DaTrucka Postat 7 juni 2010 Författare Postat 7 juni 2010 Lite tester gjorda idag. Temp 26Salt 1.025Ca 440Mg 1350Kh 5.8 !Po4 0No3 0Kh lite lågt, men testet har gått ut så jag misstänker det visar fel, dom andra värdena ligger ju bra. Ska köpa nytt test och kolla igen.Kör på med ballingen som vanligt, ligger på 260ml/dygn nu.Passade på att klippa några bilder med. Jämförde med tidigare bilder jag tagit, s**an vad det har växt det senast året.
DaTrucka Postat 12 juni 2010 Författare Postat 12 juni 2010 Tackar.Som jag befarade så var det mitt kH test som var gammalt, det nya visar 7,4. Perfekt.
lottac Postat 12 juni 2010 Postat 12 juni 2010 Tackar.Som jag befarade så var det mitt kH test som var gammalt, det nya visar 7,4. Perfekt. Hoppla va det växer!!!!Snyggt!Hälsa!
DaTrucka Postat 17 augusti 2010 Författare Postat 17 augusti 2010 Bankar in några dagsfärska bilder. Som ni ser så börjar det bli ganska fullt, det växer så det knakar.Orkade inte skrapa rutan innan så dom kan vara lite suddiga.
Luddox Postat 17 augusti 2010 Postat 17 augusti 2010 Makalöst snyggt. Enda nackdelen med att se på dessa bilder är att mitt eget kar plötsligt känns som "sahara"..
totto Postat 18 augusti 2010 Postat 18 augusti 2010 Otroligt vackert Marko-dregglar- jag får nog ta mig en tur till götet sen när mitt nya kar är på plats;)mvh/Thomas
Benighted Postat 18 augusti 2010 Postat 18 augusti 2010 Ja, Augusti kallades ju förr för skördemånad så bara börja skörda
Nordin Postat 18 augusti 2010 Postat 18 augusti 2010 är riktigt imponerad av ditt kar måste ja säga! Hyvää työtä
DaTrucka Postat 21 augusti 2010 Författare Postat 21 augusti 2010 Tackar allihop.Ser ni något ni gillar och har vägarna förbi, så dra iväg ett PM bara. Har kommit till beslutet att jag ska sälja allt levande i framtiden. Vi har börjat titta på husköp lite smått, så detta ska läggas ner så småningom till förmån för ett större kar sedan.Dock kommer det väl dröja något år eller så, ett år går ju j-igt fort.All teknik och stenen ska jag behålla.Kan lika gärna börja sälja av koraller redan nu om någon är intresserad. Kommer inte sälja allt på en gång utan lite då och då om någon vill ha.Så först åker koraller, sedan fisk mm...
_Manne_ Postat 22 augusti 2010 Postat 22 augusti 2010 Tackar för att vi fick komma o göra ett besök marko! var trevligt o träffas o ack så fint o välfyllt kar.!mvh manne
DaTrucka Postat 22 augusti 2010 Författare Postat 22 augusti 2010 Så lite så, ni är välkomna när som helst om ni har vägen förbi.
Laggeman Postat 22 augusti 2010 Postat 22 augusti 2010 Stort tack Marko för att vi fick komma på besök! Jag är övertygad om att ett större kar är rätt väg för dig att gå, du hade i stort sett kunna dubbla volymen vatten och flyttat över allt i detta karet, och det hade ändå sett rätt så uppfyllt ut! Du behöver lite svängrum och växtrum helt enkelt! Och det viktigaste, tack för fraggarna och de väldigt goda bullarna!
DaTrucka Postat 30 augusti 2010 Författare Postat 30 augusti 2010 Nu har det tuffa beslutet kommit att sälja allt förutom sten och teknik, Annons finns ute.https://www.saltvattensguiden.se/annonser/showproduct.php?product=9726
DaTrucka Postat 31 augusti 2010 Författare Postat 31 augusti 2010 Ni som sett annonsen och har planer på att dyka upp, meddela gärna så jag vet hur många som dyker upp.Risken finns att det kan bli lite folk. Om det blir mycket folk som är intresserade av samma koraller/djur så blir det försäljning till högstbjudande.
Rekommenderade inlägg