Gå till innehåll

Bjarne's Saltföljetång


adddo

Rekommenderade inlägg

Aaa.. bytt ut ena Marea'n mot en Tunze Stream 6000 oxå, blev mycket mer fart på vattnet med den. Ska köpa controller till den oxå framöver.

Jag bytte också ena Marea till en tunze 6000. :ler:

Snygga bilder. Gillar korallen längst ner speciellt. Vad heter den?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja du var väl pressad nu att ta helbilder, hehe ;)

ser najs ut, men kan ej se mandarinerna.. är väl bakom stenarna och gömmer sig.

tycker Dendronepthya är schysst med, får se om man kan få plats med en sådan ngn gång.. :)

~Henrik

Hehe mm så jäkla svårt att ta helbilder tycker jag, blir dom inte suddiga så blir det taskig färg.. Har ju en skruttig 995 kronors kamera från elgiganten så inte mycket att jobba med heller. Photoshop o sånt har jag aldrig orkat lära mig heller..

Mandarinerna mår bra o pilar runt bland stenen, tyvärr blir dom fortfarande rädda när jag smyger upp en kamera framför dom så inte lyckats få några bra bilder på dem, ska jobba på det :)

Mmm Jag gillar Dendro'n skarpt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

japp, träffade Addo hos JR för några veckor sedan och vi kollade faktiskt in dessa olika foder från Faunmarin. Man har väl snart mer burkar mm, än vad som finns i skafferiet i köket.. ;)

~Henrik

Haha så sant.. Kryllar av burkar med tillsatser, foder o annat skoj i 'akvarieskåpet'!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kul att testa,vore ju skitkul om man kan få dessa vackra koraller att överleva,snygga bilder!

Mm dom e verkligen kanonfina. Får man dom o må bra är dom ju även ideala mjukisar för ett SPS dominerat kar då dom är "snälla" och dessutom gillar ett väldigt starkt vattenflöde! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket fint Bjarne,Äntligen komm de efterlängtade helbilderna :)

Ser att Gorgonian verkar stormtrivas,Med den nya maten kommer den nog trivas ännu mer.

Angående Dendron så kan det ta ett tag innan den väcklar ut sig i maximalstorlek, den behöver lixxom anpassa sig till den nya omgivningen och därefter växer åt de håll där den trivs bäst.

I vilket fall som helst mycket fint akvarium och kul att det går bra med även de "Svåra" korallerna och fiskarna.

Kommer det att bli fler mörker koraller i framtiden som t.ex Dendros ?

M.v.h

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket fint Bjarne,Äntligen komm de efterlängtade helbilderna :)

Ser att Gorgonian verkar stormtrivas,Med den nya maten kommer den nog trivas ännu mer.

Angående Dendron så kan det ta ett tag innan den väcklar ut sig i maximalstorlek, den behöver lixxom anpassa sig till den nya omgivningen och därefter växer åt de håll där den trivs bäst.

I vilket fall som helst mycket fint akvarium och kul att det går bra med även de "Svåra" korallerna och fiskarna.

Kommer det att bli fler mörker koraller i framtiden som t.ex Dendros ?

M.v.h

Sunny

Tack Sunny :) Tycker själv att allt ser lite fjuttigt ut på bilder :) Behöver växa till sig lite mer allting hehe.

Mmm min lilla gorgoniafrag verkar trivas, får se om den växer bra oxå, de ska ju tydligen växa grymt sakta så vi får se.

Dendron börjar se bättre o bättre ut nu. Under första veckan 'fraggade' den sig själv ett par gånger o det är ju ett tecken på att den inte trivs så bra. Men nu den senaste tiden verkar det ha stabiliserat sig med den för den blåser upp sig mer o mer o har inte släppt iväg någon frag på länge. Jag är säker på att det kommer bli bättre med FaunaMarin maten oxå, om jag får tummen ur o tar mig till JR nån dag. Mycket annat just nu :)

Jo ett par till vill jag nog ha bla 'Sun coral' och kanske nån Scleronepthya o Chili coral e poppis sen gammalt hos oss :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe joo när ni väl ändå matar med födan så varför inte trycka dit nåra till.

