! Ditt akvarium är en målbild! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JohanP Postat 28 februari 2010 Dela Postat 28 februari 2010 Aaaaahhhhh, oerhört snyggt kar -respektoch jag håller med, det ser mycket större ut än vad det är.Jag har aldrig gillat blå bakgrund men detta kar får mig att tänka till kan jag säga.Vad är det för mått på detta magnifika kar? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Slanten Postat 28 februari 2010 Dela Postat 28 februari 2010 Mycket snyggt! Smart att dölja streamerpumparna bakom kalkalger! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Snirrevirre Postat 1 mars 2010 Dela Postat 1 mars 2010 Så sjukt, enormt, jävla, läckert!Förblindas oxå av att måtten i karet inte är större. Jag trodde karet var på minst 150 cm, men mycket väl kunnat vara 2meter, men det är det ju inte! Så snyggt jobbat! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
addo Postat 1 mars 2010 Dela Postat 1 mars 2010 Vackert! Klarade sig inte dina asymbiotiska koraller? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
liljeros Postat 1 mars 2010 Dela Postat 1 mars 2010 men gosse! de va stiligt due! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 1 mars 2010 Dela Postat 1 mars 2010 Mycket vackra bilder!!!Detta kar är fantastiskt vackert!!Jag var och tittade på detta för ca 1 år sedan och kunde knappt slita ögonen från det då.Synd att det är så långt dit annars hade man nog varit där för ofta för inspration mm. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 1 mars 2010 Dela Postat 1 mars 2010 Snygga bilder Thomas! Vad har du för belysning nu? Tycker det ser någorlunda annorlunda ut mot hur de första bilderna i tråden. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Henric Postat 1 mars 2010 Dela Postat 1 mars 2010 Jätte vackert!Jag är också intresserad på din setup av lampor. Jag läste första sidan från 2005, så vad har du förändrat. Sedan så är det också intressant att få veta vad du gör med vattnet.//Henric Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ländström Postat 1 mars 2010 Författare Dela Postat 1 mars 2010 HejTackar en gång till för alla trevliga kommentarer!Johan: måtten är 125X55X45.Addo: När jag rensade för mina nässelproblem fick dom flytta för säkerhets skull, så här i efterhand så var det nog mest min stora gröna sinularia som var boven. När jag rev karet hittade minst 10 st små fraggar på olika ställen i karet så det verkade som det funkade bra när till och med små avläggare lyckats etablera sig. Jag är på G igen se bild 3.Laggeman och Henric: Jag kör med 4X54 samt 4X39 T5, 3 KZ new gen, 3 KZ blå samt 2 fiji purple.Bifogar några detaljbilder.//Tomas. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 1 mars 2010 Dela Postat 1 mars 2010 gryma musslor! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ländström Postat 1 mars 2010 Författare Dela Postat 1 mars 2010 Jätte vackert!Jag är också intresserad på din setup av lampor. Jag läste första sidan från 2005, så vad har du förändrat. Sedan så är det också intressant att få veta vad du gör med vattnet.//HenricHej HenricMissade din fråga om vattnet!Jag kör med skummare och kalkreaktor (hemmabyggda). Gör helst 20%-iga vattenbyten varje vecka. Tillsätter spårämnen och aminosyror, typ fauna marin eller motsvarande. I aminon kör jag ibland i ultraclam.//Tomas. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 1 mars 2010 Dela Postat 1 mars 2010 Checka denna länken så hittar ni mer om Tomas akvarium. Det är grymt!https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=26396 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
garfish Postat 1 mars 2010 Dela Postat 1 mars 2010 Nej Tomas!!!... Nu får du ge dig, sluta ta så fina bilder på ditt kar...Min laptop tål inte drägel vist... // Gustaf Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.