Gå till innehåll

Bjarne's Saltföljetång


adddo

Rekommenderade inlägg

nice pics bjarne,nä varför är det så jäkligt att få till fina helbilder.......

Tack :)

Jag vet inte.. :( har säkert tagit 80-90 kort på hela karet nu ikväll.. de ser för j*vliga ut.. suddigt.. konstig färgåtergivning.... blir ba skit av de bilderna..

Har inget stativ, men försöker stabilisera kameran med diverse hjälpmedel.. stol.. 1,5m PVC rör.. inget funkar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tillväxtbilder på Zoo's som jag fick av Greger! :)

Lite dåliga då jag hade bråttom :) Men ni ser tillväxten iaf, känns skönt att det verkar som koraller o fiskar trivs hyfsat! :)

De två nedersta bilderna är från 6-7 veckor sedan.. kanske 8 minns inte.

post-1162-14468913345437_thumb.jpg

post-1162-14468913345487_thumb.jpg

post-1162-14468913345596_thumb.jpg

post-1162-144689133458_thumb.jpg

post-1162-14468913345848_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe Bjarne vad är det för något dopnings preparat du använder dig utav, det växer ju så de knakar !

Och fortsätt gärna uppdatera oss med dina fina bilder

M.v.h

Sunny

Hehe :)

Ja.. måste säga att jag är lika förvånad som glad över att det växer såpass bra i karet. Man får väl vara nöjd sålänge det håller i sig :)

Tack för berömmet Sunny, en del bilder blir jag hyfsat nöjd med men inte alltid man orkar ta 100 kort för att få till ett par bra hehe :)

Men jag tycker det e kul så jag lovar o fortsätta. Ska fortsätta försöka få till ett par FTS oxå.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är Harry infångad och redo att flytta hem till dig igen efter flera dagars jakt.

Bor för tillfället i en bur så att den inte kan smita igen.

Harry söker nu nya betesmarker. Har varit kanon med att låna den ett tag. Tycker idén med en ambulerande gräsklippare är genialt.

*edit

Det är en sjöhare för er som undrar vad det är för klump. Ett monster till algätare men som snabbt rensar ett helt kar men sedan behöver matas. Tanken från Bjarnes sida är att den ska cirkulera i mellan olika kar istället för att matas.

post-839-14468913347389_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är Harry infångad och redo att flytta hem till dig igen efter flera dagars jakt.

Bor för tillfället i en bur så att den inte kan smita igen.

Harry söker nu nya betesmarker. Har varit kanon med att låna den ett tag. Tycker idén med en ambulerande gräsklippare är genialt.

*edit

Det är en sjöhare för er som undrar vad det är för klump. Ett monster till algätare men som snabbt rensar ett helt kar och sedan behöver matas. Tanken från Bjarnes sida är att den ska cirkulera i mellan olika kar istället för att matas.

Haha bra jobbat! :)

Han ska få bo hemma hos Victoria i ett par veckor innan han kan dra vidare till nya betesmarker.

Kommer förbi imorrn :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Bjarne!

Kul att du kom igång igen med ett nytt kar, jag har ju som du vet sålt vidare ditt kar och skaffat mig ett lite större.

Jag skulle kunna tänka mig att hyra in mig på din gräsklippare om den blir lite ledig framöver.

Jag glömde bort att hälsa på dig hos Patrik i lördags.

Ser bra ut ditt nya kar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Bjarne!

Kul att du kom igång igen med ett nytt kar, jag har ju som du vet sålt vidare ditt kar och skaffat mig ett lite större.

Jag skulle kunna tänka mig att hyra in mig på din gräsklippare om den blir lite ledig framöver.

Jag glömde bort att hälsa på dig hos Patrik i lördags.

Ser bra ut ditt nya kar.

Tack Göran :)

Då bokar vi in dig på Haren framöver. Den behöver beta av lite i våra kar här hemma först :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...