Lasse Postat 22 december 2017 Författare Dela Postat 22 december 2017 Vad har du för belysning? MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas_Lindholm Postat 22 december 2017 Dela Postat 22 december 2017 Maxspect razor 75 w 15000 k 120 graders linser. /ante Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas_Lindholm Postat 22 december 2017 Dela Postat 22 december 2017 Gör ett tillägg. Det var dessutom bara moderkolonin som vid 3 tillfällen släppte ifrån sig små vita ”kroppar” i vartenkolumnen. Fraggarna visade aldrig tendensen trots god tillväxt och färgning /ante Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 22 december 2017 Författare Dela Postat 22 december 2017 Mina kompakta är inte under dåligt ljus - det motsatta. MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stefan molin Postat 31 december 2017 Dela Postat 31 december 2017 Hej Lasse , trevlig helg på dig , karet är på rätt väg men jag har upptäckt en sak till med för mycket väteperoxid , det håller tillbaka plattmask ,och skalet på sjöborrar mjuknar , det är saker jag inte räknat med , glasrosor är inga problem med att lösa men hur är det med platt mask ? det är två sorter , har beställt flatworm exit men det är ju trotts allt ett gift ,och jag är väldigt rädd om mina fireworms , finns det fisk som äter olika platt masks sorter ? eller är dom specade för olika sorters mask ? det är ingen panik för jag räknar karet som en omstart nu när jag äntligen hittat felet , ibland ser man inte skogen för alla träden . mvh Stefan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 31 december 2017 Författare Dela Postat 31 december 2017 Olika gyltor samt mandarin/scooter blenny brukar hålla mitt kar rent. Hade enormt med den rödbruna fotosyntetiserande sorten ((som kallas plattmask men som inte är det) - stoppa dit en Scooter blenny - tomt efter en vecka MVH Lasse 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
aeon Postat 16 januari 2018 Dela Postat 16 januari 2018 On 11/29/2017 at 20:33, Lasse sa: förra veckan hade jag väntat mig att få tag i några fiskar jag spanat in länge. Tyvärr så kom de inte så jag tog en kantnål i stället. numera låter jag alltid mina nyförvärv gå i mitt refugium och lugna ner sig - samt äta upp sig eftersom det finns mycket små kräftdjur där. Den placerades där och så var det bra. Igår fick jag dock beskedet att de som jag ville ha skulle komma idag - jag ville ha två och det skulle komma 3. Kom och plocka ut de två påsar du vill ha blev beskedet eftersom jag tydligt sa att tre vill jag inte ha. de var inte precis gratis. Sagt och gjort - plockade ut påsarna själv och kom hem och de placerades i karet för temperaturutjämning. Satan - två olika arter av samma släkte. Gjorde egentligen inget eftersom jag redan hade en av den ena arter redan - så två av samma art blev bra. Men då återstod frågan - vilken art är kvar i affären - snabbt på telefon - och givetvis - det var den art jag inte hade tidigare - i alla fall samma färg. Så nu går ytterligare en och väntar på mig. Lite svårt att förklara för Lisa men jag förklarade med att dessa arter sällan visar sig i Göteborg. Hon tittade på fiskarna och den bitande kommentaren blev - dem känner jag igen - de brukar ju inte visa sig i akvariet heller..... Nåväl nu går två i refugiumet, kantnålen fick flytta till huvudkaret. i morgon blir det nog en tredje...... Vilket - släkte - det får ni veta när de är fångade på bild - och det kan ta tid.... Nåväl - den nya kantnålen Jag har tio pyamaskardinaler i akvariet - tyvärr verkar det vara ont om hanar. Det har bara visat sig en tidigare (av de ursprungliga 7) men idag visade sig att det finns ytterligare en i alla fall bland de nya 3 jag skaffade. En av de vackraste fiskarna jag vet ser inte mycket ut för världen i ett försäljningsakvarium eller på avstånd - däremot är det en skönhet vid närma granskning. Helbild - tja nästan En montipora som inte vuxit så bra innan men nu tar den fart ordentligt MVH Lasse Är det gula wrassar man ser @Lasse? Äter de inte upp sniglarna? Funderar på att skaffa :-) 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 16 januari 2018 Författare Dela Postat 16 januari 2018 Det är gula gyltor ja - varför skulle de äta sniglar? MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 17 januari 2018 Författare Dela Postat 17 januari 2018 Nya filmer MVH Lasse 6 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Conjor Postat 17 januari 2018 Dela Postat 17 januari 2018 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
