Clownen Postat 25 november 2005 Postat 25 november 2005 Hejsan!Jag tänkte föreslå att vi skulle kunna använda den här eller en liknande tråd till att lägga upp länkar till filmer på våra saltvattenskar eller annat som rör hobbyn. Jag vet att det finns intressanta filmer utspridda på forumet men det skulle vara trevligt om det skulle finnas finnas samlade på ett ställe om det går att lösa rent tekniskt.Skriv gärna en kort beskrivning av filmen och hur stor filen är. Senare kanske Wrang eller någon annan person kan vara vänlig att sortera länkarna med olika rubriker? Reef-central har en liknande tråd: http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?threadid=694780MvhPeter Citera
DSB Postat 25 november 2005 Postat 25 november 2005 I vilken/vilket format skall filmen vara sparad i, för att fungera i forumet ? Citera
Laggeman Postat 25 november 2005 Postat 25 november 2005 Bra idé!Formatet som sådant kvittar nog, då de flesta format går att spela på tex. VLC Media Player som finns till flertalet plattformar. Så länge man skriver ut vad det är på filmen samt storleken, så kan man ju få en klistrad forumstråd där man (Admin) kontinuerligt lägger in länkar till filmer precis som på reefcentral där varje användare ligger som en kateegori och deras egna filmer där under.Filmer kan man ladda upp på Putfile.com om man inte har en egen server. Citera
Laggeman Postat 25 november 2005 Postat 25 november 2005 14mb & 1,10minhttp://www.supramk3.com/salt/10_aug.mpegär på gång med en ny, då det har varit en del förändringar i karet sen augustiFilmen går inte att öppna direkt från sidan. Inte heller hämta hem den direkt.Däremot går det bra att gå in på sidan och hämta den därifrån. http://www.supramk3.com/salt/ Citera
Clownen Postat 27 november 2005 Författare Postat 27 november 2005 Det här blir inte mycket till filmarkiv . Kom igen nu, dela med er av era fina filmer! De kommer att uppskattas. Citera
wrang Postat 27 november 2005 Postat 27 november 2005 Filmsnutt pumpande xeniaQuicktime format Storlek 14,61Mb Citera
jens karlskrona Postat 3 december 2005 Postat 3 december 2005 Putfile - jens burkTänkte pröva en liten våffla jag oxå. Citera
nemo Postat 18 januari 2006 Postat 18 januari 2006 Testade ett nytt filmredigeringsprogram idag.Det blev en 2,50 min lång film som slutade på 10mb,Formatet är wmvwww.supramk3.com/salt/film/17_jan.wmv Citera
Joru Postat 18 januari 2006 Postat 18 januari 2006 Fint! Alltid lika kul att se rörliga bilder . Citera
petrol Postat 18 januari 2006 Postat 18 januari 2006 Testade ett nytt filmredigeringsprogram idag.Det blev en 2,50 min lång film som slutade på 10mb,Formatet är wmvwww.supramk3.com/salt/film/17_jan.wmv :smiley20: Citera
Clownen Postat 18 januari 2006 Författare Postat 18 januari 2006 Jättefint Nemo! Vilket program använde du? Citera
nemo Postat 18 januari 2006 Postat 18 januari 2006 Jättefint Nemo! Vilket program använde du?Adobe premiere elements 1,0.Jo det är det som jag testat hitintills som fungerat bäst, med tanke på kvalité vs filstorlek.& ganska enkelt med Citera
Anders Häll Postat 20 januari 2006 Postat 20 januari 2006 Eller så skaffar man en web kamera å låter den filma karet 24/7 Citera
wrang Postat 8 juni 2006 Postat 8 juni 2006 En liten film på mitt akvarium och mina AnthiasLänk - 20Mb men 1,27min lång The A-Team Citera
Laggeman Postat 8 juni 2006 Postat 8 juni 2006 Hehe, läcker film, Christian! Tackar för film-delen! Citera
Lasse Postat 8 juni 2006 Postat 8 juni 2006 HejIngen länk eller webbkamera hemma hos mig, men eftersom min fru hävdar att jag är på jobbet mer än hemma så lägger jag en länk till ett akvarium jag brukar passera då och dåhttp://webcam.universeum.se/view/view.shtmlMvh LasseShowen slutar normalt vid 19:00 tiden och börjar kring 09:00 Citera
Capote Postat 8 juni 2006 Postat 8 juni 2006 En film som jag tidigare lagt i tråden om min burk...Tryck här Det är vmw-format 13 Meg. Citera
wrang Postat 8 juni 2006 Postat 8 juni 2006 Showen slutar normalt vid 19:00 tiden och börjar kring 09:00Vilka Hajar Hur mycket ljus är det över karet. Ser lite ut Citera
Guest NoName Postat 12 juni 2006 Postat 12 juni 2006 En film som jag tidigare lagt i tråden om min burk...Tryck här Det är vmw-format 13 Meg.Kanoners! Citera
Ahab Postat 12 juni 2006 Postat 12 juni 2006 En film som jag tidigare lagt i tråden om min burk...Tryck här Det är vmw-format 13 Meg.Fan, vilket akvarium!!! Vill ju uppgradera innan jag startat! Och musiken från "Det stora blå"!Riktigt juste!Ps. Scopasen i avatare heter Enzo Citera
Clownen Postat 13 juni 2006 Författare Postat 13 juni 2006 HejIngen länk eller webbkamera hemma hos mig, men eftersom min fru hävdar att jag är på jobbet mer än hemma så lägger jag en länk till ett akvarium jag brukar passera då och dåhttp://webcam.universeum.se/view/view.shtmlMvh LasseShowen slutar normalt vid 19:00 tiden och börjar kring 09:00Ja det är ett häftigt "kar" Lasse. Hur många liter är det på? Jag ska försöka se det live nästa vecka när jag kommer till Götet. Hoppas vi kan träffas då som planerat.Jättesnyggt kar som vanligt Capote, det märks att dina koraller mår bra och matas med rotifers, vilken polypexpansion! MvhPeter Citera
inko Postat 13 juni 2006 Postat 13 juni 2006 Capote, först och främst, underbart, mycket vackert. För det andra vilken låt spelas min,1:20? den fjärde låten, Tack på förhand, Molenei caori. Citera
Capote Postat 13 juni 2006 Postat 13 juni 2006 Tack Inko, NoName och Ahab. Kul att ni gillar burken.Det är japansk flöjtmusik från en skiva jag köpte i Tokyo. Tyvärr enbart japanska tecken så jag vet inte vad den heter. Men skivan heter lustigt nog: Treditional Nippon Music, det är den enda engelska texten och den är felstavad... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.