Gå till innehåll

Bjarne's Saltföljetång


adddo

Rekommenderade inlägg

hur går det med tryckarna?min lyckades få i sig en hel putsarräka,bara två vita spröt som stack ut ur munnen,:x

Är det sant!? Oj, vilken jäkla otur.. Mina sköter sig bra. Inte gjort nåt som pappa skulle kunna bli sur för.

Ja även dessa "revsäkra" tryckare kan ju ställa till det om man har otur.. Hur stor är din?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mina är 5 cm (hane) o 6cm (hona). har väldigt svårt att tro att de i denna storlek skulle kunna ens komma på tanken att döda en putsarräka för att äta den. 8-9cm.. ja kanske men tycker ändå det låter lite konstigt. Är du säker på att den är död o det inte bara var ett ömsat skal som de mumsar på, har sett mina fiskar tugga på räkskal som blivit kvar efter ömsning?

Dom har ju så attans små munnar om man jämför med andra tryckare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Förresten, kom att tänka på en sak Crille. Du har inte märkt av att tryckaren vart på din drake? Vet inte hur det är med dessa Xant..tryckare, men de övriga tryckarna har ju det som hobby, att bita av fenorna o döda drakfiskar. Inget som du märkt av?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nej,draken har han inte rört,inga andra fiskar heller,tror detta är en "snäll" tryckare,räkan får jag nog skylla mig själv över,bara att acceptera att jag

inte ska ha räkor mer! börjar du bli sugen på en drake?isåfall kan jag rekomendera

Dendrochirus zebra,den köpte jag i april och den är lugn,bara man matar den ordentligt,

man måste handmata den,typ rakt i gapet,men den är inte kräsen,hemmagjord räkmix

typ din,funkar bra

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nej,draken har han inte rört,inga andra fiskar heller,tror detta är en "snäll" tryckare,räkan får jag nog skylla mig själv över,bara att acceptera att jag

inte ska ha räkor mer! börjar du bli sugen på en drake?isåfall kan jag rekomendera

Dendrochirus zebra,den köpte jag i april och den är lugn,bara man matar den ordentligt,

man måste handmata den,typ rakt i gapet,men den är inte kräsen,hemmagjord räkmix

typ din,funkar bra

Mmm ok, njae, jag skulle gärna ha en drake då jag tycker de är fantastiskt fina! Men tror inte ens en dvärgart skulle funka nå vidare i mitt kar som det ser ut nu, har ju som sagt tryckarparet o en gul kirurg, tror inte det är någon bra idé att stoppa i ännu en fisk modell 'större'..

Hmm kanske ska prata med frugan dock, hon har ju ett större på G nu :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min fungia i mitt förra kar åt upp en sabella rörmask.

Den var och kröp runt och skulle bygga ett nytt rör när den genade över en fungia.. när jag kom hem stack en halv rörmask ur ur fungians mun :P

Ja.. riktiga mördare de där fungiorna. Kom hem idag och till min lättnad så behagade min kära hustru skoja med mej om detta, va ett ömsat skal fungian mumsade på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, ja nästan! :) Om inte annat så känns det bra att man åtminstone har lyckats få dem att må tillräckligt bra för att växa till sig på så kort tid :)

jag håller med dig! det är nästan likt ett kvitto på att allt står bra till i burken :) fint kar har du oxå ifall jag glömt skriva det! ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...