Gå till innehåll

Fish only "Film"


acuario

Rekommenderade inlägg

Guest NoName

Ja fina fiskar men jag måste säga att jag inte gillar den där eller burkar som liknar den där...

Själva fångenskapen blir ju så otroligt tydlig, fiskarna gör inget annat hela dagarna än att försöka hitta en väg ut.. Det är allt som händer, det är ingen ide att kika på akvariet för att se om det har hänt något nytt. Det har det aldrig, fiskarna har ännu inte hittat vägen ut.....Inte ett dugg avslappnande att titta på, bara stressande..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är inte erfaren nog för att uttala mig men så jätte mycket förmycket fisk tycker inte jag det var. Dock hade jag personligen gärna sett en kombination med några mindre fiskar också. Fanns några men inte så många. Dock var det vackra fiskar som såg välmående ut.

Vad det gäller revet så saknas den fasta punkten i karet där fiksen kan ha som utgångspunkt men jag persoligen gillade ändå revet på sätt och vis. Skulle kunna tänka mig att ha ett rejält rev i ena änden som övergår till att se ut som det på filmen och sen avslutas med en rejäl revpelare. Fast det blir nog svårt att få plats med det i ett hemma akvarium!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det där var väl inte så mkt fiskar!!??kom igen..det är ett ganska stort akvarium oxå..

jag hade byggt upp med sten lite tätare i botten och lite mer glest längre upp..det hade varit snyggt!

jag gillar fish only akvarium!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har följande till mitt fish only:

-du behöver skummare

-någon sorts nitratfilter(eller en lösning för nitratprobelm..)typ vodkametoden..

-uv-c filter tycker jag (smaksak..),jag gillar kirurger men iaf..

-ljuset beror helt på om du ska ha någon korall el anemon..jag kör MH men mitt akvarium är 70cm högt och jag vill kunna ha anemon el någon korall..beroende på akvarie höjd och om du ska ha koraller el inte så kan du slippa MH och bara köra t5:or..

-cirkulation..

de viktigaste värden i ett fish only tycker jag är som alltid!så bra som möljligt!

(förutom kanske ca,mg osv som är viktigt vid revakvarium..)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...

vad för teknik och dyl behövs i ett fish only?

nåt speciellt man ska tänka på gällande tekniken osv?har ett 270 l hörn med T8 2* 18 w.

känner att jag inte är redo för LS ännu med allt vad det innebär..

är fish only enklare att hålla? ja menar...det är ju mindre levande ting att hålla koll på:-)

tackar för da tips:-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...