ramq Postat 29 augusti 2006 Dela Postat 29 augusti 2006 Jajemän, som topic säger.Nu blev det klart med budgivningen, så även om vi vunnit ett hus så blev det lite dyrare än tänkt. Så tyvärr kommer det minska ekonomin för saltvattnet, men "that's smälls you have to take".Klart större möjligheter för salthobby i ett hus än i en hyreslägenhet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 29 augusti 2006 Dela Postat 29 augusti 2006 Grattis. vad blev det för hus. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Roger_w Postat 29 augusti 2006 Dela Postat 29 augusti 2006 Grattis Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 29 augusti 2006 Dela Postat 29 augusti 2006 Grattis! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Saxmark Postat 29 augusti 2006 Dela Postat 29 augusti 2006 Man får gratulera.. Hur stor är filterhallen/sumprummet (Aka källaren) på denna kåk ?.. Så vi kan ha en föraning om kommande projekt ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 30 augusti 2006 Dela Postat 30 augusti 2006 Sweet! Måste ju kila förbi då man är i övik nån gång och se planerna sen! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 30 augusti 2006 Författare Dela Postat 30 augusti 2006 "Tyvärr" blev det inget sump-rum = ingen källare. Mindre underhåll med dränering och lite mindre plats, men det känns bra ändå.1½-plans villa byggd 1975, så det känns rätt hyffsat modernt.Hemnet-länk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Clownen Postat 30 augusti 2006 Dela Postat 30 augusti 2006 Jättefint, väntar fortfarande på den dag jag kan köpa ett hus och börja riva ner väggar för ett drömprojekt. 750.000 kr lät väldigt lite för en storstadsbo. Såg mitt barndomshem annonseras för 10 miljoner för några veckor sedan, fyra mil utanför göteborg och en polare köpte en lägenhet här i Helsingfors för 6 miljoner. Själv bor man på hyran och får väl fortsätta drömma om att vinna på lotteriet ... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 30 augusti 2006 Författare Dela Postat 30 augusti 2006 Just nu är det egentligen bara en vägg som behöver rivas på övervåningen för att få in dubbelsängen, resten är beboligt.Lite mer akvarieförankrade planer är att så ut väggen mellan kök och vad dom gjort som matsal. Det är väggen till höger på första bilden som i så fall får göra plats för en (som så fint formulerades av min andra hälft) "rumsavdelare" = akvarium.Min första tanke är ett öppet kar i helglas med överliggande armatur och breda lister. Bänken blir i så fall väggfast och ska gå i samma stil som resterande väggar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Manks Postat 30 augusti 2006 Dela Postat 30 augusti 2006 Får säga grattis. Är själv nybliven husägare, finns mer platser för "rumsavdelare" i ett hus jämfört med en lägenhet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 30 augusti 2006 Författare Dela Postat 30 augusti 2006 750.000 kr lät väldigt lite för en storstadsbo.Ja, utgångspriset är helt klart intressant, men efter budgivningen var klar så stannade det på 950.000 kr, vilket inte var helt oväntat.Orten jag bor på har fått sett en våg dom senaste fem åren på stigande huspriser som ökat generellt 40-50% på samtliga hus, men samtidigt är det många gånger långt ifrån vad man ser i storstäderna. En bekant köpte precis ett hus i Nacka utanför Stockholm för närmare 5.5 miljoner... svindlande pengar för en norrlänning. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Klubbsson Postat 30 augusti 2006 Dela Postat 30 augusti 2006 Grattis! hus är alltid trevligt. Själv får jag tillträde till mitt nya 5 oktober, men än så länge fins det bara lite buskar och träd på tomten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Manks Postat 30 augusti 2006 Dela Postat 30 augusti 2006 Klubbson>> Strålande. Då kan du börja med att ställa dit ett akvarium och bygga huset runt det. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.