Jaken Postat 22 september 2006 Postat 22 september 2006 Hittade denna sida. Bildredigering online. http://www.webgraph.se/kundtjenst.htmlAnpassa, beskär och ändra enkelt bildstorleken utan att krångla i Paint eller något annat standardprogram.Nu kan du ändra storleken på dina bilder direkt på nätet så att de passar till forumets storlek. Bra att ha om man inte sitter vid sin vanliga dator eller inte har tillgång till bildredigeringsprogram som tex. Photshop.(ingen inloggning krävs)- testa gärna funktionen och lägg in en bild i denna tråd.-----------------------------------------------*edit*Hittade en bättre prova istället den bildredigreraren som ligger längre ner i denna tråd, den är bättre,Webbild----------------------------------------------- Citera
Draedon Postat 22 september 2006 Postat 22 september 2006 Smidigt! Vi borde kanske ta och sammanställa en liten klistrad "Bild FAQ" tråd?Dyker ju upp diverser frågor om bilder titt som tätt... Citera
Jaken Postat 22 september 2006 Författare Postat 22 september 2006 Jaha, nu när jag googlade efter fler liknande online-redigerare så dök det upp fler.Denna är bättre!Här är en variant som var lite mer avancerad med fler funktioner än den första jag la in.WebbildDu behöver alltså inte ladda hem något program, utan gå bara in på sidan så kan du redigera bilden direkt på nätet.(och -ja, akvariet på bilden är mitt... Not!) Citera
Saxmark Postat 22 september 2006 Postat 22 september 2006 Klart cool funktion. Tackar Jakob, Nu slipper jag till och med att starta PSP som brukar ha en laddtid på typ 9 år eller så.. Börjar tro att versionsnummren är knutna till laddtiderna i minuter.. M$ är ju uppe i 2003.. Citera
Jurgonh Postat 22 september 2006 Postat 22 september 2006 Går dessa kanske att bygga in i forumet? så man slipper öppna en extern sida för att minska bilden innan man lägger upp den?Wrang är detta möjligt? Citera
ramq Postat 22 september 2006 Postat 22 september 2006 Jag har sett "inbyggd" funktion för att skala ner bilder, men jag minns inte i vilket forum. Sedan har ju t.ex Blocket.se sådan funktion, så helt främmande är det ju inte.Skulle ju förenkla bildpostandet avsevärt. Citera
Illustratören Postat 22 september 2006 Postat 22 september 2006 Enkel lösning på litet problem. Själv har jag alltid Photoshop igång på min dator (jobbar dock som bildredigerare), och det är ju inte så svårt att ändra storlek på en bild. Tips: Lägg in och spara ett funktionsmakro i PS så kan "ni" använda det när ni ska anpassa bilderna. Kolla i hjälpen under funktionsmakro eller makro. Citera
Jurgonh Postat 22 september 2006 Postat 22 september 2006 Tycker också det är rätt smidigt att använda ps.. men det är ju inte alla som har det kanske.. och då kan ju en sådan här funktion inbyggdi froumet vara klockrent Citera
Illustratören Postat 22 september 2006 Postat 22 september 2006 Självklart vore det utmärkt om alla enkelt och smidigt kan ändra sina bilder. De är jäkligt jobbigt att titta påforum där bilderna inte är komprimerade och helt enorma. Nej ett sådant litet program vore guld för den som inte har Photoshop. Citera
Nizztos Postat 22 september 2006 Postat 22 september 2006 Tror tex Zoopet.se har automatisk bildskalning. Dvs ladda upp din gigantiska 30mb fil på 4000x4000 pixels så görs den om till en mindre bild automagiskt. Citera
Sillen Postat 30 mars 2008 Postat 30 mars 2008 Jag har nu låst ämnet som viktigt så att det ska vara lättare att hitta instruktionen!/Moderator Citera
wrang Postat 11 juli 2008 Postat 11 juli 2008 Tippar om denna sidan igen!Webbild - Bildredigering online Citera
Jaken Postat 15 juli 2008 Författare Postat 15 juli 2008 Nu har även Adobe kommit med en onlinevarianthttp://www.photoshop.com/express/ Citera
janne dansk Postat 16 juli 2008 Postat 16 juli 2008 http://adionsoft.net/fastimageresize/finns även denna , mycket smidig , om du bara skall skala bilden till webbenmvh janne Citera
patrikk Postat 6 september 2013 Postat 6 september 2013 om man vill ha ett online program så tycker jag http://pixlr.com/editor/ är det bästa.annars föredrar jag photoshop.sen så går det att lägga till så att uploadsen gör om automatiskt till valfrit format och storlek och heter Imagemagick. jag har själv implementerat det i sajt jag har gjort där man laddade upp bilder Citera
stigigemla Postat 6 september 2013 Postat 6 september 2013 Läs bara genom användarvillkoren innan ni laddar upp bilder. Det finns onlineprogram som förbehåller sig alla rättigheter till de bilder du laddar upp och redigerar. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.