Gå till innehåll

Sunny`s Rev


Sunny

Rekommenderade inlägg

  • Svar 315
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Tack Jonas,tanken var att skapa olika miljöer för de olika arterna och ändå försöka få det att se naturligt ut.

Hej Sunny,

Kul att se att clownerna trivs i sitt nya hem!

/ Hälsningar Pär

Hehe aa de mår fin fint, de verkar storm trivas anemonen med,men batterierna tog slut på min S*** kamera, när jag skulle knäppa den.Kan komma med lite fler bilder ikväll tänkte även ta bilder på kvällsbelysningen.

Däremot har clownerna inte ens tittat på den,men de e väl att räkna med.

Tycker det vart ett riktigt riktigt fint akvarie detta! Går mycket igen i hur jag tänkt bygga upp min revkonstruktion! :) Har en del planer som jag funderat på och som jag ska försöka styra upp sen då jag ska aquascapea

Tack Fredrik,Med tanke på storleken på ditt akvarie så kan jag tänka mig att det kommer bli rätt mäktigt, ser framemot bilder när det väl är klart.

M.v.h

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sunny: Du limmade ihop dina stenar för att skapa revpelarna? Eller borrade du hål och satte "rör" mellan dem för att dem inte skulle falla ihop?

Har för mig du skrev nåt om att limma. Jag får se lite hur jag gör, men jag gillar iden med lite mer öppnare rev så att säga :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Bjarne :)

Sunny: Du limmade ihop dina stenar för att skapa revpelarna? Eller borrade du hål och satte "rör" mellan dem för att dem inte skulle falla ihop?

Har för mig du skrev nåt om att limma. Jag får se lite hur jag gör, men jag gillar iden med lite mer öppnare rev så att säga :)

Fredrik, jag gjorde som så att jag byggde upp revet utan något alls, sen när allt var på plats så förstärkte jag de svaga punkterna med Epoxy.

Men jag hade nog också lite tur att jag fick till det som jag ville,det var ett himla pusslande innan det blev rätt.Borra är nog ett schysst alternativ om man har möjlighet till det.

Jag hade dock egentligen planerat på att använda mig utav någon typ av ställning typ som denna http://reefkeeping.com/issues/2004-04/totm/images/racks.jpg

men eftersom jag hade lite för mycket sten så visste jag inte vad jag skulle göra av allt och detta fick bli en alternativ lösning.

Vet inte om du kikat något på ställningar men det kan bli riktigt bra med dessa specielt med tanke på att du kan se till att du får ordentlig cirkulation överallt i karet och på stenen, och om du kör med DSB får du en större träffyta och om du kör barebottom har du möjlighet att blåsa bort all skit som landar på marken.

Finns även fler fördelar med detta,här är ett nr av RK som varit en stor insperations källa för mig iallfall,hoppas du får någon nytta utav den. http://reefkeeping.com/issues/2004-04/totm/index.php

M.v.h

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Johan,

Klart du ska starta ett nytt,ett lite större,med lite fler Kejsare ;)

Så hur var det nu.. är det suget för ett nytt kar eller försöker du gömma ditt salt sug för familjen som gör att du är inne på samma tokiga tid som jag.

M.v.h

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sunny!

Det ser ut att vara snygga bilder du har på ditt kar. Tyvärr blir det en massa konstigheter om man försöker öppna dina bilder. Det kommer konstiga pop upper som man defenitivt inte ska klicka OK eller avbryt på.

Varför 'är du inne på konstiga tider om du inte stratat familj i ung ålder? Alltså en som du döljer suget för.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm konstigt att du upplever popups o annat konstigt,Bilderna är inlagda på Imageshack.Är det några fler som haft problem med bilderna ?

Ska börja lägga upp bilder direkt på guiden istället,men det blir nog inga bilder på ett tag iallfall.

Hehe nää syftade mest på Johan, alla i min omgivning är redan fult medvetna om mitt akvariemissbruk,antar att de e något som ej går att missa.Man har ju lyckats bli lagom insnöad under de senaste året.

Får väl snart gå med AA (anonyma akvarister)

M.v.h

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är inta anonym av mig så jag kan inte gå med i föreningen AA. :)

Jag har inte fått dessa popups från andra bilder än dina när de legat på Imageshack. Tyckte det var konstigt. Det var lika dant när du hade lagt ut bilderna och är samma problem fortfarande.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer med en liten uppdatering av vad som hänt i karet.

Det har ioförsig inte hänt särskilt mycket,men eftersom detta är lite som min dagbok så skrivs det ändå ! :)

För någon vecka sen så råkade jag ha ner min pelare på höger sida,Och bestämmde mig för att göra om den lite och sätta fast den med epoxy så att det aldrig händer igen.

Sen så har jag haft igång min Interna Mini artemia kläckare sen någon vecka.

