Gå till innehåll

Bjarne's Saltföljetång


adddo

Rekommenderade inlägg

Slänger in lite mer bilder som jag tog, inge speciellt, men postar dem ändå. :)

Lite glasrosor på en sten där, har inte orkat åtgärda det eftersom de inte gör ngn skada ännu men det börjar väl bli dags o ta upp den o kladda på lite korallepoxy elr nåt.

post-1162-14468913287689_thumb.jpg

post-1162-14468913287898_thumb.jpg

post-1162-14468913288119_thumb.jpg

post-1162-14468913288319_thumb.jpg

post-1162-14468913288527_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

:smiley20: Ser vackert ut!

Är det så att masken kommer ut ur stenen på samma ställe varje gång eller kryper den runt? Nyfiken för jag hade en liknande mask fast den var mer brungul i färgen! Min försvann efter någon vecka!

Jag vet fasen inte, såg den första gången nu igår! :)

Får se om den dyker upp igen. Tack!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snygga bilder, framförallt Lobon var något extra. Det är bra tillväxt, jag tycker Montiporan växt lite sedan bilden lite längre upp i tråden (på 1 vecka??!!??)

Jaa.. den montin är fasiken helt otrolig.. När man kommer hem från jobbet så går jag o kollar o ser tamejfasiken att den växer nån millimeter elr två varje dag. Nu när du säger det så tittar man på kanterna på fotot från tidigare i veckan så ser man precis som du säger att den växt en liten bit allrahelst på den högra kanten där man ser att den börjar sträcka ut sig från stenen den sitter på.

Alla koraller verkar må bra o visar tillväxt, men denna e speciell :)

Tack för berömmet :) ska försöka ta en bild på Lobon när den käkar.. ser riktigt häftig ut när den har alla fångstarmar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad e det för korall som sitter där bak och e ljusblå!!!!!!!

Den fraggen fick jag köpa av "Isak" här på forumet på den senaste träffen i lördags hemma hos Hbmannen.

Tror det är en Montipora av något slag. Jäkligt härlig färg på den iaf!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

*dräggel* ;)

Mmm den blir nog fin om den tar sig, den blev lite misshandlad då frugan blev lika kär i den o såklart skulle ha en bit så vi fraggade av en utav grenarna till henne, sen hade den rasat under natten (Deltec korallepoxy.. pffh..) och brutit av en bit till, men jag tror den ska repa sig :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nästa gång den välter paxar jag biten som lossnar! ;)

har du någon ny helbild att bjuda på?

Hehe får hoppas den växer lika snabbt som de andra montiporerna jag har :)

Försökte ta en helbild igår men de blev så risiga så jag deletade dem.. får försöka igen :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Uttråkad..

Försökte ta helbild på karet men får inte till det.. Så lägger in ett par andra bilder, bla en stilstudie på polyper.. Monstrets håla.. en kirurg som ska anmälas till friskis o svettis o en tryckare som tigger mat..

Inge speciellt men men kan va kul o kolla på senare.

Dessa trådar är ju även bra för oss som 'startar' tråden, man kan ju alltid gå tillbaka om nåt år för o se hur det såg ut osv.. Lite som en loggbok..

Jaja.. bilder va de ja.

post-1162-14468913341124_thumb.jpg

post-1162-14468913341254_thumb.jpg

post-1162-14468913341402_thumb.jpg

post-1162-14468913341516_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...