Gå till innehåll

Akvarium nerlaggt


Micke_Tj

Rekommenderade inlägg

  • Svar 203
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

nej bara svart vatten i skummaren och då menar jag helt svart har kollat på tillverkarens ghemsida och

Fullständig text på R-fraser som finns under pkt 2.

R-FRASER: R22 Farligt vid förtäring.

R23/24/25 Giftigt vid inandning, hudkontakt och förtäring.

R34 Frätande.

R38 Irriterar huden.

R41 Risk för allvarliga ögonskador.

R43 Kan ge allergi vid hudkontakt.

R50 Mycket giftigt för vattenlevande organismer.

R50/53 Mycket giftigt för vattenlevande organismer, kan orsaka

skadliga långtidseffekter i vattenmiljön. </pre>

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu läser du litet grann som när fan läser bibeln. De ämnen som den texten gäller ingår med 0,05% och 0,0015%. Det är antimögelmedel tillsatts för att färgen inte skall mögla i burken. Men de är säkerligen mycket giftiga för fiskar.

De bör tas upp ganska så bra av aktivt kol.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej har du löst problemen sen vi var på marinakvariet .annars har du bar några km hem till mej så kan du ha grejorna där o även det karet du ska sälja från o till och med egen nyckel .hör av dej du har mitt numer . lycka till .f....n hoppas du orkar hjälpa mej en dag med karet

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hjälper inte med aktivt kol för korallernas skull

korallerna har redan dött.

eremiterna har också lämnat in har bara fiskarna kvar och dom ser inte ut att må så dåligt än.

har fått en otrolig algtillväxt på bara någon dag.

visst är det vackert med alger :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hjälper inte med aktivt kol för korallernas skull

korallerna har redan dött.

eremiterna har också lämnat in har bara fiskarna kvar och dom ser inte ut att må så dåligt än.

har fått en otrolig algtillväxt på bara någon dag.

visst är det vackert med alger :)

Ja antar att målarn har en försäkring så han får stå för det hela

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

tänkte det var dags för en uppdatering efter alöla möjliga saker som hänt hät i stugan har just startat upp ett nytt 100liters kar för clowner.

kommer att starta upp ca 4 sådana totalt.

kommer snart att riva mitt 800liters kar igen för ommbyggnad kommer att köra med ovanstående kalkreaktor och en massa annat skoj.

blir evt en oceansmotion 8way

En massa hål borrade i botten

Flyttad ytavrinning och ny bänk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

så nu är det nerlagt och hobbyn avslutas och jag kommer att återgå till min gamla hobby och det avstannade projektet jag hade innan detta.

så tackar för all hjälp, allt skoj och lycka till till er som orkar med denna hobby

hejs

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

så nu är det nerlagt och hobbyn avslutas och jag kommer att återgå till min gamla hobby och det avstannade projektet jag hade innan detta.

så tackar för all hjälp, allt skoj och lycka till till er som orkar med denna hobby

hejs

ja här var det snabba vändningar!! vad är det som har hänt nu? om man får uttrycka det så?

tack själv förresten..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det blir nog inte fler gånger men har ju ett nano kvar som jag kommer att behålla men dock inte på denna nivå.

så därför väljer jag att avsluta mitt medlemsskap på guiden och hoppas att om någon av oss skulle träffas ute i nån zoo affärr så kanske vi kan snacka lite salt ändå...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg

×
×
  • Skapa Ny...