Gå till innehåll

Emils 375 liters


watter

Rekommenderade inlägg

  • Svar 886
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

fina bilder Emil!

~Henrik

tackar :)

Den typen av eremit som du har där hade jag ett tag. Såg den äta upp en snäcka och en annan eremit innan den åkte ut. Har nu några Clibanarius Tricolor och de verkar snällare.

Mycket fina bilder.

Tack, jaså det säger du. Tycker mina två verka snälla, har aldrig sett dom äta någon snigel, visst jag har sett dom vara på dom lite men inte mer... Kanske fått ett bra par :)

mvh Emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt fint Emil! Ingen helbild?

Tack, jo jag tog några, men dom blev riktigt suddiga.... Ska fixa några bra helbilder imorgon när mh är på igen;)

Har jävligt svårt för att få rätt ljus i mina helbilder, blir både lite suddiga plus dålig färgåtervinning..

här kommer några dåliga sålänge....

cimg0412bi1.jpg

cimg0416tp5.jpg

cimg0417ae9.jpg

cimg0419wb6.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Superfina fiskar Emil. Blir så glad när jag ser välmatade fiskar. Grattis att du klarar av dessa lite känsligare fiskar. Leucosternon är ju som bekant inte den lättaste. Detta är ett tecken på att du är en duktig akvarist trotts din unga ålder.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Superfina fiskar Emil. Blir så glad när jag ser välmatade fiskar. Grattis att du klarar av dessa lite känsligare fiskar. Leucosternon är ju som bekant inte den lättaste. Detta är ett tecken på att du är en duktig akvarist trotts din unga ålder.

Tack Jakob, jo dom är tjocka och fina :)

Men ändå ger jag dom inte så värst mycket mat, ocean one/two pellets 2 ggr om dagen + ett noriblad. Enligt mig så är det såhär fiskarna ska se ut. Jag tycker att dom i princip alltid ska ha tillgång till nori, så är det i naturen.

Fiskarna fyller verkligen sin prackt i karet när dom stora och välmatade, så därför strävar jag alltid efter att mata dom ordentlig, dom mår bra av detta:)

mvh Emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar som precis ALLA min sniglar har fått för sig att göra bebisar. Herregud hela karet är fullt av ägg, och dom slutar inte skjuta ut :o Det är miljarder ägg! Samtidigt som 5-8 andra står och sprutar ut sperma verkar det som, helt sjuk har aldrig sett något likanande. Är detta normalt?

mvh Emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo visst har man råkat ut för "snusk sniglar" förut!!

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=5902

Hahaha, busiga rackare :P

Det jag blev mest paff av var hur många ägg dom skjuter ut. Jag har väll runt 20-25 astrea och precis alla spruta ägg, dom som inte spruta ägg, spruta sperma. Hela karet vimmla av miljoner ägg, såg ut som det snöade i karet haha :)

mvh Emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...