Gå till innehåll

Ostens 1440 kar


mr cheezy

Rekommenderade inlägg

  • Svar 419
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Va i göteborg i helgen och köpte fisk, koraller och nödvändiga saker till akvariet

Blev en sohal, tre gula kirurger å lite blandade koraller..

Men nu behöver hjälp.. När jag va i göteborg i helgen så ringde min mamma å sa att akvariet va grummligt och att det luktar surt. Kom hem och det va bätte men fortfarande lite grumligt, luktade fortfarande surt men inte lika mycket.. Så här har det varigt nu i 3 dagar.. Värre på morgonen sen blir det bättre underdagen till kvällen. Kan detta ha att göra med att jag fått kraftig algeväxt? Att det grummliga är små små små luft bubblor som algerna släpper i väg?? Rengjorde alla filter m.m i mina wet/dry filter och även 1 tredjedel av biobollarna där i igår och då blev det lite bättre doftmässigt, luktade surt där i.. Men det luktar lika mycket idag igen..

Ska tillägga att doften kommer från sumpen och inte akvariet vad jag kan känna..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det ända den har ätit är bläckfisk.. har testat med lite olika saker..

Raketfoskaren ne inga nya bilder än men ska försöka ta några i veckan,,

henrik kan lova dig att han inte är lika glubbsk som en vit haj, han äter små bitar som en halv nagel typ. Lukten och grummligheten är borta. drog ner på bakteriekulturen, lästa att det kunde bli bakterieblommning om man överdoserade. dock följde jag bruksanvisningarna,

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...