nike83 Postat 14 december Postat 14 december Upptäckt att min ena gyre 350 som är typ 4 år har börjat rosta rätt ordentligt. Det ser ut som att impellern är rostig och blivit mycket repig. det konstiga är att den andra ser helt ok ut. jag trodde de var helt keramiska, men verkar vara järn inuti. någon som drabbats av detta, och är det bara att byta ut impellern? En ny kostar 460kr och ny motor kostar 1300kr och jag gissar att man får med impellern då. Citera
Oscarhaglund Postat 14 december Postat 14 december Det är väl magneter som driver dem och då måste de ju vara gjorda v ferro-magnetiskt material 1 Citera
PerS Postat 14 december Postat 14 december (ändrat) 5 hours ago, nike83 said: Upptäckt att min ena gyre 350 som är typ 4 år har börjat rosta rätt ordentligt. Det ser ut som att impellern är rostig och blivit mycket repig. det konstiga är att den andra ser helt ok ut. jag trodde de var helt keramiska, men verkar vara järn inuti. någon som drabbats av detta, och är det bara att byta ut impellern? En ny kostar 460kr och ny motor kostar 1300kr och jag gissar att man får med impellern då. Har du tvättat dom i ättika? Det är axeln som är keramisk, det är magnetiskt material i impellern. Ändrat 14 december av PerS 1 Citera
nike83 Postat 15 december Författare Postat 15 december 21 timmar sedan, PerS skrev: Har du tvättat dom i ättika? Det är axeln som är keramisk, det är magnetiskt material i impellern. yepp, tvättar alltid i ättika. Alltid gjort så, men kanske finns bättre tvättmetoder ? den andra har ju hållt, och andra pumpar har funkat med ättika. Citera
PerS Postat 15 december Postat 15 december 18 minutes ago, nike83 said: yepp, tvättar alltid i ättika. Alltid gjort så, men kanske finns bättre tvättmetoder ? den andra har ju hållt, och andra pumpar har funkat med ättika. Ättika kan tränga igenom vissa plaster, jag hade problem med svullna magneter när jag använde det. Tvättar i citronsyra nu och har inga problem längre. 1 Citera
Oscarhaglund Postat 15 december Postat 15 december Jag kör också citronsyra, köpte 25kg så nu har jag tills jag dör… 1 1 Citera
nike83 Postat 16 december Författare Postat 16 december Ättika kan tränga igenom vissa plaster, jag hade problem med svullna magneter när jag använde det. Tvättar i citronsyra nu och har inga problem längre. Vad kör du för recept ? Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
nike83 Postat 16 december Författare Postat 16 december Jag kör också citronsyra, köpte 25kg så nu har jag tills jag dör…Hehe Man ska husa dessa 25kg bara Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Lasse Postat måndag vid 10:53 Postat måndag vid 10:53 Citronsyra köper du i kryddhyllan. En dutt i en del vatten - fungerar alltid. MVH Lasse 1 Citera
PerS Postat måndag vid 17:30 Postat måndag vid 17:30 12 hours ago, nike83 said: Vad kör du för recept ? Skickat från min iPhone med Tapatalk Jag fyller upp en gammal glasslåda med varmt vatten, i med några skedar citronsyra och sen i med pumpen. Finns säkert "recept" om du söker i forumet. 1 Citera
Lasse Postat måndag vid 18:23 Postat måndag vid 18:23 ja receptet är en dutt pulver till en större dutt vatten MVH Lasse 1 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.