Gå till innehåll

Bjarne's Saltföljetång


adddo

Rekommenderade inlägg

Schysst akvarium, gillar haren med är dom lättskötta och lätta att få tag i? :$

Tackar :)

Japp, har du lite alger i karet så är dom lättskötta utan det svälter dom ofta ihjäl, därför "lånas" denna ut med jämna mellanrum när den rensat i mitt kar.

Finns en hel drös på JR nu iallafall :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

räcker 280 liter till dina tryckare?

såg att du hade några kirurger oxå..e mest nyfiken för jag skulle vilja ha tryckare o trodde att mina 400l var för litet med mina 3 kirurger o 2 clowner..

Hej :)

Jag har bara en kirurg inte några ;)

Njae, i längden räcker det inte med 280 liter, men jag kommer att uppgradera med tiden. Om jag inte hinner uppgradera innan dessa blir stora (5 och 6 cm i dagsläget) så tror jag Capote e sugen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nice!!! :smiley20:

Hur är tryckaren mot sniglar och räkor? Är sugen på en sån rackare :)

Dom är ju hur snälla som helst dessa två tryckare, fortfarande gula kirurgen som styr o ställer i karet.

Inga aggresioner mot vare sig eremiter, sniglar eller räkor.

:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tränger inte dina Z Flavecens undan din N.Magnifica? De kan ju vara lite skygga.

Njae, Flavescensen är snäll, de enda den ibland jagar runt är tryckarna, dom är väl de enda han kan tycka är något sånär i en konkurrenssituation. Magnifican, Anthiasarna och Mandarinerna är han snäll mot. Tryckarna däremot va lite småelaka mot Magnifican när jag stoppade i den, men det var över på 10 minuter sen dess har dom knappt tittat på den. Anthiasarna har tryckarna aldrig varit elaka mot.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

bra det gick bra med magnifican så den ej hoppade ur då tryckarna kollade in den i början.

Men nu får du visa bild på de nya firrarna Bjarne! - Magnifican och mandarinerna..

är faktiskt de 2 fiskar jag själv planerat för framtiden (måste dock vänta med mandarinerna några månader så det finns ordentligt med mat).

Blev det de Mandarinerna du bokade på JR förra veckan?

~Henrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

bra det gick bra med magnifican så den ej hoppade ur då tryckarna kollade in den i början.

Men nu får du visa bild på de nya firrarna Bjarne! - Magnifican och mandarinerna..

är faktiskt de 2 fiskar jag själv planerat för framtiden (måste dock vänta med mandarinerna några månader så det finns ordentligt med mat).

Blev det de Mandarinerna du bokade på JR förra veckan?

~Henrik

Jajemän Henrik :) Hämtade dem i Lördags :)

Fixar bilder i dagarna, batterina va slut i kameran o inga hemma.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Lägger upp ett par andra som blev hyffsade.

En Euphylliafragg som jag fick av Vargklo i helgen.

En bild på lila knappar där jag försökt både döda glasros med kokvatten, men även som det syns på bilden täcka över med deltecskorall lim, men den hittade en ny öppning, *S*

Och en lite pluttig monti med lila polyper, tänkte prova att senare sätta "ihop" den med den oranga monti'n o se om dom kan växa lite omlott.

post-1162-14468913415813_thumb.jpg

post-1162-14468913416051_thumb.jpg

post-1162-14468913416352_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett par FTS.. inte helt nöjd med kvalite men lägger ut dom ändå så man ser lite..

Glömde göra rent rutor o skrapa alger o så.. men men ni får stå ut..

Längtar tills korallerna växt lite.. de ser lite fjuttiga ut såhär hehe :)

Dendro'n håller sig vid liv, ska införskaffa FM's 'Dendro' mat framöver. Nu äter den mest Cyclopeeze o Phyto.

En bild på mitt ministim av Tuka's oxå.

post-1162-14468913419941_thumb.jpg

post-1162-14468913420072_thumb.jpg

post-1162-14468913420214_thumb.jpg

post-1162-14468913420334_thumb.jpg

post-1162-14468913420497_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...