addo Postat 17 januari 2018 Dela Postat 17 januari 2018 Snyggt som vanligt! 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 17 januari 2018 Författare Dela Postat 17 januari 2018 Tack skall ni ha. Några korallbilder. MVH Lasse 5 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ikola Postat 17 januari 2018 Dela Postat 17 januari 2018 Snygga kort du tar Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 17 januari 2018 Författare Dela Postat 17 januari 2018 Tack ska du ha Ikola - det är inte jag - det är kameran MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jarecki68 Postat 17 januari 2018 Dela Postat 17 januari 2018 Snyggt Lasse. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MichaelE Postat 17 januari 2018 Dela Postat 17 januari 2018 Förbaskat trevligt! Något av en frisk fläkt med ett något mer naturtroget kar Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rosie Postat 17 januari 2018 Dela Postat 17 januari 2018 Riktigt, riktigt fint! Blir alltid så imponerad av scapen och ju mer det växer ju snyggare blir den. Har du något namn på korallen (Montipora?), den gröna på sista fotot? Mvh Rosie Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 17 januari 2018 Författare Dela Postat 17 januari 2018 Tack allihop @jarecki68Du vet var ribban ligger för hur ett akvarium från ale skall se ut @rosie Jag vet inte vad den heter men kan M.confusa träffa rätt - MVH Lasse 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jarecki68 Postat 18 januari 2018 Dela Postat 18 januari 2018 8 timmar sedan, Lasse sa: Tack allihop @jarecki68Du vet var ribban ligger för hur ett akvarium från ale skall se ut Lasse det snygaste i Ale Du satte ribban ganska högt, men detta gör denna hobby ännu mer intressant !!!! Känner en Polack från Nol som vill vara lika duktig som du Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 25 januari 2018 Författare Dela Postat 25 januari 2018 Det har varit lite dåligt med uppdateringar här i januari. Jag har haft några tunga uppdateringar på reef2reef och orkade inte översätta/skriva om dem hit som jag brukar. De som är intresserade av de senaste händelserna - gåt hit och framåt. Lovar dock att bli bättre på uppdateringar även på ärans och hjältarnas språk Här är min aktuella fisklista Gyltor Halichoeres chrysus 5 Wetmorella nigropinnata 2 Wetmorella tanakai 1 Macropharyngodon bipartitus 2 Kardinaler Sphaeramia nematoptera 11 Zoramia leptacantha 4 Ostorhinchus margaritophorus 4 Gobies Gobiodon citrinus 1 Gobiodon ceramensi 4 (Troligtvis) Amblyeleotris steinitzi 1 Slemfiskar Ecsenius bicolor 1 Synchiropus ocellatus 1 Anthias Plectranthias inermis 2 Serranocirrhitus latus 1 In the fuge at the moment Kantnålar Doryrhamphus dactyliophorus 1 Corythoichthys intestinalis 1 MVH Lasse 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 7 februari 2018 Författare Dela Postat 7 februari 2018 Tyvärr har jag bara en pipefish kvar - en Doryrhamphus dactyliophorus Men det har kommet en ny invånare - en länge efterlängtad sådan - en av mina absoluta favoriter i fiskvärlden - och den har färg En ny film ligger uppe också - tagen sent på kvällen i blåljus. Har mycket partiklar i vattnet just nu (tack vara en grävskopa som aldrig blir nöjd med sina hålor) MVH Lasse 6 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 7 februari 2018 Författare Dela Postat 7 februari 2018 (ändrat) Nykomlingen Serranocirrhitus latus MVH Lasse Ändrat 7 februari 2018 av Lasse 3 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jarecki68 Postat 7 februari 2018 Dela Postat 7 februari 2018 Tack att jag fick komma förbi Lasse och titta på akvariet live helt fantastiskt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
danne031 Postat 7 februari 2018 Dela Postat 7 februari 2018 Himla mysigt med övervägande små och medelstora fiskar. Den gröna montin är väl en elkhorn, men det kanske är en art av confusa? Dålig på klassificeringar och hur saker funkar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 7 februari 2018 Dela Postat 7 februari 2018 Hur får du bort dina partiklar i vattnet?Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.