fiend Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 HejKan man använda ett par såna där gummihandskar som man använder vid diskning till att hantera LS med då man gräver runt i akvariet? Får så vackra skärsår annars :/Dock så tänkte jag att man använder ett par såna gummihandskar som inte varit i kontakt med diskmedel.Eller finns det dåliga saker i såna gummihandskar?Mvh Fredrik Citera
chrilleus Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 Jag använder supertajta latexhandskar från apoteket, diskhandskarna blir bara vattenfyllda o allmänt äckliga. Citera
SkogsflickaN Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 Supertajta latexhandskar funkar säkerligen allra bäst, men det har vi aldrig haft tillgång till här.. Hittade bara sådana som det var en massa konstigheter i, så vi tordes inte köra med sådana i akvariet.Men vanliga diskhandskar som finns på ICA bör funka bra, det har de i alla fall gjort här, men de blir som sagt vattenfyllda. Citera
Scooby_doo Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 diskhandskar + gummiband runt handleden funkar med. körde jag med när vi surfade och det var kallt i vattnet och man ej vill fylla handskarna med nytt kallt vatten. en fördel med diskhandskar är att de är grövre + har bättre grepp, men en smaksak, man tar vad man har och som funkar.~Henrik Citera
ramq Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 Ett tips på apotekets handskar; skippa dom med "pulver" (för att man lättare ska få på sig dom)... Vet inte vad det innebär för vattnet och dess innevånare.Sedan tror jag det finns någon typ som är lite tjockare än dom andra som är definitivt mer hållbar än dom tunnare. Några turer med LS så var dom tunnare bara att kasta och man har sår på fingrarna.Se till att ta en lite för liten storlek så dom sitter ordentligt, annars får du vatten i handsken som lägger sig som en smäck på golvet sedan när du tar upp handen ur karet. Citera
Saxmark Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 Annars kan man ta fram eller köpa sig ett par neoprenhandskar.. Finns budgetversioner för hyggliga pengar. Citera
Laggeman Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 Annars kan man ta fram eller köpa sig ett par neoprenhandskar.. Finns budgetversioner för hyggliga pengar.Här bl.a: http://www.seaprodivers.se/product_info.php?cPath=26&products_id=55&osCsid=5f7ad80df6b1a948103aed70568a10f4 Citera
Saxmark Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 Här bl.a: http://www.seaprodivers.se/product_info.php?cPath=26&products_id=55&osCsid=5f7ad80df6b1a948103aed70568a10f4Jösses.. De var ju inte dyrare än diskhandskar.. Bäst att byta ut frugan snabbt som attans, så hon inte får för sig att det går att ha diskhandskar i karet.. Citera
Holma Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 kär*****r Haha... vad blir det härnäst hjälm? Citera
ramq Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 kär*****r Jag vet inte det jag... Jag hade finfina skärsår efter allt bökande med 250kg LS som skulle struktureras upp. Citera
Clownen Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 Efter att ha fått någon form av eksemutslag som kliar något enormt på tre fingrar i tre månader nu så har jag också börjat använda handskar... Inte kul kan jag berätta med blåsor och fingrar som spricker och börjar blöda. Letar efter sådana som går upp till axlarna, men vet inte var de säljer dem. Citera
crille Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 låter som allergi,jag får samma när jag skalar potatis utan handskar,inte kul allsta det frsiktigt,är det allergi brukar det bli värre och värre Citera
Clownen Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 låter som allergi,jag får samma när jag skalar potatis utan handskar,inte kul allsta det frsiktigt,är det allergi brukar det bli värre och värreJa det går fan inte över så det är inget man ska leka med (har tidigare aldrig haft problem med eksem). Vi vet alldeles för lite om vad koraller och annat i karet innehåller. Kör skyddat i fortsättningen . Citera
oveb Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 Letar efter sådana som går upp till axlarna, men vet inte var de säljer dem.Kolla med en hästveterinär, dom använder dom till.... eh kolla med en sån Citera
Klubbsson Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 Jag kör med ett par vattenskid handskar då jag ska flytta mycket sten, lite overkill kanske men det är bra grepp Citera
greger Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 Armhålshandskar" Kolla i butiker som säljer yrkeskläder!(finns hos välsorterade sexleksakshoppar också - inkl. smörjmedel och liten röd boll) Citera
Laggeman Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 (finns hos välsorterade sexleksakshoppar också - inkl. smörjmedel och liten röd boll)Vill inte tänka på det som kommer upp på näthinnan... Citera
SW_VIDAR Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 Akvariehandskar, en pryl till som handlarna kan ta in i sitt sortiment. Citera
kjell Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 Hej! Aktuellt*Nya Katalogen*Skyddshandskar*Kemikaliehandskar* Art nr 50137http://www.bjornklader.se/esales/default.aspMvh Kjell Citera
greger Postat 11 oktober 2006 Postat 11 oktober 2006 Coralife har/hade såna i sitt sortiment för nåt år sedan i allafall. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.