Xenia83 Postat 25 april 2006 Författare Postat 25 april 2006 Vad säger du om den här sillen, fräsig va? hyggligt pris med 298 krhttp://www.clasohlson.se/default.asp?COSID=BC0140F950C4457996EC8D0AE401A79A534450&CatPath=Eq0q535q537&SelectedWAG=21766&IsCampaign=N&Entry=Y&NoCache=2006%2D04%2D25+20%3A58%3A31 Citera
Sillen Postat 25 april 2006 Postat 25 april 2006 Tack Sillen tror ja läste att du föreslagit de någon annan stanns och tyckte de va en toppenide, men ja är ju elektriker och har en konstig vilja att krångla till saker så ja tänkte varför inte ha en termostat till att styra värmaren eller eventuell kylare med när man kan, vidareutväkling. hittar ja ingen termostat blir de garanterat din lösning.Jag gillar din klas ohlsson idé! Trore att det finns folk här på forumet som har någon liknande fast den inte styr värmarna utan kylanläggningen. De flesta har inte problem med värmarna utan med för högvärme samt att de flesta doppvärmarna har inbyggda termostater. Dock gillar jag hembyggen och kreativa tankar.Vad det gäller min idé så är den stöldgods. Jag tror nämligen att jag har läst om det här på forumet tidigare. Jag har haft samma idé i mitt sötvatten tidigare som kul grej men då fick jag problem då termostaten läckte vatten. Därför silikon. Dock kan jag mäta temperaturen i överskåpet med denna också även om jag inte styr några fläktar ännu i alla fall. Citera
Clownen Postat 26 april 2006 Postat 26 april 2006 Hej jag handlade lite salt och en densitetsmätare idag, funderar på hur blåst jag blev egentligen,, 275 kr för 4 kg salt av typen "Tropic Marin, PRO REEF". Killen hade inga saltmätare hemma men han sålde sin begagnade till mig för en 100 kr, En fyrkantig liten behållare med en stor visare i. Så vad säger ni är de normala priser eller ska jag ta mig in till sthlm nästa gång jag ska köpa något? \\DanielVerkar vara betydligt dyrare i Sverige än i Finland vad gäller salt. Jag köper 20kg Pro Reef för 550kr här... Citera
Sillen Postat 26 april 2006 Postat 26 april 2006 Verkar vara betydligt dyrare i Sverige än i Finland vad gäller salt. Jag köper 20kg Pro Reef för 550kr här...Jag köpte min TM Pro Reef 20 kg för 570 kr så speciellt stor skillnad är det inte. Jag köpte via webben dock och inte 4 kg. Såg att de tog 370 kr för 10 kg så storlek på förpackning påvärkar.EDIT: Svensk leverantör även om via webb. I mitt fall tillkom 60 kr frakt och då köpte jag annat också. Citera
Clownen Postat 26 april 2006 Postat 26 april 2006 Jag köpte min TM Pro Reef 20 kg för 570 kr så speciellt stor skillnad är det inte. Jag köpte via webben dock och inte 4 kg. Såg att de tog 370 kr för 10 kg så storlek på förpackning påvärkar.Ok då verkar det finnas stora skillnader även inom Sverige, jag utgick från Wrangs och Zipperts prisuppgifter. Citera
Xenia83 Postat 26 april 2006 Författare Postat 26 april 2006 Ingen som hadde någon rekomendation på vattentestkitt, va ska man använda mätstickor för engångsmätningar eller testvättska? Tycker med en pricerunner funktion kunde varit en bra ide här på sidan, de lär ju sätta igång konkuransen lite i varje fall. Citera
H8RED Postat 26 april 2006 Postat 26 april 2006 AmoniumNitritNitratPhFosfatCalciumKhTill att börja med Saliferts tester är ok Citera
Xenia83 Postat 26 april 2006 Författare Postat 26 april 2006 Visst visst men de har inte någon färdigt kitt där alla ingår? Har bara sett det på en del märken, de blir ju lite billigare om man köper alla i ett kitt. Citera
