Gå till innehåll

Tunze Nanostreamer


Norberg

Rekommenderade inlägg

  • Svar 263
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Japp, första omgången är nu slutsåld och utskickad. 6025 pumparna räckte tyvärr inte till alla, så några kommer att få tråkigt besked med mailen inom kort. :(

Läckra grejer var det dock... men de räckte ju inte ens till mig själv. :)

Jag har inte fått besked på när 6055 modellen kommer att levereras ännu. Priset på 6055 är preliminärt beräknat till cirka 1785kr, men det är mkt osäkert ännu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

------------------------------------------------------------------------------------------

1 x Tunze Multicontroller 7095 (tun7095.000) = 186,00 €euro

2 x Tunze Turbelle nanostream 6055 speed controlled (tun6055.000) = 318,00 €euro

------------------------------------------------------------------------------------------

Intermediate total: 504,00 €

Shipping Flat Rate Sweden: 14,90 €

Total: 518,90 €

518,90 euro

-5%

493 euro = 4446,50 sek

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hm är sugen på en reglerbar Stream, prisskillnaden är ju inte så stor mellan 6055 och 6000. Dock pumpar den lite mer (2500-700l/h) och jag har ju ett 2m kar (ja jag vet jag borde ha minst 2st 6100, men det tillåter inte ekonomin) så frågan är om jag ska satsa på den lille smäckre, billigare eller den äldre, större men kraftfullare? Med 6055 så slipper man ju dessutom skaffa magnetfäste, så den blir lite billigare ändå.... Eller kanske vänta tills något dyker upp på beg. marknaden, hm beslutsångest....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

------------------------------------------------------------------------------------------

1 x Tunze Multicontroller 7095 (tun7095.000) = 186,00 €euro

2 x Tunze Turbelle nanostream 6055 speed controlled (tun6055.000) = 318,00 €euro

------------------------------------------------------------------------------------------

Intermediate total: 504,00 €

Shipping Flat Rate Sweden: 14,90 €

Total: 518,90 €

518,90 euro

-5%

493 euro = 4446,50 sek

---

Hoppas du är bra på tyska den dagen du behöver reklamera den ;)

Åter till ämnet tunze och inte ämnet pricerunner...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hm är sugen på en reglerbar Stream, prisskillnaden är ju inte så stor mellan 6055 och 6000. Dock pumpar den lite mer (2500-700l/h) och jag har ju ett 2m kar (ja jag vet jag borde ha minst 2st 6100, men det tillåter inte ekonomin) så frågan är om jag ska satsa på den lille smäckre, billigare eller den äldre, större men kraftfullare? Med 6055 så slipper man ju dessutom skaffa magnetfäste, så den blir lite billigare ändå.... Eller kanske vänta tills något dyker upp på beg. marknaden, hm beslutsångest....

Köp dig en 20000L stream till ditt 2m kar om du bara kan ha en pump. En Tunze nano till ditt kar är bortkastade pengar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Köp dig en 20000L stream till ditt 2m kar om du bara kan ha en pump. En Tunze nano till ditt kar är bortkastade pengar.

Nja jag kan inte bara ha en pump, har 2st 6060 (6000l/h) idag, ev byter jag ut en av dem. Men den största streamen känns både för dyr och för kraftig.

Men jag avvaktar nog och kollar efter beg marknaden

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fick mina två 6045:or idag. Up and running . Fungerade fint.

:nya bilder: Låter ju kanongött! Du vet att man är lite bildtorsk så gärna lite bilder - snälla! :nya bilder:

Fastsättningarna av bygeln som håller pumpen vid magneten är dock otroligt klena. gick av på den ena pumpen, men buntband löser det mesta.

Eh ... Tunzee - buntband - tysk kvalité? Nu förstår jag inget alls! Alltså inte mot dig Perma utan Tunzee. De borgar väl ändå för kvalle-känsla och valuta över tid? Märkligt! Skicka dem mail eller ännu hellre brev med den trasiga bygeln och bild på ditt buntband. Det var ju rent bedrövligt ju! :censur: Eller vad säger ni andra som följer denna tråd? Det var väl inte en buntbandslösning vi väntade på i våra småburkar? :smiley18:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

:nya bilder: Låter ju kanongött! Du vet att man är lite bildtorsk så gärna lite bilder - snälla! :nya bilder:

Eh ... Tunzee - buntband - tysk kvalité? Nu förstår jag inget alls! Alltså inte mot dig Perma utan Tunzee. De borgar väl ändå för kvalle-känsla och valuta över tid? Märkligt! Skicka dem mail eller ännu hellre brev med den trasiga bygeln och bild på ditt buntband. Det var ju rent bedrövligt ju! :censur: Eller vad säger ni andra som följer denna tråd? Det var väl inte en buntbandslösning vi väntade på i våra småburkar? :smiley18:

mina klickade fast utan problem iaf. kanske måndags ex?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fick mina två 6045:or idag. Up and running . Fungerade fint. Fastsättningarna av bygeln som håller pumpen vid magneten är dock otroligt klena. gick av på den ena pumpen, men buntband löser det mesta.

Kan du ta ett par bilder och skriva ner vad som hände, hur det hände osv... så kontaktar jag Tunze och försöker fixa det.

Med vänliga hälsningar

Hans

www.drakfisken.se

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket möjligt att jag var klumpig. Det är 4 st 1 mm tjocka hakar som ska passa in i fyra hål. Är dessa inte helt centrerade så bryts de! Ta det försiktigt. Första pumpen gick bra , men den den andra misslyckades helt. Varför inte ha bygeln fast monterad mot magneten? Det funkar med ett tunt buntband, så jag avvaktar ( har ingen kamera)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...