Gå till innehåll

Akvarium nerlaggt


Micke_Tj

Rekommenderade inlägg

Nu har det hela urartat ordentligt ska till gbg och kolla på ett ännu större kar... 1500liter med Weissglas snedskuren front ruta... ni som vet vet nog vilket kar det handlar om belysning = 2*400 3*250....

blir ev en hörna av båda akvariena... sump bakom 800liters karet 1500liters karen framför och 800till höger.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 203
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

efter en massa tankar och högar av förslag så kommer hela koceptet ändras eftersom det kan bli svårt att få ner ett akvarium i min källare så hela konceptet kommer att ändras och kommer att innehålla ett platsbyggt akvarium måtten vet jag inte ännu men mitt åttakantiga kar kommer att behållas och köras med den befintliga utrustningen ändrat är dock kalkreaktorn som kommer att bytas till en pf600s

utrustningen jag kollar på ä:

Deltec PF1001 kalkreaktor

Deltec Km500s kalkmixer

Bubble king 300 intern Skummare

Två stycken Reddragon 10000liters pumpar för retur

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ändrat igen skall du upp och kolla på bengts akvarium. Hur skulle du få ner detta i källaren i så fall eller är det andra planer med att ha karet upp igen??

Skall du köra det snygga 8-kantiga som sump då eller?

Två stycken Reddragon 10000liters pumpar för retur

Varför så mycket!?????

finns nog ingen ytvrinning som klarar 20K/H

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

karet har jag kollat på och det är ju funderingarna på om jag skulle ta och bygga ett på plats istället.

vill ha mycket circ i sumpen och köra ytavrinning längs hela bakkanten men jag vet inte ännu

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hmm hänger ej med i tankarna riktigt ;)

Varför mycket genom sumpen!??

Ytavrinning längs hela kanten så kallad Coast To Coast hadde vart nått. Man kanske kan göra så att man limmar ytavrinnings lådan på baksidan av karet och bakre rutan lite lägre så slipper man (Ytavrinningen) detta invändigt i karet.

Bygga ett nytt är ju 3-> Xggr dyrare men klart då får man det som man själv vill ha det ;)

Vart skall du bygga det isådanafall i källarn eller uppe ändå

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

alldeles för varmt för att fiskar och koraller skulle klara det hela hade 35grader inomhus när jag kom hempga att slangen från torken hade lossnat från ventilen på väggen. men har pratat med mitt försäkringsbolag och domhar då pratat med anticimex om detta och dom får stå för kostnaderna för akvarieinnehåll.

mennu till det trevliga som ni vet så har jag en del planer på två kar ett 800 demokar i källaren och bengts 1300liters kar i vardagsrummet

kostnaderna börja bli hutlösa kan officiellt säga att denligger en bra bit över 100strecket

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

alldeles för varmt för att fiskar och koraller skulle klara det hela hade 35grader inomhus när jag kom hempga att slangen från torken hade lossnat från ventilen på väggen. men har pratat med mitt försäkringsbolag och domhar då pratat med anticimex om detta och dom får stå för kostnaderna för akvarieinnehåll.

mennu till det trevliga som ni vet så har jag en del planer på två kar ett 800 demokar i källaren och bengts 1300liters kar i vardagsrummet

kostnaderna börja bli hutlösa kan officiellt säga att denligger en bra bit över 100strecket

Har följt dina projekt.. De är inte att leka med.. Men nu till min fråga.. Har lite problem att få igenom inköpen här hemma.. Om det närmar sig tusenlappen så börjar livet.. Hur i helv**e får du igenom dina inköp ?'

Och sen saknar jag en del bilder... :)

Gott att det löste sig med försäkringsbolaget och hoppas på en nystart inom kort..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vet aj egentligenmen det brukar lösa sig med vissa kompromisser typ fisk köp står för det mesta min sambo för.

sambon fick skaffa ny valp så då fick jag tvunget gå med på det.

en nöjd sambo är en glad sambo

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Så ja då var det dags för första fisken sen den totala döden... En Vlamingi i super skick ca 14cm och mycket bred över ryggen äter redan efter bara några timmar i karet.

kommer bild inom någon dag imorgon hämtas en Gobi och två paddelaborrar som dock slussas vidare snarast. Fick Vlamingin till ett grymt bra pris

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För er som inte sett Karet hemma hos Bengt Holm (Marinakvariet)

Så kommer här bilder på det hela Står numera i mitt kök

Dock lite för lite plats för att ta några bra kort men men..

dock hade jag gärna sett att golvet i vardagsrummet skulle vara klart men det dröjer ett tag till.

Optiwhite i front och korta sidan

post-2052-14468912893366_thumb.jpg

post-2052-14468912893577_thumb.jpg

post-2052-14468912893777_thumb.jpg

post-2052-1446891289393_thumb.jpg

post-2052-14468912894119_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul kul.

Har tyvärr ej sett det live hos bengt men det lär bli bra där hemma.

Du får piska på de som skall lägga golvet lite så det börjar hända något ;)

Kanske lite tidigt att fråga men vad blir det för ljus över detta stora kar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Var i Göteborg ännu en gång för att hämta lite saker.

Köpte också lite fisk 8 Clowner varav två är svarta.

En Mirakelabborre Modell större , en kirurg minns dock inte namnet nu

Teknik:

BBK 250 intern

Tunze Ts24 kit

Am sunbeam T5 2*24w Till mitt 8:a kantiga kar

post-2052-14468912956466_thumb.jpg

post-2052-14468912956668_thumb.jpg

post-2052-14468912956866_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Har till kommit lite nya kirurger under veckorna som gått och det somm finns i nu är

7 Clowner varav två är svarta.

1 Stor Desjardini ca 18cm

1 Vlamingi ca 12cm

1 Xanthurus ca 10cm

1 Mirakelabborre ca 12cm

1 clarkii 10cm över 14år gammal min lilla pensionär.

1 Strigosus ca 6cm

kommande idag är

1 Hepatus 14cm

1 Strigosus 14cm

Flavences 10cm

förhoppningsvis en pistol räka med tillhörande Gobie

och en hel del eremiter . nerita sniglar.

kör numera Mh 5timmar och kompakt lysrören 10timmar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg

×
×
  • Skapa Ny...