Gå till innehåll

Filmer-Era Akvarium


Clownen

Rekommenderade inlägg

Hejsan!

Jag tänkte föreslå att vi skulle kunna använda den här eller en liknande tråd till att lägga upp länkar till filmer på våra saltvattenskar eller annat som rör hobbyn. Jag vet att det finns intressanta filmer utspridda på forumet men det skulle vara trevligt om det skulle finnas finnas samlade på ett ställe om det går att lösa rent tekniskt.

Skriv gärna en kort beskrivning av filmen och hur stor filen är. Senare kanske Wrang eller någon annan person kan vara vänlig att sortera länkarna med olika rubriker? Reef-central har en liknande tråd: http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?threadid=694780

Mvh

Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bra idé!

Formatet som sådant kvittar nog, då de flesta format går att spela på tex.

VLC Media Player som finns till flertalet plattformar. Så länge man skriver ut vad det är på filmen samt storleken, så kan man ju få en klistrad forumstråd där man (Admin) kontinuerligt lägger in länkar till filmer precis som på reefcentral där varje användare ligger som en kateegori och deras egna filmer där under.

Filmer kan man ladda upp på Putfile.com om man inte har en egen server.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
  • 4 månader senare...
Hej

Ingen länk eller webbkamera hemma hos mig, men eftersom min fru hävdar att jag är på jobbet mer än hemma så lägger jag en länk till ett akvarium jag brukar passera då och då

http://webcam.universeum.se/view/view.shtml

Mvh Lasse

Showen slutar normalt vid 19:00 tiden och börjar kring 09:00

Ja det är ett häftigt "kar" Lasse. Hur många liter är det på?

Jag ska försöka se det live nästa vecka när jag kommer till Götet. Hoppas vi kan träffas då som planerat.

Jättesnyggt kar som vanligt Capote, det märks att dina koraller mår bra och matas med rotifers, vilken polypexpansion! :)

Mvh

Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Inko, NoName och Ahab. Kul att ni gillar burken.

Det är japansk flöjtmusik från en skiva jag köpte i Tokyo. Tyvärr enbart japanska tecken så jag vet inte vad den heter. Men skivan heter lustigt nog: Treditional Nippon Music, det är den enda engelska texten och den är felstavad...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...