Gå till innehåll

Handskar vid stenplock


fiend

Rekommenderade inlägg

Hej

Kan man använda ett par såna där gummihandskar som man använder vid diskning till att hantera LS med då man gräver runt i akvariet? Får så vackra skärsår annars :/

Dock så tänkte jag att man använder ett par såna gummihandskar som inte varit i kontakt med diskmedel.

Eller finns det dåliga saker i såna gummihandskar?

Mvh Fredrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Supertajta latexhandskar funkar säkerligen allra bäst, men det har vi aldrig haft tillgång till här.. Hittade bara sådana som det var en massa konstigheter i, så vi tordes inte köra med sådana i akvariet.

Men vanliga diskhandskar som finns på ICA bör funka bra, det har de i alla fall gjort här, men de blir som sagt vattenfyllda.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

diskhandskar + gummiband runt handleden funkar med.

körde jag med när vi surfade och det var kallt i vattnet och man ej vill fylla handskarna med nytt kallt vatten.

en fördel med diskhandskar är att de är grövre + har bättre grepp, men en smaksak, man tar vad man har och som funkar.

~Henrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett tips på apotekets handskar; skippa dom med "pulver" (för att man lättare ska få på sig dom)... Vet inte vad det innebär för vattnet och dess innevånare.

Sedan tror jag det finns någon typ som är lite tjockare än dom andra som är definitivt mer hållbar än dom tunnare. Några turer med LS så var dom tunnare bara att kasta och man har sår på fingrarna.

Se till att ta en lite för liten storlek så dom sitter ordentligt, annars får du vatten i handsken som lägger sig som en smäck på golvet sedan när du tar upp handen ur karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Efter att ha fått någon form av eksemutslag som kliar något enormt på tre fingrar i tre månader nu så har jag också börjat använda handskar... Inte kul kan jag berätta med blåsor och fingrar som spricker och börjar blöda. Letar efter sådana som går upp till axlarna, men vet inte var de säljer dem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

låter som allergi,jag får samma när jag skalar potatis utan handskar,inte kul alls

ta det frsiktigt,är det allergi brukar det bli värre och värre

Ja det går fan inte över så det är inget man ska leka med (har tidigare aldrig haft problem med eksem). Vi vet alldeles för lite om vad koraller och annat i karet innehåller. Kör skyddat i fortsättningen ;) .

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...