Tedb Postat 22 oktober 2006 Författare Postat 22 oktober 2006 Vad roligt att så många reagerade positivt på detta. Ska försöka svara på alla frågor.Är belysning med och inbyggd i toppen av akvariet? MH?Nej ingen belysning ingår. Ingen teknik alls det finns andra på marknaden som är bättre på detta så jag låter kunden välja sin utrustning själv. En paket lösning begränsar kundens valmöjligheter för mycketWow! Fräsigt värre! Lycka till Ted, ska bli roligt att se hur det går för dig! Kanske kommer till dig när jag ska realisera mitt forsakvarium..(sötvatten, c:a 3år lång historia redan)mvh MattiasDu är absolut välkommen att höra av dej till mej. Men all försäljning av dessa kar kommer att ske genom butiker. Jag kommer inte att sälja direkt till slutkund. Men det hade verkligen varit roligt om ditt stora projekt kommer att landa i en av mina produkter.Wow kul att se. Synd att man ej får in det här hemma igenom dörren bara !!Har tyvärr ingen hopfällbar version Wrang men jag har ju tränat på att ta in förnster vägen. Jag hjälper dej gärna med det.Ett av de snyggaste kar jag sett, lycka till Ted! Vet du redan nu vilka mått de andra mindre? karen kommer att ha?Skulle tänka mig att en sådan här produkt skulle fungera mycket bra i USA.MvhPeterJo visst är det snyggt. I USA är acrylkaren de mest populära men visst finns där en stor marknad. Men man måste börja någonstans så jag börjar här hemma. Jag vet att i dagsläget så är det 3 olika storlekar av den runda modellen som jag kommer att arbeta med att få ut till butik. Av de kantiga karen kommer även där 3 st modeller. Alla modellerna har lika höga krav på sig och jag kommer aldrig att beta på detta. Detta kommer från att de når marknaden sätta en helt ny standard på glasakvarium och jag hoppas verkligen att konkurrenter tar upp jakten.LYCKA TILL!Jag hoppas att det verkligen kommer att slå. Tänk att ha ett sådant kar mitt i rummet! Tack för lyckönskningarna Sillen. Jag hoppas verkligen att få se ett kar hos dig någon dag.Varför inte kalla serien efter trådens namn ?MvhPeterJo mycket riktigt jag har gett detta arbetsnamnet Dream Aquariums för jag kunde inte hitta på något som beskrev dessa bättre. Satt och bollade med superlativ länge innan jag insåg att Dream Aquariums passade som handsken. Det är faktiskt rätt svårt att bestämma sig. WOW säger jag bara! Var tvungen sitta och fundera på vart i lägenheten jag skulle kunna få plats med ett sådant akvarie, men har lite ont om ställen här att ställa det på.Men hade varit grymt snyggt och fint att ha ett sådant akvarie!Och är priset inte högre än de fyrkantiga så är det bara att slå till tycker jag! Bara fram med en krita å måla cirklar på 1 m i diameter i hela lyan. HEHE . Jag kan säga att upplevelsen av att ha en revpelare hemma e väldigt trevlig. Karet är ju över 3 meter om man mäter runt om. Bakgrunder blir ett minne blått. Jag hoppas verkligen att många kommer att "slå till" för dessa karen kommer inte att lämna något utrymme för besvikelser.Bilden kommer snart upp igen. Ett missförstånd gjorde att den raderades.MvhTed Citera
rickard81 Postat 22 oktober 2006 Postat 22 oktober 2006 Lycka till med verksamheten.Jag har viljat ha ett runt kar nu kanske de kan bli verklighet Citera
wrang Postat 22 oktober 2006 Postat 22 oktober 2006 väntar glatt på mer bilder om du kan få fram detta senare.Är sumpen rund oxså Citera
JMAONE Postat 22 oktober 2006 Postat 22 oktober 2006 väntar glatt på mer bilder om du kan få fram detta senare.Är sumpen rund oxsåPrecis vad jag funderade på också ha ha Men skulle det vara så praktisk, förutom ökad vattenvolym förståss... Citera
Tedb Postat 22 oktober 2006 Författare Postat 22 oktober 2006 Nope sumpen är kantig det måste nästan bli så av utrymmesskäl Citera
Nizztos Postat 22 oktober 2006 Postat 22 oktober 2006 Följer med spänning detta. Skall ju troligen på sikt uppgradera mitt startakvarium på 110L, och då kanske någon av dina modeller kan vara ett alternativ. Tyvärr klarar inte mitt hus ett runt kar, annars är de ju ganska trevliga.Får i alla fall starta med att önska dig lycka till. Citera
fiend Postat 22 oktober 2006 Postat 22 oktober 2006 Största kruxet för dem flesta (tror jag?) är hur man ska få in det genom en dörr/fönster då det är 100cm ?Min dörr är 95 cm bred. Kanske om man plockar av dörrkarmarna och hela dörren mm?Mvh Fredrik Citera
Jurgonh Postat 22 oktober 2006 Postat 22 oktober 2006 Gör som Ted själv gjorde när han skulle ha in sitt.. plocka ut ett fönster med karmar och allt Citera
