Gå till innehåll

375 liter av Marko 'DaTrucka'


DaTrucka

Rekommenderade inlägg

Lite värden nu ett par dagar efter flytt, en del är lite höga men är övertygad om att dom kommer gå ner igen. Har varit lite pigg på maten ett par dar så fisken får återhämta sig ordentligt efter flyttstressen. Har minskat matningen lite nu.

Salt 1,025

Temp 25,9

pH 8,0

PO4 0,5

No3 25

Kh 8,0

Ca 470

Mg 1290

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 580
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jahapp, då har man haft dom första dödsfallen efter flytten (förutom chromisen som hoppade ur).

Såg imorse att min rostratus bara håller sig uppe vid ytan och andas lite häftigt och matvägrar, efter en stunds letande hittar jag min putsarräka död under ett gäng stenar. Men den kan ju inte redan ha förpestat karet såpas mycket då den inte var något upplöst.

Hmmm... ner och rota lite igen. Och där under en sten i botten på revet låg orsaken, min elefant snigel halvt upplöst, ur med den snbbt som f-n, å j-r vad det luktade mumma om den. I med extra laddning aktivt kol, och riktade en streamer lite mer mot ytan så jag får bättre avluftning av vattnet.

Allt annat ser ut att må bra, det är bara rostratusen jag är lite orolig över, hoppas att den hämtar sig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Rostratusen har börjat äta igen och mår fint.

Köpte på mig lite sand igår, Carib Sea Oceans Direct live sand. Gryyymt asså.

Vattnet är fortfarande lite sunkigt men det tar väl ett par dar innan det blir helt klart igen.

Bilder då ja.

Vänster.

2008_04130002.jpg

Höger.

2008_04130006.jpg

En table Acro som jag inte kunde motstå.

2008_04130011.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

med så mycket SPS fraggar skulle jag slänga ut dom blaå knapparna för dom kommer att ta över hela den vänstra delen går knappt få bort dom jävlarna.

DÖm har bränt et antal av mina koraller tyvär bara ett litet tips

Jo jag vet att dom kommer ta över, men det får ha sin gång vem vet det kanske blir snyggt. Men tack för tipset.

Fraggarna som står på botten har jag klippt till av några större kollonier idag, så dom kommer upp på köp o sälj när dom lagt fot.

Det verkar vara ett helt annat ljus i karet nu. Om du ska göra dig av med knapparna så kan vi göar något byte om du vill.

Jo ljuset är bättre nu, sanden gör nog sitt där.

Tror jag säkert, har du fått knappmani nu? Det är ju den kollonin du fick några av mig innan, dom borde ha tagit sig tills nu?

Mer bilder!!!

Kommer fler när vattnet klarnat. Ska iväg å jobba igen imorron, så det blir väl inte förrän nästa helg igen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ångrade mig, bankar in några bilder på vad min hepatus åstadkommit ett par timmar efter jag fraggat.

Den flyttade på så gott som alla fraggar, verkar som den har tråkigt idag, och jag som radat upp dom så fint mitt i karet.

Tyvärr fick jag ingen bild på den under ommöbleringen.

Märkligt beteende, Doris i ett nötskal. Någon som varit med om liknande?

Lyckades nästan pricka min anemon med ett par.

2008_04130012.jpg

En uppe på den nya table acron.

2008_04130013.jpg

Ett par nöjde den sig med att välta omkull.

2008_04130014.jpg

2008_04130016.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Marco!

Hur går det för dig?

Mvh Lotta

Jodå det rullar på, men bråkar lite med något hög nitrat men hoppas på att tipsen från Ted och ett par rejäla vattenbyten ska lösa det.

Mina skivanemoner har varit lite sura sedan flytten men har slagit ut i sin fulla prakt igen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jodå det rullar på, men bråkar lite med något hög nitrat men hoppas på att tipsen från Ted och ett par rejäla vattenbyten ska lösa det.

Mina skivanemoner har varit lite sura sedan flytten men har slagit ut i sin fulla prakt igen.

Då går det ju åt rätt håll! Du har inga nya bilder?

Jag har startat mitt 450 liters nu, det är sååååå fint.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo visst är det en skönhet, då ska ni se den under actinic lyset...Gryyyyymm!

Knåpade ihop en videosnutt på karet lite snabbbt.

Den är i RealMedia så realplayer är ett måste, det var det jag fick ner storleken på filen med, som avi hade den blitt över 100M med någorlunda kvalitet.

Filen ligger på servern här hemma å är ca 30M, så ha tålamod.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Liten uppdatering bara.

För ett par dar sedan var karet rejält grumligt... Vad i... Då spelade ALLA turbosar ut sina sexuella fantasier samtidigt, samtliga hde tagit sig upp på väggarna så nära ytan som möjligt. Ganska kul att se.

2008_05140007.jpg

I morse var min rostratus lite slö, den har ju varit det lite till och från den senaste tiden, men inget alarmerande.

Några timmar senade låg den på botten mer eller mindre halvdöd, ytterligare någon halvtimme senare så låg den i min anemon, han tänkte väl att det är lika bra att göra slut på lidandet och tog självmord.

Fråga mig inte varför, alla värden är bra.

2008_05140009.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tråkigt att nått dör. Har ej själv aldrig haft en rostratus, vet ej riktigt varför men tror att man hört att den är svår att få att äta men ändå så har man ju sett lyckade ex där hemma hos andra.

Har du haft denna länge å har den ätit.

Snygg Anemon.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tråkigt att nått dör. Har ej själv aldrig haft en rostratus, vet ej riktigt varför men tror att man hört att den är svår att få att äta men ändå så har man ju sett lyckade ex där hemma hos andra.

Har du haft denna länge å har den ätit.

Snygg Anemon.

Har haft den i ett år ungefär, innan dess gick den i ett annat kar som lades ner. Klart min favorit i karet, en lugn och skön personlighet och åt ur handen. Den tog inga pellets eller flingor men artemia, mysis, cyklops å allt annat fryst tog den med stor aptit.

Berikade inte maten med vitaminer, kanske dog den av näringsbrist? Tycker ändå det gick för fort för det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Här rullar det på som vanligt.

Lite utvecklingsbilder på helheten bara. Håller på att blanda vatten därav lite handdukar å tunnor.

Bladen till algskrapan e slut, får nog dra en repa till hornbach idag.

Ja ja, jag vet att jag inte fått till lysrampen riktigt än, men det kommer.

Några tips på var jag kan sätta på sidorna av den?

Planen är att det ska gå att ta loss sidostyckena enkelt för att komma åt att ta bort skyddsglasen lätt utan att lyfta ner hela rampen. Den ska oxå hängas upp i taket med kedja.

2008_06030010.jpg

2008_06030011.jpg

2008_06030012.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...