Gå till innehåll

Blivit med hus


ramq

Rekommenderade inlägg

Jajemän, som topic säger.

Nu blev det klart med budgivningen, så även om vi vunnit ett hus så blev det lite dyrare än tänkt. Så tyvärr kommer det minska ekonomin för saltvattnet, men "that's smälls you have to take".

Klart större möjligheter för salthobby i ett hus än i en hyreslägenhet. :ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jättefint, väntar fortfarande på den dag jag kan köpa ett hus och börja riva ner väggar för ett drömprojekt. 750.000 kr lät väldigt lite för en storstadsbo. Såg mitt barndomshem annonseras för 10 miljoner för några veckor sedan, fyra mil utanför göteborg och en polare köpte en lägenhet här i Helsingfors för 6 miljoner. Själv bor man på hyran och får väl fortsätta drömma om att vinna på lotteriet :) ...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Just nu är det egentligen bara en vägg som behöver rivas på övervåningen för att få in dubbelsängen, resten är beboligt.

Lite mer akvarieförankrade planer är att så ut väggen mellan kök och vad dom gjort som matsal. Det är väggen till höger på första bilden som i så fall får göra plats för en (som så fint formulerades av min andra hälft) "rumsavdelare" = akvarium.

post-2432-14468912961645_thumb.jpg

Min första tanke är ett öppet kar i helglas med överliggande armatur och breda lister. Bänken blir i så fall väggfast och ska gå i samma stil som resterande väggar.

post-2432-14468912961576_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

750.000 kr lät väldigt lite för en storstadsbo.

Ja, utgångspriset är helt klart intressant, men efter budgivningen var klar så stannade det på 950.000 kr, vilket inte var helt oväntat.

Orten jag bor på har fått sett en våg dom senaste fem åren på stigande huspriser som ökat generellt 40-50% på samtliga hus, men samtidigt är det många gånger långt ifrån vad man ser i storstäderna. En bekant köpte precis ett hus i Nacka utanför Stockholm för närmare 5.5 miljoner... svindlande pengar för en norrlänning. :död:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...