jojjen Postat 22 oktober 2006 Postat 22 oktober 2006 Största kruxet för dem flesta (tror jag?) är hur man ska få in det genom en dörr/fönster då det är 100cm ?Min dörr är 95 cm bred. Kanske om man plockar av dörrkarmarna och hela dörren mm?Mvh FredrikKaret var 90 högt... så där har du hela 5cm tillgodo. Citera
Capote Postat 22 oktober 2006 Postat 22 oktober 2006 Säger som så många andra. Lycka till. När du har lite mer detaljer ska jag hjälpa dig att göra lite reklam hos några som borde vara intresserade! Citera
crille Postat 22 oktober 2006 Postat 22 oktober 2006 väldigt kul att det är svenskproducerat,bra för vår hobby att visa att vi finns Citera
Illustratören Postat 22 oktober 2006 Postat 22 oktober 2006 Mäktigt akvarium!! Pris, pris, pris!!! Det blir dock lite svårt att placera en sådan tank, behövs rejält me utrymme eftersom det är runt. Men de är perfekta till ofentliga miljöer, barn kan ju gå runt och titta. Om jag räknat rätt blir volymen ca706L. Jäkligt skoj med det höga måttet, blir stor insyn tillsammans med 360graders insyn.Hoppas de går bra med projektet, kommer nog sälja bra. Citera
Tedb Postat 22 oktober 2006 Författare Postat 22 oktober 2006 Tänkte bara visa upp logon som jag fick idag. Stort tack till WWW.Johzon.com Citera
Lasse Postat 22 oktober 2006 Postat 22 oktober 2006 Nu du - kanske får du se ett större akvarium hemma hos mig - lycka till.Kubernas (vad annars) storlek? Kommer de också med borrat och sump eller planerar du andra versioner.MVH Lasse Citera
Illustratören Postat 22 oktober 2006 Postat 22 oktober 2006 Jag tänkte köpa ett 320L välvt hörn akvarium men nu e de nästan så att jag väntar, lite diskussioner med flickvännen =-) Tro de eller ej men de e hon som är sugen på det här akvariumet. Jag tycker att de är för stort och det är lite knepigt med placeringen. Vad blir volymen Ted, stämmer ca 706L? När ska du börja sälja dem? Dröjer de 4mån och kommer de gå att köpa endast akvariumet?Snygg logga! Citera
GustavF Postat 22 oktober 2006 Postat 22 oktober 2006 Argh.. jag hatar dig Ted. Mitt habegär var för tillfället relativt mättat men du väckte det igen. Är väldigt sugen på mer bilder och rekommenderade pris. Citera
Jaken Postat 23 oktober 2006 Postat 23 oktober 2006 Tänkte bara visa upp logon som jag fick idag. Stort tack till WWW.Johzon.comKul projekt.Har du kollat att det namnet är ledigt? Innan du lägger ner pengar på reklam och logotype...http://www.dreamaquarium.comhttp://americanaquariumproducts.com/Aquariums.htmlJag ser även att du inte registrerat .SE adressen ännu... Citera
fiend Postat 23 oktober 2006 Postat 23 oktober 2006 Jaken: Bra tanke! Måste ju kollas upp innan resten spikas :/ Citera
Jurgonh Postat 23 oktober 2006 Postat 23 oktober 2006 Jaken: Bra tanke! Måste ju kollas upp innan resten spikas :/Jo men så långt må vi ju anta att Ted har tänkt Citera
Tedb Postat 23 oktober 2006 Författare Postat 23 oktober 2006 Kul projekt.Har du kollat att det namnet är ledigt? Innan du lägger ner pengar på reklam och logotype...http://www.dreamaquarium.comhttp://americanaquariumproducts.com/Aquariums.htmlJag ser även att du inte registrerat .SE adressen ännu...Tack för påpekandet men det är kollat. Stämmer att jag inte reggat någon .SE adress. Citera
Dave Postat 23 oktober 2006 Postat 23 oktober 2006 Tänkte på den där "glasrengöraren" som du har, den kostar ju fan 3 tusen spänn, ingen fundering på att försöka ta fram en egen som tillbehör som är billigare? Alt göra magneter som är konvexa/konkava i samma grad som karet/karen?Sen ska du ha en lårkaka din bastardo för o göra mig o resten här toksugna på dessa kar . . . : )Har du startat bolaget Dreamaquariums? Dave Citera
GustavF Postat 23 oktober 2006 Postat 23 oktober 2006 Jag tror Teds algskrapa är extra dyr för att han har akrylakvarium. Borde gå att göra billigare till glas. Citera
Doris Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 återförsäljarna möjligheten att sälja det till ett sådant pris att det kan konkurrera med de vanliga fyrkantiga lösningarna. Min avsikt är att mina kar inte skall innebära en allt för dyr investering även om kvaliten är av högsta klass. TedNär du jämför dessa kar med dom fyrkantiga lösningarna , vilka kar jämför du med då?Är de ungefär samma pris som din akryltank ?Mvh Magnus Citera
Tedb Postat 26 oktober 2006 Författare Postat 26 oktober 2006 Tjena Magnus, Jag förstår att prisfrågan är väldigt intressant men som läget är nu så kan jag inte dela med mej av det nu. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.