Andreas K Postat 27 oktober 2006 Dela Postat 27 oktober 2006 Ja säg att du vill ha LEVANDE sten i jul klapp, Då är det nog många i familjen som höjer på ögon brynen. MVH/ Andreas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 28 oktober 2006 Författare Dela Postat 28 oktober 2006 Ja säg att du vill ha LEVANDE sten i jul klapp, Då är det nog många i familjen som höjer på ögon brynen. MVH/ Andreasja jag får försöka med det! se ifall dom nappar på det Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 28 oktober 2006 Författare Dela Postat 28 oktober 2006 igår blev karet halv fullt med osmos vatten och det ser bra ut än så länge! dags för lite upp pumpning från sumpen igen när man kommer hem till middagen. och retur systemet verkar hålla tätt i alla lim fogar så än verkar allt frid och fröjd. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 29 oktober 2006 Författare Dela Postat 29 oktober 2006 det tar sig sa pyromanen... nu är det bara 5-7~ cm kvar tills det är dags att få snurr på durson och returen. blir nog ett meckande innan man ställt in allt korrekt dock? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 29 oktober 2006 Dela Postat 29 oktober 2006 Spännande!! Fortsätt posta bilder! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Draedon Postat 30 oktober 2006 Dela Postat 30 oktober 2006 härligt, det börjar hända grejer! ang durson och returen så är det lite meck att få det bra.. min jäkla durso har jag inte fått riktigt bra snurr på än. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 30 oktober 2006 Dela Postat 30 oktober 2006 keep up the good work man! =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 30 oktober 2006 Författare Dela Postat 30 oktober 2006 Spännande!! Fortsätt posta bilder! ja så länge intresset finns så postar jag vettu! härligt, det börjar hända grejer! ang durson och returen så är det lite meck att få det bra.. min jäkla durso har jag inte fått riktigt bra snurr på än.ja det känns skönt att det tar på arbetet nu! inte så mycket kvar, och durson har jag blivit införstådd med att det är ett gissel att få bra.keep up the good work man! =)tackar.. inte så mycket kvar för din del nu heller va? snart fyllning hos dig med? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 30 oktober 2006 Författare Dela Postat 30 oktober 2006 nu går systemet för fullt !! men jag fick sänka kammen lite och öppna ventilen på retur röret för durson vill inte svälja mer..hur mycket luft ska en sån ha i 32 mm rör? för det känns som att flödet till sumpen inte rinner lika effektivt eller hur man ska förklara det? kan det hjälpa att sätta en grövre slang på toppen av durson tro? för det gick absolut inte att ha en klämma på den för justering för då började nivån gå upp och ned i boxen. men å andra sidan svalde den mycket vatten?? ska ma då prova med lite grövre slang eller ska det räcka med en liten slang till typ luftpumpar? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wOOfer Postat 30 oktober 2006 Dela Postat 30 oktober 2006 När jag körde en Aquabee 2000/1 som retur hade jag ett hål som var 3mm stort, nu när jag har en Deltec som retur kör jag 5mm hål.Jag borrade mitt i sidan av ändhuven, och vrider den tills det blir önskad effektMvh Magnus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 30 oktober 2006 Författare Dela Postat 30 oktober 2006 När jag körde en Aquabee 2000/1 som retur hade jag ett hål som var 3mm stort, nu när jag har en Deltec som retur kör jag 5mm hål.Jag borrade mitt i sidan av ändhuven, och vrider den tills det blir önskad effektMvh Magnusoki, nej smart skallen jag limmade alla delar ju för att det skulle bli riktigt gjort tänkte jag... inte så smart nu i efterhand dock, tänker att jag har ett hål på 5 mm nu men så fort jag stryper slangen lite så suger det ner allt vatten direkt? blir inte särskilt stabilt flöde och så får man en massa oväsen på köpet! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 20 november 2006 Författare Dela Postat 20 november 2006 i natt blev T5 ramen klar! gjorde en vanlig ful lösning i 45x45 reglar som inbyggnads balkarna kommer att sitta i. den sitter fast med gångjärn i fodret runt om så det blir en vanlig höj och sänk anordning i kedjor som sätts i krokar bara Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 21 december 2006 Författare Dela Postat 21 december 2006 slänger upp bilder på ljuset, T5 rampen är på plats och det lyser så fint så! det vitare och ljusare sken i verkligheten än på bilden. det sitter 2 st giesenmann aquablue+ 15K.1 st giesenmann actinic+ 22K och en AM 10K. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
