Gå till innehåll

Ostens 1440 kar


mr cheezy

Rekommenderade inlägg

Man brukar få med frigolitlådor för stenen när du köper den,är inte säker om de e så hos alla handlaremen hos JR så brukar det gå bra,tror inte de kommer vara nåra problem om du e osäker kan du ringa o höra med stället fär du ska köpa stenen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 419
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

oftast så kastar saltvattensaffärerna lådorna över en då man köper något där. Dem är glada bli av med dem, för dem får ju sina produkter i lådor och om ingen tar med sig lådorna så är dem ju kvar där =) Och då måste dem göra sig av med lådorna.

Smidigare om dem kan få dem bortskickade automatiskt.

Dock så tror jag att nån affär sa att dem betalade för lådorna då dem fick dem?

Men dem har ju inte direkt någon annan användning för lådorna så =)

Säg till i förväg som dem inte har hunnit slänga bort dem dock..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

låd problemet löst.. nu ska jag bara fixa klart bänken tills lördag. fick bygga om den lite.. en va lite lite hög på mitten.. nog det som kan ha osakat att akvariet sprack.. sen ska jag lista ut vad jag kan ha ls:en i medans jag limmar ytavrinningsboxarna och fyller upp akvariet.. funderar på att köpa "baljor" i plast. fanns på jem och fix, på 80 liter å billiga.. ett antal sådana borde ju räcka..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kanske dax för en liten uppdaterning.. Var i sthlm i helgen och hämtade det nya akvariet på globfish.. ser riktigt bra ut mot det andra.. känns nästa bra att det gick sönder så man fick ta sig i kragen och köpa ett nytt fint :)

var även på Jr och hämta de 140kg ls 150 kg sand.. 24 st t5 lysrör..

köpte även den först korallen till karet.. som just nu är i mitt nano.. en Ricordea.. kommer bli många mera sådana i framtiden... bara för tok snygga..

Jr var en riktigt trevlig butik.. kommer bli flera besök där i framtiden.. är dock en bit att åka men det är det värt.. :)

har nu dragit all pvc och ska börja silicona ytavrinnings boxarna igen..

har under tiden innan jag hämtade akvariumet byggt om bänken då den va någon millimeter hög på mitten.. vilket va orsaken till att förra akvariumet sprack..

får se om det blir någa bilder i kväll..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det som inte dödar, det härdar som man säger :)

No pain, no gain! ;)

Du har inga nya bilder på akvariet så man får se ?

Jag har snart hunnit fylla och testa mitt akvarie där hemma. Aquascaping-planeringen börjar nu i veckan och i helgen får jag kanske tag på lite mer sten som jag kan bygga utav :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har börjat fylla på med vatten nu.. men ser att vattnet drar sig lite till höger fram kant.. så lägger på vätten passet på akvariumet och det ser bra ut lika bra så det gjorde när jag kollade bänken. vattenbubblan är i mitten.. kanse en mm lite mer åt höger men det är inte mycket.. går det något om bänken är lite lite lägre på ena sidan?? fattar att det blir mer tyck på den sidan, men det är ju så lite det skiljer.. har ingen lust att ta ner akvariumet igen och fixa med bänken..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kör med ~1cm frigolit under akvariet om du ej har det för fördela trycket.

beror på hur mkt det lutar? och vilken vattennivå du ska?

har du hög vattennivå och ytavrinning på en av sidorna kan det spela roll om det är högre på ena sidan.

om det är mkt som det lutar (flera cm) kan du säkert lyfta bänk+akvarium sammtidigt med lyfta på ena sidan för lägga ngt under benen på bänken som distans.

~Henrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har 4 cm frigolit under.. men kom ju på nu att jag har ytvarinning på båda sidorna så då blir det ju inte mer vatten på ena sidan.. men det är inte mycket det lutar det är jätte lite så det borde nog inte vara några problem.. bara det att jag inte vill att detta med ska pajja..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det enda du behöver verkligen vara 101% säker på är att underlaget och därmed belastningen för din burk är 102% plan så inga spänningar krossar glaset... igen.

Du har väl kört metoden för att säkerställa att vattenpass fungerar som dom ska?

Vänder du vattenpasset och bubblan är kvar på exakt samma ställe i glasröret så är vattenpasset schysst. Är den inte det, då har du den korrekta markeringen i mitten av dessa mått.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...