Gå till innehåll

Ostens 1440 kar


mr cheezy

Rekommenderade inlägg

  • Svar 419
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

ja då är det vatten i hela systemet... vilket är det ända posetiva just nu...

har märkt att ytvarinnings boxarna inte är täta utan att det läcker in.. vilket gör att om det blir strömmavbrott så kommer det bara att rinna å rinna.. och då kommer det börja komma ut på golvet.. någon som har nått smart sätt att täta även fast man har vatten i?

det droppar lite vatten genom en genomföring med.. och kan inte komma åt att dra åt.. även drog jag allt jag kunde för hand å sen nått varv med en tång..

ja så just nu vågar jag inte gå och lägga mig...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inge kul att höra men jag ser inget annat val att tömma allt igen å limma om boxarna och rätta till det hela som läcker...

jag hadde muttern inne i karet oxså en gång men gjorde en lång gaffel som man kunde dra lite till

vilken sida har du gummi packningen på

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

aj då inte kul.. den boxen som läcker har jag nu satt fryspåsar och gummiband på durson så det inte släpper ner vatten till sumpen.. :)

har gummipackninen underkaret.. varför vet jag inte.. säkert tok fel det också... som allt annat :)

men men nu kan jag sova skönt i alla fall pga fryspåsen...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

en dum fråga som inte äns jag tror funkar men skadar ju aldrig att fråga.. skulle man kanske kunna täta hålet med ama reefbond.. har nämligen det hemma så det skadar ju inte att fråga.. det läcket längst ner i hörnet på boxarna så man kanske kunde ta å göra en boll med det å sätta i hela hörnat :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nej nej nej det har jag inte.. men vad hjälper det om jag sänker nivån så det inte kommer ner vattnet genom durson? vist jag slipper att det kan rinna över i sumoen nu om det blir strömmavbrott men problemet med läckan i ytvarinningsboxen finns ju kvar..

edit

och jag har ingen lust just nu att tömma hela karet igen och limma om boxarna.. så jag tänkte bara undra om någon vista nått annat sätt att få dom täta.. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Personligen så fick jag tömma mitt akvarie två gånger efter att min ytavrinningsbox läckte. Men efter två omgångar så har jag fått det tätt. Sedan så läckte min sump 3 ggr.. haha.. och den är fortfarande inte 100% tät i facken, men det bryr jag mig mindre om.

Mitt tips är att du tömmer akvariet och gör om, gör rätt. Finns inget annat alternativ i mina ögon som kan bli bra.

Tycker det verkar betydligt mer omständigt att hålla på och försöka halvtäta och joxa på.

Mvh Fredrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja tyvärr måste man bita i det sura äpplet

denna tråden kanske du kan få mer info om

Undervattens sillicon

Annars så skall akvarielagunen ha de på webbshoppen

http://www.akvarielagunen.se/web/shop/shop.php?cmd=get&itemid=2621

AB Innotec-undervatt,lim

undrvattenslim70070.jpg

AB Innotec-undervatt,lim 290ml

This adhesive is a novelty on the German market and has itself in the sweet and sea water bewaehrt.Wir to stick together in the best way thereby under water leaky places at aquariums and to embody living rock as well as korallen themselves with in the best way suitably also for that bond of Aquarienrueckwaenden.Wir to have thereby with flood even steel boards perfectly closely at walls stuck together by the water of eindrang!Der adhesives is very productive and binds quite fast off very much well also to to seal leaky foil or GRP ponds these dichtwerden again absolutely!

Så testa du med detta så blir du först och kan komma med en recension om detta ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...