andreassofus Postat 21 december 2006 Dela Postat 21 december 2006 kul att det börjar hända saker.. börjar bli dags för ett hembesök igen så jag får se utvecklingen "live" Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Draedon Postat 21 december 2006 Dela Postat 21 december 2006 Nice! Vad är det för armatur? aqua connect? watt? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BroderIsak Postat 21 december 2006 Dela Postat 21 december 2006 Varför säger du en vanlig ful ramp`???? Tycker det e helt okej! Den funkar ju som den skall. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 21 december 2006 Dela Postat 21 december 2006 Den duger absolut som den är... i det här fallet är det funktionen man lägger pengarna på då den sitter bakom väggen! =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 21 december 2006 Författare Dela Postat 21 december 2006 kul att det börjar hända saker.. börjar bli dags för ett hembesök igen så jag får se utvecklingen "live"under januari nu så hoppas jag att det händer lite mer än vad som hänt tidigare, det är bara du hör av dig om du är sugen på besök!Nice! Vad är det för armatur? aqua connect? watt?yes, stämmer bra det. den är på 80w, Varför säger du en vanlig ful ramp`???? Tycker det e helt okej! Den funkar ju som den skall.ja a du.. det känns så, men som du säger oxå så fungerar den ypperligt.Den duger absolut som den är... i det här fallet är det funktionen man lägger pengarna på då den sitter bakom väggen! =)jo ni har så rätt så, jag har då inte kommit på tanken ens att krångla med skenor och allt annat konstigt ang häng anordningar, lite begränsad blir man oxå när det är betong överallt, inte lätt att göra saker i efterhand när burken går, det skulle damma ner allt som finns om man kom i närheten med ett kormant borr! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Draedon Postat 21 december 2006 Dela Postat 21 december 2006 jo ni har så rätt så, jag har då inte kommit på tanken ens att krångla med skenor och allt annat konstigt ang häng anordningar, lite begränsad blir man oxå när det är betong överallt, inte lätt att göra saker i efterhand när burken går, det skulle damma ner allt som finns om man kom i närheten med ett kormant borr!jag borrade upp min armatur i betongtak när burken var igång.. byggplast och tejp så var det ingen fara Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 21 december 2006 Författare Dela Postat 21 december 2006 jag borrade upp min armatur i betongtak när burken var igång.. byggplast och tejp så var det ingen fara oki, en liten smula överdrift kanske men med min vanliga tur är inget omöjligt! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 8 januari 2007 Författare Dela Postat 8 januari 2007 har äntligen saltat igång burken nu sen en vecka tillbaka i drift läge 1, så nu är karet mörklagt med LS och korall krus i så får vi se hur det artar sig. kameran är på lagning så det dröjer ett tag till innan bild på objektet kommer.men förövrigt blev jag så där nöjd med möbleringen, ena "revet" fick bli uppbyggt med hjälp av grova pvc rör och ett rev får dölja ytavrinnings boxen. är tänkt att jag ska försöka få till en revpelare i mitten av karet nån gång så man får lite mera djup känsla. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 9 januari 2007 Dela Postat 9 januari 2007 Hur går det för dig där hemma nått nytt att informera om? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Draedon Postat 9 januari 2007 Dela Postat 9 januari 2007 fixa kameran asap! Vill se mer bilder Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 9 januari 2007 Författare Dela Postat 9 januari 2007 Hur går det för dig där hemma nått nytt att informera om?nej nu är det lugnt igen.. väntar bara på den långa inkörningen. fixa kameran asap! Vill se mer bilder jo jag hoppas att det går undan för dom som ska fixa den. det var bara displayen som hade fått sig en smäll mot en stolpe på en spårvagn i gbg så den var inge allvarligare, gick ju fortfarande att fota på universeum med skapligt resultat jag återkommer direkt kameran har anlänt! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 10 januari 2007 Författare Dela Postat 10 januari 2007 lånade en kamera så länge.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.