Gå till innehåll

Kvalité på levande sten


NovemberRain

Rekommenderade inlägg

On 2023-03-29 at 12:37, Nordin skrev:

Jag går i tankarna att beställa Whitecorals Supra Rocks, är det någon som beställt hyffsat nyligt och har någon feedback? Skiljer det sig massor mot att köpa från nån handlare här hemma i Sverige som jag annars hellre gör. Har dessvärre ingen möjlighet att fysiskt handla i butik då jag inte har några i min närhet.

 

Nu blev det ingen beställning för mig då jag fick tag i all sten jag behöver lokalt. 50kr kilot fick jag betala och stenen ser skaplig ut. Kommer eventuellt "seeda" med annan LS framöver då jag inte vet hur pass levande denna egentligen är.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Hur skickas supra rock? 
bara i en torr frigolitlåda?

 

blev lite sugen på att dra hem 10-20kg nu när dom kör lite bättre pris över helgen (15.65kr kilot) för att boosta min aquaforest Sten nu när jag startar nya karet 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

12 hours ago, kiwi11 said:

Hur skickas supra rock? 
bara i en torr frigolitlåda?

 

blev lite sugen på att dra hem 10-20kg nu när dom kör lite bättre pris över helgen (15.65kr kilot) för att boosta min aquaforest Sten nu när jag startar nya karet 

Ja, i en (fuktig) frigolitlåda. Jag tror inte någon levande sten fraktas i vatten av kostnadsskäl, förutom små bitar som vildfångade koraller mm växer på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett förtydligande är att stenen kostar 15.65 euro, inte kr 🙂

 

Stenen är ofta rensad från större organismer som ändå troligtvis inte kommer överleva resan. Om stenen skickas i en relativt lufttät låda så vattnet inte kan avdunsta så klarar sig det mest på stenen relativt väl. Speciellt om lådan är välfylld med sten. 
 

Sten som fraktas nedsänkt i vatten har jag aldrig sett, det blir dyr sten.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...
On 2022-09-23 at 14:00, NovemberRain skrev:

Hej!

 

Jag har sökt men inte lyckats finna svar på min fråga.

Idag är det många som startar sina kar med död levande sten eller tex marco rocks pga priserna på LS stigit markant senaste åren, men kanske också för att minska på avtrycket vi gör på reven när vi köper levande sten från jordens hav.

 

Vart ska man idag vända sig för att få tag på "riktig" levande sten som håller bra kvalité? 

whitecorals köpte jag från senast, 100% fin sten 

Ändrat av jonasroman
  • Tack 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...