acuario Postat 3 juni 2006 Dela Postat 3 juni 2006 Här är en länk till en film som ni ska ladda ner och se, killen har mest fisk och inte vilka fiskar som helst. A leucosternon och A achilles ska ju inte gå ihop och inte nog med detta han har en A Lineautus också! man blir ju sugen..http://www.gimehost.com/MpvBnEajSvK2D1xeZhhN Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
denuo Postat 3 juni 2006 Dela Postat 3 juni 2006 wow! snygga fiskar! Ser lite trångt ut bara... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest NoName Postat 3 juni 2006 Dela Postat 3 juni 2006 Ja fina fiskar men jag måste säga att jag inte gillar den där eller burkar som liknar den där...Själva fångenskapen blir ju så otroligt tydlig, fiskarna gör inget annat hela dagarna än att försöka hitta en väg ut.. Det är allt som händer, det är ingen ide att kika på akvariet för att se om det har hänt något nytt. Det har det aldrig, fiskarna har ännu inte hittat vägen ut.....Inte ett dugg avslappnande att titta på, bara stressande.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Aqua_Max Postat 3 juni 2006 Dela Postat 3 juni 2006 Håller med om att det ser trångt ut, men det var fina fiskar. Uppbyggnaden av levande sten är speciell, den liknar en gles häck i mitten av karet istället för ett stenröse som är det vanliga. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 3 juni 2006 Dela Postat 3 juni 2006 Och fiskarna simmar runt runt runt utan någon hållpunkt. Snacka om att skapa en naturlig biotop . Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Steffo85 Postat 3 juni 2006 Dela Postat 3 juni 2006 Fisksoppa! Men väldigt trevligt upplägg med stenen. Skulle kunna bli ett riktigt snyggt revkar...Tycker nog att det var lite väl mycket fisk, särskilt med tanke på de många arterna. Det blir bara stimmigt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jocke Postat 3 juni 2006 Dela Postat 3 juni 2006 Hur snyggt som helst.Finns det någon mer info om hans kar?. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MichaelE Postat 3 juni 2006 Dela Postat 3 juni 2006 Hur snyggt som helst.Finns det någon mer info om hans kar?.Tror att det är en kille som heter hdtvguy på RC, sök på honom där så borde du få upp lite info Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 4 juni 2006 Författare Dela Postat 4 juni 2006 Jag gillade fiskvalet. Jag är ganska sugen på att köpa 3st Acanthurus som han har men det får bli längre fram och alla 3 i samtidigt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 4 juni 2006 Dela Postat 4 juni 2006 Jag är inte erfaren nog för att uttala mig men så jätte mycket förmycket fisk tycker inte jag det var. Dock hade jag personligen gärna sett en kombination med några mindre fiskar också. Fanns några men inte så många. Dock var det vackra fiskar som såg välmående ut.Vad det gäller revet så saknas den fasta punkten i karet där fiksen kan ha som utgångspunkt men jag persoligen gillade ändå revet på sätt och vis. Skulle kunna tänka mig att ha ett rejält rev i ena änden som övergår till att se ut som det på filmen och sen avslutas med en rejäl revpelare. Fast det blir nog svårt att få plats med det i ett hemma akvarium! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 4 juni 2006 Författare Dela Postat 4 juni 2006 Att han vill ha stenen i mitten är förståeligt då detta kar ses från båda hållen men jag tycker det kunde finnas mer gömställen och lite mer sten men. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 4 juni 2006 Dela Postat 4 juni 2006 Lite mer info och bilder från hdtvguyhttp://smg.photobucket.com/albums/v248/240FOWLR/ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
gesi Postat 4 juni 2006 Dela Postat 4 juni 2006 det där var väl inte så mkt fiskar!!??kom igen..det är ett ganska stort akvarium oxå..jag hade byggt upp med sten lite tätare i botten och lite mer glest längre upp..det hade varit snyggt!jag gillar fish only akvarium!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
gesi Postat 4 juni 2006 Dela Postat 4 juni 2006 han hade några riktigt coola lösningar!och så verkar det som han har gjort allt själv..säger bara ching ching med pengar... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 4 juni 2006 Dela Postat 4 juni 2006 han hade några riktigt coola lösningar!och så verkar det som han har gjort allt själv..säger bara ching ching med pengar...Vad tänkte du på för lösningar? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jocke Postat 4 juni 2006 Dela Postat 4 juni 2006 Vilka grejer behöver man för att köra ett sånt kar.Vilka värden behöver man ha koll på. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 5 juni 2006 Dela Postat 5 juni 2006 tycker det liknar ett handlar-akvarium Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 5 juni 2006 Dela Postat 5 juni 2006 tycker det liknar ett handlar-akvariumHur menar du med ser ut som handalrakvarium? *nyfiken* Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 5 juni 2006 Dela Postat 5 juni 2006 en massa fisk i ett stort akvarium,fisksoppa som någon skrev Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
gesi Postat 5 juni 2006 Dela Postat 5 juni 2006 jag har följande till mitt fish only:-du behöver skummare-någon sorts nitratfilter(eller en lösning för nitratprobelm..)typ vodkametoden..-uv-c filter tycker jag (smaksak..),jag gillar kirurger men iaf..-ljuset beror helt på om du ska ha någon korall el anemon..jag kör MH men mitt akvarium är 70cm högt och jag vill kunna ha anemon el någon korall..beroende på akvarie höjd och om du ska ha koraller el inte så kan du slippa MH och bara köra t5:or..-cirkulation..de viktigaste värden i ett fish only tycker jag är som alltid!så bra som möljligt!(förutom kanske ca,mg osv som är viktigt vid revakvarium..) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
falket Postat 17 oktober 2006 Dela Postat 17 oktober 2006 vad för teknik och dyl behövs i ett fish only? nåt speciellt man ska tänka på gällande tekniken osv?har ett 270 l hörn med T8 2* 18 w. känner att jag inte är redo för LS ännu med allt vad det innebär..är fish only enklare att hålla? ja menar...det är ju mindre levande ting att hålla koll på:-) tackar för da tips:-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 30 oktober 2006 Dela Postat 30 oktober 2006 Skummare, LS, cirkulation o nån form av belysning (för din skull). Det är väl grundkraven.Sen kan du alltid ha nitratfilter osv om de skulle skena iväg. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.