Jump to content

Diy led bars

Saltwaters

Recommended Posts

Hej!

hade velat ha led bars som komplement över mitt kar, men orphek och andra märken som finns på marknaden är för långa, kan ha Max 450mm långa.

någon som byggt egna och vad rekommenderar ni för komponenter till det? Finns här några kunniga som kan rekommendera vart man köper leds och övriga komponenter som behövs?

Tack!

Jag har inte heller några bra tips på DIY lösningar men giesemann har också längder som nog skulle passa https://shop.giesemann.de/epages/Giesemann-Aquaristik.mobile/en_GB/?ObjectPath=/Shops/Giesemann-Aquaristik/Products/20.120.200/SubProducts/20.120.200-M

Skulle det va något så har jag lite kontakter där som nog skulle kunna göra lite på priset.

On 2022-01-07 at 21:59, MichaelE skrev:

Jag har inte heller några bra tips på DIY lösningar men giesemann har också längder som nog skulle passa https://shop.giesemann.de/epages/Giesemann-Aquaristik.mobile/en_GB/?ObjectPath=/Shops/Giesemann-Aquaristik/Products/20.120.200/SubProducts/20.120.200-M

Skulle det va något så har jag lite kontakter där som nog skulle kunna göra lite på priset.

Den gillade jag men hittar inget om frakt till Sverige,har du någon koll på det?

7 hours ago, aerie said:

Den gillade jag men hittar inget om frakt till Sverige,har du någon koll på det?

Det beror troligtvis på vad du beställer. Tex min ramp kom på en pall vilket nog är dyrare ;)

Skriv exakt vad du vill ha så kan jag kolla in frakten och eventuell rabatt.

On 2022-01-09 at 22:03, MichaelE skrev:

Det beror troligtvis på vad du beställer. Tex min ramp kom på en pall vilket nog är dyrare ;)

Skriv exakt vad du vill ha så kan jag kolla in frakten och eventuell rabatt.

Hej,är intresserad av en 90cm,blev lite snabbt ändrat efter att jag inte hittar något optiwhite kar som är 120 långt och max 40 brett :(

@aerie om du letar efter en billigare DIY lösning så erbjuder Populargrow led bars som går att ändra till vilket spektrum du önskar. Standard är 470nm men det går att beställa precis hur du vill ha det. De finns i 60,90 och 120cm längder. Jag vill minnas att det kostar ca 100kr att få dem custom istället för standard (470nm). Du kan titta på dem på https://www.aliexpress.com/item/32843725804.html .De kostar mellan 400 och 900kr beroende på längd i standardutförande. För att beställa ett annat spektrum så får man ta kontakt med dem via emailfunktionen. 

Jag är dock osäker på om de går att beställa i 45cm längd enligt @Saltwaters behov.

• Like 1