Jag kan säkert fragga en bit Scleronepthya till er snart,

den stora kolonin har börjat växa till sig och den lilla har ca 20 små skott runt omkring den så de e bara att vänta på att allt ska få växxa till sig lite och bilda lite finare fraggar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe joo när ni väl ändå matar med födan så varför inte trycka dit nåra till.

Jag kan säkert fragga en bit Scleronepthya till er snart,

den stora kolonin har börjat växa till sig och den lilla har ca 20 små skott runt omkring den så de e bara att vänta på att allt ska få växxa till sig lite och bilda lite finare fraggar.

Ja precis :) Skulle kännas lite onödigt o mata en korall bara, även om jag tror att SPS o LPS säkert tillgodogör sig av 'Dendromaten' oxå :)

Kul att din Sclero tar sig såpass bra!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Sunny :) Tycker själv att allt ser lite fjuttigt ut på bilder :) Behöver växa till sig lite mer allting hehe.

Mmm min lilla gorgoniafrag verkar trivas, får se om den växer bra oxå, de ska ju tydligen växa grymt sakta så vi får se.

Hehe om du tycker att det ser fjuttigt ut i ditt kar, hur tror du jag känner mig då.

Dock ser jag framemot att se ditt kar mogna. kommer bli helt sjukt snyggt tror ja.

jag menar kolla hur långt du kommit på endast några månader.. tänk dig hur det komer se ut efter ett år :)

Gorgonian är ju också ganska svår är väl också därför den anses växa sakta,Men jag tror att du kommer klara av att knäcka den nöten !

Mvh,

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe om du tycker att det ser fjuttigt ut i ditt kar, hur tror du jag känner mig då.

Dock ser jag framemot att se ditt kar mogna. kommer bli helt sjukt snyggt tror ja.

jag menar kolla hur långt du kommit på endast några månader.. tänk dig hur det komer se ut efter ett år :)

Gorgonian är ju också ganska svår är väl också därför den anses växa sakta,Men jag tror att du kommer klara av att knäcka den nöten !

Mvh,

Sunny

Tack Sunny! :) Mm hoppas att det blir fint med tiden!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tog några nya bilder idag.

Lyckades få en av mandarinerna att lita på att kameran inte skulle förvandla den till en räka eller va de nu e dom e så skrajja för.

Fick nåt kort på N.Magnifican oxå. Dem har ju varit i karet ett par veckor eller tre nu, men inte lyckats få nån av dem på bild.

Lite annat oxå.

post-1162-14468913450588_thumb.jpg

post-1162-14468913450897_thumb.jpg

post-1162-1446891345123_thumb.jpg

post-1162-14468913451511_thumb.jpg

post-1162-14468913451686_thumb.jpg

post-1162-14468913451865_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Monterat i en sån där FLUVAL ytavrenare i helgen oxå så nu är ytan ren o fin, mer ljus i burken hoppas korallerna växer ännu lite fortare nu. Tyvärr ser själva ytavrinningsröret för jäkligt ut.. men men man kan inte få allting, får fundera ut en bättre lösning med tiden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

sådärja, där kom bilderna på dem.. ;)

mandarinerna har nog det gott, kan festa på 'svampar-trippar' mm..

så korallerna ska växa fortare nu, tycker tillväxten varit stor på de där före/efter bilderna tidigare, om nu du inte förstorat upp och redigerat 'efter' bilden i photoshop, hehe.. blir nog kalasbra ;)

~Henrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

sådärja, där kom bilderna på dem.. ;)

mandarinerna har nog det gott, kan festa på 'svampar-trippar' mm..

så korallerna ska växa fortare nu, tycker tillväxten varit stor på de där före/efter bilderna tidigare, om nu du inte förstorat upp och redigerat 'efter' bilden i photoshop, hehe.. blir nog kalasbra ;)

~Henrik

Haha jo hehe de växer förvånansvärt fort faktiskt.. men man får ju aldrig nog! ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Monterat i en sån där FLUVAL ytavrenare i helgen oxå så nu är ytan ren o fin, mer ljus i burken hoppas korallerna växer ännu lite fortare nu. Tyvärr ser själva ytavrinningsröret för jäkligt ut.. men men man kan inte få allting, får fundera ut en bättre lösning med tiden.

Inte för att det är kul att visa upp det som inte är så snyggt men det skulle vara kul att se en monterad!:nya bilder: Fixar du en bild så kommer fler önskningar!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...