Gå till innehåll

Bjarne's Saltföljetång


adddo

Rekommenderade inlägg

Tack Bjarne!

Så farlig var väll inte den. Sätt en sinularia eller något franför så ser ingen den.

Mmm får bli nåt sånt.. Försöka dölja den. Frugan tröstar mig med att jag ju kan se mitt kar som ett 'Fraggkar' tills vi uppgraderar till det planerade

160cmLängdx100cmDjupx60cmhöjd. :)

Jaja.. ytan e fin åtminstone.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har 20.000 Kelvin lampa.. Borde väl inte växa speciellt snabbt då? Funderar på om jag bara inbillar mig att det växer fort.. Undrar hur det skulle funka med byte till 10.000k eller 14.000k.. Men jag gillar ju ljuset av 20.000k så mycket...

Hmm..?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen plats för 10 000k T5 rör som växtkomplement?

Hmm näe tyvärr inte.. Har i dagsläget 4 st T8 rör på 15w vardera, skulle väl iofs kunna prova med 10.000k på dem, men vet inte om det gör någon skillnad egentligen. Kanske isåfall bättre o sätta osram 67 i alla dem o byta MH till 10.000 alt 14000k?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Två nya koraller blev det idag!

En metallicblå millepora o en acro med ljuslila toppar även den åt det metallicblå hållet i grunden.

I bakgrunden syns även en flakväxande montipora som vägrar växa i flak...

Tyvärr får jag inte fram de riktiga färgerna med min kamera...

post-1162-14468913483625_thumb.jpg

post-1162-14468913483825_thumb.jpg

post-1162-14468913484039_thumb.jpg

post-1162-14468913484263_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt! De hade fina koraller, blev några för mig oxå!

Haha aa det fanns lite o välja, tyvärr hann Patrik (Salar) före mig på en kanonsnygg röd millepora med blåa toppar! Grrr, hoppas han lägger upp en bild på den.

Fanns ett par andra röda med vita toppar, men de såg ut att ha ett par skadade toppar enligt Fredrik. Så jag valde lite det säkra före det osäkra o tog dessa två.

Niclas förresten! Du måste lägga upp lite bilder på ditt kar, var evigheter sen jag såg det nu. Kanske ska komma förbi nån eftermiddag i Januari (Jobbar ju 200m från dig) om det går bra?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Två nya koraller blev det idag!

En metallicblå millepora o en acro med ljuslila toppar även den åt det metallicblå hållet i grunden.

I bakgrunden syns även en flakväxande montipora som vägrar växa i flak...

Tyvärr får jag inte fram de riktiga färgerna med min kamera...

Superfina Bjarne.

Snyggt! De hade fina koraller, blev några för mig oxå!

Niclas när ska du våga visa några bilder på ditt akvarium?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har ni handlat upp allt?:x Jag hoppades att de skulle ha något kvar nästa vecka också.

Bjarne!

Jag tycker de är vackra men milleporan var grym! :smiley20: *avis*

Finns nog kvar en del, men kan tänka mig att SPS'erna går åt fort, mycket annat fint inne oxå dock!

Tack!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju SPSer jag är ute efter främst.

Jag tänkte ställa en fråga här i tråden och den är inte off topic som ledtråd. Vem säger i flest trådar att fler bilder önskas?;)

Bjarne jag vet du kan och det var länge sen vi fick se några helbilder på karet men även bilder på delar av karet!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju SPSer jag är ute efter främst.

Jag tänkte ställa en fråga här i tråden och den är inte off topic som ledtråd. Vem säger i flest trådar att fler bilder önskas?;)

Bjarne jag vet du kan och det var länge sen vi fick se några helbilder på karet men även bilder på delar av karet!

Haha

Ja jo jag har försökt få till en bild på en ny innevånare i ett par dagar nu men det går inte så bra, ska se om jag kan få lite andra bilder medans jag jagar den oxå :)

Måste skrapa bakrutan bara ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Frugan jobbar ena avkomman sover, den andra leker med sitt julklapssdockhus. Så jag försökte jaga rätt på den nya innevånaren utan lycka men fick ett par andra bilder som jag tänkte lägga ut eftersom jag tycker det e kul.

Den första bilden vet Stefan vad jag försöker åstadkomma ;) Lär ta nåt år innan det blir som jag vill om det funkar dock. limmat ihop två montifraggar för o se om de kan växa lite omlott. Ska försöka få tag i en grön o sätta ihop med dessa två (Orange o Brun med lila polyper).

Andra bilden är helt enkelt ett kort från ena kortsidan om man nu kan säga det om ett 'nästankub' akvarie :)

Tredje bilden är på mina röda zoanthids, fick dem av GustavF för ca..2-3 månader sen då täckte dem ungeför halva stenen, nu är hela stenen täckt och jag ska lägga en ny sten under denna så de sprider sig vidare :) Jag har lagt ut kort på dessa tidigare men det blev en hyffsad bild tycker jag.

Förresten så tror jag detta är dom första bilderna utan MH't tänt dessutom! :)

post-1162-14468913489009_thumb.jpg

post-1162-14468913489185_thumb.jpg

post-1162-14468913489459_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...