Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Jag misstänker själv att det är eller "litet" cyano-utbrott. Några tips på hur man kan bli av med det? Sitter endast på vissa delar av min LS, vill helst behandla det innan det tar över karet.

post-7791-14468936185673_thumb.jpg

Vattenvärdena är bra.

Postat

Har aldrig haft cyano själv men det ser ut som ett utbrott, efter att ha jämfört med andra bilder på cyano. Tyvärr.

Öka cirkulationen och minska nitraten i karet är råd som brukar ges.

Lycka till.

Postat

Ska försöka göra lite fler vattenbyten närmaste tiden. Även kikat lite på Kz Cyanoclean, verkar som vissa på forumet fått bra resultat med det.

Postat

som jag skrev tidigare i en annan tråd som du startade så tror jag på stabilitet. du hade fosfat som hade gått upp kraftigt och nu ska du dra ner den igen. kanske inte därför, men det verkar som att cyano kommer när det händer saker i karet...

s t a b i l i t e t ! :)-ett glas med-

Postat

Självklart strävar jag efter stabilitet, men vill helst inte att Cyano spårar ur helt. Som jag förstått när jag läst lite på forumet så är där en del som använder dessa två produkter som underhållsbehandling.

Postat

"Sug " ut det.

Ta ett mycket smalt plast rör och slang o sug ut det som nör du ska byts vatten men detta är med mycket mindre rör. Funkar jättebra. Viktigt att Få bort bakterierna.

Postat

Tror som Fredrik säger att cyano är bra på att utnyttja svajiga värden. När jag rensade lite för mycket makroalger så kom ett mindre utbrott, och jag beställde Cyanoclean. Dock hade det mesta försvunnit igen när jag började dosera. Kör 8 droppar i veckan som underhåll tills vidare eftersom jag redan har flaskan. Vet att många har positiva erfarenheter av just denna produkten.

Postat (ändrat)

Min tanke är att jag ska köra Snow och Cyanoclean som underhållsbehandling även när cyanon försvunnit.

Eftersom cyano är bra på att utnyttja svajiga värden så borde man väl inte byta vatten så ofta heller just nu? Eller hur ser du/ni på det?

Ändrat av Nille83

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...