Moose Postat 23 december 2015 Postat 23 december 2015 Ja är det för tunt så är det svårt att få täckande överallt. Sen en annan bonus är att man får lite mer fisk att välja på då många brassar vill gräva ner sig när dom sover Citera
ormet Postat 23 december 2015 Postat 23 december 2015 Brassar gillar även att spela fotboll på sandstrand. 2 Citera
irwin_fletch Postat 22 januari 2016 Författare Postat 22 januari 2016 Sådär, karet är beställt. Blev 170lx70bx66h i optiwhite. Borrat för tre rör med invändig box. Belysning klar, skummare klar och lite annat mindre plock. Nu är det bänken som ska snickras ihop. Gamla karet rullar på, acropororna skulle verkligen behöva mer utrymme men får ta den tiden som behövs för att komma igång med andra karet. 6 Citera
Strikt Postat 22 januari 2016 Postat 22 januari 2016 Riktigt snygg som alltid, ser fram emot ditt nästa Citera
irwin_fletch Postat 24 februari 2016 Författare Postat 24 februari 2016 Går bara och väntar på nya karet nu. Beställt från Håkanstorp zoo. Allt är i stort sett inhandlat. 5 Citera
NovemberRain Postat 25 februari 2016 Postat 25 februari 2016 Riktigt läckra bilder! Redigerar du bilderna något i efterhand? 1 Citera
pallamin Postat 25 februari 2016 Postat 25 februari 2016 Snyggt som vanligt Jonas! Hoppas karet är på g snart så vi kan ta en roadtripp å hämta det ;-) 1 Citera
irwin_fletch Postat 27 februari 2016 Författare Postat 27 februari 2016 On 2016-02-25 at 08:46, NovemberRain sa: Riktigt läckra bilder! Redigerar du bilderna något i efterhand? Jag tar bilderna i raw-format sen kollar jag i adobe lightroom om jag behöver ändra något. LED-bilderna blir disco ibland men det får man tåla =) On 2016-02-25 at 20:09, pallamin sa: Snyggt som vanligt Jonas! Hoppas karet är på g snart så vi kan ta en roadtripp å hämta det ;-) Tack Matias. Ja fy fan vad det ska bli kul! Blir en förväntansfull resa ner 1 Citera
irwin_fletch Postat 18 maj 2016 Författare Postat 18 maj 2016 Karet på plats, rören dragna och snart påfyllt. Gamla karet tuffar på, allt växer ihop i en enda sörja så bara längtar efter att riva allt. 5 Citera
irwin_fletch Postat 19 maj 2016 Författare Postat 19 maj 2016 2 timmar sedan, nike83 sa: riktigt trevligt! 'är det en "man cave"? Tack. Delen framför akvariet blir en liten man cave i all fall. Tv-hörna till höger in (misstänker att jag kommer få bygga in belysningen då jag kör hybridramp med T5). Citera
irwin_fletch Postat 19 maj 2016 Författare Postat 19 maj 2016 Hade inte riktigt förväntat mig denna size på membranventil men den funkar bra i alla fall =) Citera
Moose Postat 20 maj 2016 Postat 20 maj 2016 oj jösses. Ja den var ejäl. Fast det är bra, ju större ratt desto enklare att finjustera =) Grymt kar i övrigt! 1 Citera
irwin_fletch Postat 8 juni 2016 Författare Postat 8 juni 2016 Karet fyller fyra år och detta är nog sista fotona jag hinner ta. Mitt första saltkar fick stå längre än väntat, jag är nöjd med slutresultatet. Nu packar jag ihop och flyttar. 9 Citera
Moose Postat 9 juni 2016 Postat 9 juni 2016 Ruskigt snyggt! Ditt nya kommer garanterat bli lika snyggt! Lycka till på flytten! Det är inte kul, men tar man det metodiskt utan att stressa allt för mkt så brukar det bli bra! 1 Citera
irwin_fletch Postat 8 juli 2016 Författare Postat 8 juli 2016 En strulande ramp över nya karet gör att jag fått improvisera. Tre kar har startas i pannrummet. Varit ett jäkla jobb men nu har de gått två veckor snart och allt verkar funka. Många koraller har fått färg tillbaka förvånansvärt fort. Inte kunnat hålla mig ifrån inflyttningspresent , så blivit lite nytt med. 7 Citera
irwin_fletch Postat 31 juli 2016 Författare Postat 31 juli 2016 Fortfarande ingen ramp klar (delar i den byts ut). De tre provisoriska karen tuffar på, vissa koraller trivs och andra inte. Vill komma igång nu.... 4 Citera
irwin_fletch Postat 19 oktober 2016 Författare Postat 19 oktober 2016 Karet är igång!!!! Äntligen. Några testkoraller har fått hoppa ner i plurret tillsammans med några fiskar. 8 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.