Xenia83 Postat 26 april 2006 Författare Postat 26 april 2006 Sneglade lite på en "Tetra Test Analy Set" för 44.98 € är den helkass eller? billig var den väl i varje fall? Water test laboratory in an attractive, sturdy plastic case. Contains all the water tests from the Tetra individual test range as well as a dosing syringe, cuvettes, colour comparison cards and information material.Easy to use Precise test results Waterproof packaging all water tests in proven TetraTest quality, i.e. easy to use, precise test results, for a large number of analyses practical, waterproof packaging. The entire testing equipment can be kept together in one place refill packs are available for the most common tests contains extensive and useful information on the subject aquarium water Citera
Halogen Postat 26 april 2006 Postat 26 april 2006 Köp ett Sera kitt, det är billigt.........men du kan inte lita på mätvärdena när det gäller saltvatten. Citera
Xenia83 Postat 26 april 2006 Författare Postat 26 april 2006 Aha de är en enkla anledningen tack för ett snabbt svar. då köper ja de ja tänkte från början å gör en egen väska, så mycket dyrare var de ju inte i vare fall.Hittade ett liknande från Seachem på http://www.aquaristic.net "Marine Basic" innehåller:Ammonia NitriteNitratepH Alkalinityså va heter,FosfatCalciumKhpå engelska någon språkkunnig? Är regelt sugen på en beställning från tyskland nu Citera
H8RED Postat 26 april 2006 Postat 26 april 2006 Phosphate (PO4)Calcium (Ca)Carbonate Hardness / Alkalinity (KH/Alk) Citera
Draedon Postat 26 april 2006 Postat 26 april 2006 off topic men..H8RED, har jag missat något nu? står ju 375 som akvariestorlek, har du bytt upp dig från nanot eller blandar jag ihop dig med någon annan? Citera
H8RED Postat 26 april 2006 Postat 26 april 2006 375 sydamerika under transformation till salt (har man väl tagit steget,,,,,)Nanot dock kvar och välmående. Citera
Vargklo Postat 26 april 2006 Postat 26 april 2006 Gott folk,Denna tråd har spårat ur från överskriften som handlar om inköp av salt. Antingen håller vi oss till ämnet eller fortsätter nya diskussioner i nya trådar. Det blir mycket svårt att använda Guiden som faktabank när vi blandar för mycket om vartannat i trådarna.Angående "pricerunnerfunktion", så har vi tidigare slagit fast att detta ska vi inte ge oss in i. Sök på "pricerunner" så hittar ni tidigare diskussioner i detta ämne, och så slipper vi ta upp all argumentation om detta än en gång. Citera
bosand Postat 21 juli 2010 Postat 21 juli 2010 Hej daniel,Har köpt en del på Korallrevet och tycker det är Ok.Men vill du handla i Sthlm bör du kolla in :Triton akvariumAkvarielagret BrommaBromma Zoo marknad.Skulle tro att mest kompetens finns hos Triton.MVH//BoHej jag handlade lite salt och en densitetsmätare idag, funderar på hur blåst jag blev egentligen,, 275 kr för 4 kg salt av typen "Tropic Marin, PRO REEF". Killen hade inga saltmätare hemma men han sålde sin begagnade till mig för en 100 kr, En fyrkantig liten behållare med en stor visare i. Så vad säger ni är de normala priser eller ska jag ta mig in till sthlm nästa gång jag ska köpa något? \\Daniel Citera
NiXoN Postat 21 juli 2010 Postat 21 juli 2010 Zippert har lagt ner med saltet några år sen då grannen under ringde o klagade över att det regnade hos han.Ett tipps är att kolla på datumen på inläggen;)//NiXoN Citera
ExCeed Postat 22 juli 2010 Postat 22 juli 2010 och så tar du en STOR omväg för Bromma zoo...Sent from my HTC Hero using Tapatalk Citera
Laggeman Postat 22 juli 2010 Postat 22 juli 2010 Fler som missat att denna tråden bara är 4 år gammal? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.