Justerat postitionerna på pumparna lite så att jag får bättre flöde genom hela karet,

Det har även resulterat till minskning av min riktigt fina brunalgs tillväxt(särskilt över sanden) men det är fortfarande massor kvar hoppas det försvinner med tiden.

Har även Slaktat min Acropora och så har en Physogyra tillkommit.

Idag så hittade mina Svensk Odlade Amphiprion Ocellaris ett nytt hem,Ej anemonen utan min Euphyllia paradivisa.(Video Nedanför)

Min Scleronephthya har förökat sig rejält om man tittar noga runt stommen så ser man massor med skott.

deltec461au7.th.jpg deltec450uh6.th.jpg deltec472qk8.th.jpg deltec473tc1.th.jpg

Det är vanliga fall inte lika mycket sand som svävar omkring,hade råkat välta physogyran.

Så ni får ursäkta röran i filmerna !

http://www.youtube.com/watch?v=jIqFk5WLQEA

Mvh,

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt kar!

Kul med clownerna.

Jag får också upp en massa skit när jag öppnar dina bilder, vilket gör att jag inte gärna öppnar dom.

MVH Karro

Tack.

hmm trist att det kommer en massa skit,kan de bero på imageshack ?

är det en massa reklam eller ?

Ska prova lägga upp något senare på guiden istället för imageshack o se om problemet kvarstår.Förstår inte varför det bara är jag som får detta problem ? (jag får dock inga popups)

Pär,Tror de är för små för Anemonen,

Tror det var slumpen som avgjorde det hela men det gick iallfall ganska fort innan de flyttade in så tror om någon av clownerna bara hade gnuggat sig i anemonen först så hade anemonen likagärna kunnat bli deras nya hem.

Mvh,

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack.

hmm trist att det kommer en massa skit,kan de bero på imageshack ?

är det en massa reklam eller ?

Ska prova lägga upp något senare på guiden istället för imageshack o se om problemet kvarstår.Förstår inte varför det bara är jag som får detta problem ? (jag får dock inga popups)

Mvh,

Sunny

Ja det är lite tråkigt, för du har ju ett så fint akvarium.

Och då vill man ju kolla närmre :)

Fast nu när jag testade så blev det inte så, gick utmärkt.

Märkligt.

MVH Karro

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Får samma skit från Imageshack men blokerar popup fönster i IE

gå in under Verktyg-Internet Alternativ-Sekretess

Längs ner i detta fönster som är uppe så finns det en ruta att kryssa i

[ ] Blockera popup fönster

Går du sedan in på Inställningar så kan man göra det ännu mer blockerat

Nackdelen med Imageshack att försvinner de från deras sida så försvinner bilderna här med och inlägget/tråden blir "ointressant" även massa andra ointressanta annonser och bilder på deras sida!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Får väl lära mig att lägga upp bilder på Guiden då :)

En liten uppdatering sen igår,Clownerna verkar ha börjat fatta det här med in i min bostad och ena clownen har även börjat pendla mellan två bostäder (Euphyllia Glabrescens) de ignorerar fortfarande anemonen.

Och så hittade jag en krabba som satt och tog tuggor utav mina Acroporapolyper utan att skämmas ! vet inte om det var samma krabba som brukar vara vid korallen.. men när jag gick iväg för att hämta något för att plocka upp den med

hade krabban slutat tugga korallpolyper och gått tillbaka till att beta sten.. så den får vara kvar,tror inte skadorna är så stora att korallen kommer må dåligt utav det.Och så kanske krabban tar hand om eventuellt parasiter.

Tom, Jag har staplat stenarna och sedan använt Epoxy för att förstärka byggnaden,

Men vid några fall har jag delat upp det till olika moment t,ex som den nya pelaren.

Där monterade jag först fast pelarna och en skivan med benen för skivan som satt högst upp och satte sedan fast skivan dagen därpå.

Även när jag byggde grottan så gjorde jag så,

för att det hela rasade någon gång och då tröttnade jag och bestämmde mig för att sätta fast det mesta,delade också upp ställningen och limmade de mest stabila delarna först och sedan detaljerna dagen därpå.

Mvh,

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Richard,

Kul att det går framåt,Handla inte på dig mer än vad du behöver bara.

Vad är det för gott du köpt på dig än så länge ?

jag har lite Xenia och Skivanemoner som bara väntar på att få bli testpiloter i ditt kar.

Mvh,

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tja Sunny

Ja du nu är salt det ända som snurrar I-huvudet, både i vaket och sovande tillstånd. Jag har lagt en massiv beställning till pwss som dimper ner till Järfälla 16/12. Kan väll erkänna att jag har handlat på mig så det räcker ett tag. Planerar start till V.1 eller 4 måste spara ihop lite pengar till LS, så jag kan få i allt på en gång. Återkommer lite senare med en tråd så kan jag specificera upp vad som är inköpt osv.

Mvh Richard

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...