wrang Postat 11 december 2006 Postat 11 december 2006 Några bilder.. bilderna blev tok blåa.. är ingen fotograf så vet inte hur man ska få det bra... wow blev det 24x39watt över karetStämmer denna bilden bättre?? Citera
mr cheezy Postat 11 december 2006 Författare Postat 11 december 2006 stigigemla: jag har fyllt på ca 200 liter per dag så det går sakta sakta.. bujib: fauna marin: 12 st blåa och 12 st duo.. 54 watt...å tack ni andra.. Citera
mr cheezy Postat 11 december 2006 Författare Postat 11 december 2006 wrang ne inte 39 watt.. 24x54watt blev det ja det blev mycket bättre men inte helt hundra... Citera
wrang Postat 11 december 2006 Postat 11 december 2006 coolt 1296wattTror att du får vitare ljus om du kompletterar med FaunaMarin´s andra lysrör de du har är väll mycket blått i sitt spectra eller är det ditt foto som gör det så blått Citera
mr cheezy Postat 11 december 2006 Författare Postat 11 december 2006 vist är det blått mitt ljus men inte på långa vägar så som på bilderna.. det är faktiskt rätt vitt men en ton av blått.. jag är nöjd i alla fall.. Citera
wrang Postat 11 december 2006 Postat 11 december 2006 Ja det är huvudsaken att man själv är nöjd.Kul att det gått vägen nu å allt fylls på så sakta.Dina FaunaMarin armaturer hur många lysrör måste man tända samtidigt per armatur Citera
mr cheezy Postat 11 december 2006 Författare Postat 11 december 2006 det är inte faunamarin amaturer det är ati sunpower.. har för mig att det är 2 och 4 rör per amatur.. Citera
Hultis Postat 12 december 2006 Postat 12 december 2006 det där ser ju klockrent ut! ska bli roligt att se i fulldrift! Citera
mr cheezy Postat 12 december 2006 Författare Postat 12 december 2006 Hultis tack... jag tycker med att det ska bli kul att se det i full drift.. men det får ta den tid det tar... ska börja bygga upp stenarna i morgon hade jag tänkt.. hoppas bara jag får det som jag tänker mig i huvudet., men tror det kan bli knepigt.. Citera
mr cheezy Postat 13 december 2006 Författare Postat 13 december 2006 ja då är det vatten i hela systemet... vilket är det ända posetiva just nu... har märkt att ytvarinnings boxarna inte är täta utan att det läcker in.. vilket gör att om det blir strömmavbrott så kommer det bara att rinna å rinna.. och då kommer det börja komma ut på golvet.. någon som har nått smart sätt att täta även fast man har vatten i?det droppar lite vatten genom en genomföring med.. och kan inte komma åt att dra åt.. även drog jag allt jag kunde för hand å sen nått varv med en tång.. ja så just nu vågar jag inte gå och lägga mig... Citera
wrang Postat 13 december 2006 Postat 13 december 2006 kolla vart det läcker töm ut vatten ner till detta limma på med mer sillicon.Läcker båda två?har du muttern på insidan av boxen? Citera
jimmy Postat 13 december 2006 Postat 13 december 2006 nu vet jag inte vad det är för genomföringar men om det är med gummi packning å du har dragit några varv med tången så har du nog dragit sönder packningen.Det räcker att dra dom med handkraft Citera
mr cheezy Postat 13 december 2006 Författare Postat 13 december 2006 wrang det läcker längst ner.. och jo tvär så va jag så satans dum att jag har muttren på insidan av boxen.. aj fan jimmy kan det vara så... det va ju inte bra alls... Citera
wrang Postat 13 december 2006 Postat 13 december 2006 Inge kul att höra men jag ser inget annat val att tömma allt igen å limma om boxarna och rätta till det hela som läcker...jag hadde muttern inne i karet oxså en gång men gjorde en lång gaffel som man kunde dra lite tillvilken sida har du gummi packningen på Citera
mr cheezy Postat 13 december 2006 Författare Postat 13 december 2006 aj då inte kul.. den boxen som läcker har jag nu satt fryspåsar och gummiband på durson så det inte släpper ner vatten till sumpen.. har gummipackninen underkaret.. varför vet jag inte.. säkert tok fel det också... som allt annat men men nu kan jag sova skönt i alla fall pga fryspåsen... Citera
