Gå till innehåll

Akvarium nerlaggt


Micke_Tj

Rekommenderade inlägg

ja sånt här är aldrig lätt.. tyvärr, jens skrev ett par bra ord och det ena är ju att kompromissa, försöka att reda ut allt, handlar det om saltkaret och dess kostnader kan man ju dra ner det till en lägre nivå för ett saltkar väger inte lika tungt som förhållandet man lever i, (min åsikt) om det inte är andra aspekter inblandade förutom den ekonomiska biten. gör i ordning så du har ett komplett kar som wrang skrev och sälj resten som du inte behöver. det hade jag gjort för en burk måste man ju ha ;)

ni får hojta till om jag är helt ute och cyklar!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 203
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

min mening är ju den att jag ville lägga pengrna jag fick för fisken och korallerna som dog pga antisimex och det tyckte dock inte min sambo var en bra ide och ändå fick man medgivandet att skaffa ett större kar oxå för att kunna använda 800.a karet till försäljning av koraller och det är helt igång har varit sedan 1v tillbaka men detta var ett bra tag sedan det diskuterades

men får se om det står tomt eller fullt av koraller imorgon kväll.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låter ju mindre kul det där.

Här hemma gjorde vi en kompromiss, vi sa att endast pengar som blir över efter allt annat (inklusive frugans impuls köp) kan jag lägga på karet, räcker inte pengarna till just den prylen jag vill ha så får jag helt enkelt vänta en månad till.

Hoppas allt löser sig med både sambo och kar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det e rätt vanligt idag samma här jag och fästmön måste prata hur mkt jag får spendera denna månaden elr spara till nästa månad blir det mer istället som nu idag fick ehm en del fisk pga fästmön fick 3 st som hon önskade sig det e bra med hehe.

hoppas det löser sig iaf

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låter som du få gå med i AA ( Anonyma Akvarister). Ta de lungt Micke . Allt löser sej och skulle de vara så att du inte kan ha lika många 100 liter saltvatten som du vill så e de allt bra gött med en tjej ibland ändå. Bara ni två vet vad som e bäst så snacka ut om det i en vecka eller två så ska du se att de blir som ni vill bägge två.

easy does it. eller som nån annan smart skaldade keep it simple stupid

Jaja du vet vad jag menar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

OK har jag nu fattat rätt här bland alla Dr Phil-inlägg: Din padda tycker så illa om dina planer o kostnader att hon kan tänka sig att separera?

Är så fallet då tycker jag att lösningen e enkel: Säg till henne att ta sina sminkgrejor, fäll upp toasitsen o flytta... E inte ditt intresse för saltvatten o koraller viktigare för henne, att hon ställer sådana krav så kan hon hitta sig en ny lapdog som gör som hon vill. = hon e inget o satsa på.

Jag o min kompis var ninjafulla igår på kräftskivan o kom fram till att vi två borde skaffa ett hus: jag får ha saltvatten i källaren o så har vi två plasma 42 tummare som visar sport o mer sport, sen får våra paddor komma dit för sex o socialt umgänge (uh?) två gånger i veckan. . . Kanske kan vara något? ;)

Dave

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det beror på vad det är för färg. Jag tog fel på dunk när jag skulle fylla på mitt nano och fyllde på med lacknafta i stället för vatten från avfuktaren. Jag kände ju direkt lukten så jag fyllde vidare med rätt dunk och sög sedan ur vattnet ur breddavloppskammarren med en slang. Efter detta lade jag tidningspapper på vattenytan några sekunder och lyfte med det bort de sista resterna av lacknaftan ur karet.

Karet luktade lite lacknafta flera dagar efteråt men det syntes inget på mina koraller, eremiter eller räkor. Jag tror vattenbaserad färg kan vara farligare genom att den löses i vattnet. Är det en emulsionsfärg finns det en chans att skummaren tar den direkt.

Jag tror inte det finns något i färgen som vi kan mäta men om färgen påverkar bakterierna för nedbrytningen bör det visa sig i ammoniak eller nitrit.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg

×
×
  • Skapa Ny...