Gå till innehåll

Ostens 1440 kar


mr cheezy

Rekommenderade inlägg

  • Svar 419
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

några bilder på saker som ska i karet när det är redo...

mina söta Ricordea florida.. eller alla är köpta som det men två ser inte riktigt ut som det.. ni kanske vet?

korallzoomar9.th.jpg

korallzoom2jj4.th.jpg

och min söta lilla haj.. som ligger och väntar i sitt ägg.... det är en brownbanded bamboo.. en riktigt livlig krabat.. =)

hajggsi1.th.jpg

dessa saker väntar i mitt nano..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

hultis... fick mail igår som först efter 3 veckor att det va restat å dom kommer inte få in något på ett tag. detta mail fick jag först efter jag kontaktat dom å frågar vart limmet håller hus.. har nu beställt från ett annat ställe och hoppas på att det kommer snart..

utan limmet så kommer jag inte någon stanns kan inte få i sanden m.m

så det är bara att vänta..

mina vatten värden är låg nitrit, nitrat och fosfat.. men det är inte mycket så det är bara till att vänta.. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Idag har jag varit flitig. Fick hem undervattens siliconet idag. Tätat ytavrinningsboxarna. Jag tycker det va rikigt svår jpbbat. när amn tog fingrarna på det och skulle dra ut att så det blev jämt ocg fint så bara kladde det fast sig på fingrarna.. halt hopplöst.. men efter ett tag fick man in snittet å kunde dra ut det.. men det blev dock aldrig riktigs snyggt. Men det gjorde sitt jobb och tätade så jag är nöjd :).. Så då kunde jag köra igång mina wet/dry filter. Satt på en svart folie på bakrutan. Gjort alla aquascaping. Hade gjort lite innan men fick göra om det. Sen i med 150 kg sand. Har varit en lång dag med händerna i akvariumet. Får se om det ser bra ut i morgon när det har blivigt klart i vattnet.

Några bilder på det grummliga karet.

post-2087-14468913544394_thumb.jpg

post-2087-14468913544522_thumb.jpg

post-2087-14468913544642_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

konsistensen tycker jag va mer "kladdig" än vaniligt silicon vilket gjorde det ganske svår använt. Men efter ett tag så gick det lättare fast så klart så kom man till ett ställe där det fortfarande va kladdig å då satt allt på fingret i stället för på glaset..

får skriva en recension i morgon då jag ät tok trött nu och måste sova..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

laggeman: det är inte blå ljuset jag har på korten utan alla belysning. men korten blir så jäkla blå bara. :(.. är mycket mer vitt med en nyans av blått i verkligheten.

har 24st 54watt t5. 12 blåa å 12 duo faunamarine

ja du vad det är för sand vet jag inte riktigt.. bad triton ta hem den åt mig.. den är finkonig i alla fall.. är även lite gammla "korallsklätt" i den..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jaha vad har hänt här då.. jo värderna har sjunkigt mycket.. första fisken har kommit i.. en liten drake.. riktigt svår att hitta ibland i det stora akvariumet.. tror jag stått i 20 minuter som längst och letat innan jag sett den :)

va härligt! precis så det ska vara! och tar det så lång tid ibland att hitta en drake så är det ett kvitto på att akvariet inte är för litet för fisken/fiskarna!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...