Sunny Postat 13 december 2006 Postat 13 december 2006 Du kan ju prova med undervattensslikon,har själv inga erfarenheter med det själv men det kanske kan vara något ? Citera
mr cheezy Postat 13 december 2006 Författare Postat 13 december 2006 okej... några som har några erfarenheter av detta? och vart får man tag på det? Citera
Sunny Postat 13 december 2006 Postat 13 december 2006 Trition akvarium har sånt inne tror även PWSS eller liknande ska ha det inne minns inte helt, Men det är mycket dyrare än ordinarie silikon Citera
mr cheezy Postat 13 december 2006 Författare Postat 13 december 2006 en dum fråga som inte äns jag tror funkar men skadar ju aldrig att fråga.. skulle man kanske kunna täta hålet med ama reefbond.. har nämligen det hemma så det skadar ju inte att fråga.. det läcket längst ner i hörnet på boxarna så man kanske kunde ta å göra en boll med det å sätta i hela hörnat Citera
stigigemla Postat 13 december 2006 Postat 13 december 2006 Gummipackningen är i alla fall på rätt sida. Du behöver väl bara sänka vattnet några cm i karet så rinner det väl inget genom durson. Citera
mr cheezy Postat 13 december 2006 Författare Postat 13 december 2006 stigigemla.. ne då rinner det ju inte ner genom durson men kan ju inte ha så låg vatten yta hela tiden eeftersom att jag behöver få ner allt till sumpen.. så måste fixa läcken in till boxen.. i fall det blir strömmavbrott Citera
stigigemla Postat 13 december 2006 Postat 13 december 2006 Jag trodde inte du hade några djur i karet ännu. Citera
mr cheezy Postat 13 december 2006 Författare Postat 13 december 2006 nej nej nej det har jag inte.. men vad hjälper det om jag sänker nivån så det inte kommer ner vattnet genom durson? vist jag slipper att det kan rinna över i sumoen nu om det blir strömmavbrott men problemet med läckan i ytvarinningsboxen finns ju kvar.. editoch jag har ingen lust just nu att tömma hela karet igen och limma om boxarna.. så jag tänkte bara undra om någon vista nått annat sätt att få dom täta.. Citera
fiend Postat 13 december 2006 Postat 13 december 2006 Personligen så fick jag tömma mitt akvarie två gånger efter att min ytavrinningsbox läckte. Men efter två omgångar så har jag fått det tätt. Sedan så läckte min sump 3 ggr.. haha.. och den är fortfarande inte 100% tät i facken, men det bryr jag mig mindre om.Mitt tips är att du tömmer akvariet och gör om, gör rätt. Finns inget annat alternativ i mina ögon som kan bli bra.Tycker det verkar betydligt mer omständigt att hålla på och försöka halvtäta och joxa på.Mvh Fredrik Citera
wrang Postat 13 december 2006 Postat 13 december 2006 ja tyvärr måste man bita i det sura äppletdenna tråden kanske du kan få mer info omUndervattens silliconAnnars så skall akvarielagunen ha de på webbshoppenhttp://www.akvarielagunen.se/web/shop/shop.php?cmd=get&itemid=2621AB Innotec-undervatt,lim AB Innotec-undervatt,lim 290mlThis adhesive is a novelty on the German market and has itself in the sweet and sea water bewaehrt.Wir to stick together in the best way thereby under water leaky places at aquariums and to embody living rock as well as korallen themselves with in the best way suitably also for that bond of Aquarienrueckwaenden.Wir to have thereby with flood even steel boards perfectly closely at walls stuck together by the water of eindrang!Der adhesives is very productive and binds quite fast off very much well also to to seal leaky foil or GRP ponds these dichtwerden again absolutely!Så testa du med detta så blir du först och kan komma med en recension om detta Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.