Gå till innehåll

Sunny`s Rev


Sunny

Rekommenderade inlägg

  • Svar 315
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jaken,

Joo exemplaret var mycket vackert också...hehe den väntade väl på att jag skulle hinna komma hem från indien, men tror inte jag kan stoppa ner den förens min sohal e borta....

Tackar för alla snälla kommentarer nästan lite så att man rodnar här ;)

tyvvär syns inte aquascapingen så bra.. för den blev riktigt lyckad på höger sida... ska se om jag kan ta bild där nån gång så man förstår.. men det får vänta tills de börjat hända lite nya grejer i karet.

Mvh

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jaken,

Joo exemplaret var mycket vackert också...hehe den väntade väl på att jag skulle hinna komma hem från indien, men tror inte jag kan stoppa ner den förens min sohal e borta....

Tackar för alla snälla kommentarer nästan lite så att man rodnar här ;)

tyvvär syns inte aquascapingen så bra.. för den blev riktigt lyckad på höger sida... ska se om jag kan ta bild där nån gång så man förstår.. men det får vänta tills de börjat hända lite nya grejer i karet.

Mvh

Sunny

Så snyggt! Blir avis.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar Christer och Therese,

Nu ligger dock mina fiskar på Annons och är till Salu... Sohalen e redan såld så den kommer inte upp... behöver dra ner på näringsvärdena och styra upp algblommningen lite tyvvär så de måste åka... lite jobbig men känns nödvändigt...

Hehe e jue så dålig på att mäta värden så kollade calcium för första gången på länge o det låg på... 130ppm ? Haha sjukt... näe nu får jag ta det här på lite allvar och styra upp karet...

Mg var dessutom på 1050.. o kh var äckligt högt... som sagt.. e nog dags o ta tag i ratten...o börja styra.

Ps jag var morgonpigg idag ;)

Mvh,

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oki Doki..

har nu tyvvär bestämmt mig för att lägga ner detta kar... och ha kvar ett lite mindre akvarium..

så de flesta fiskar och koraller kommer att vara till salu snarast...

ni som har några personliga favoriter får gärna pma mig eller höra av er via email...

då det kommer ta tid för mig att få upp en annons kommer behålla några enstaka koraller och lite sten men som sagt det mesta ska bort...som det ser ut nu..

Mvh,

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Joo det är väldigt tråkigt faktiskt.. men ibland blir det bara så... är inte säker på hur det blir med ett litet kar... lägger eventuellt ner helt eller håller igång nån liten nanokub som det ser ut nu.

så absolut ingen speciell inriktning,

(nano kanske de inte e 170 liters karet ) kommer nog att startas igång

Mvh,

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oki Doki.. liten uppdatering här då... Allt levande är bokat i princip... förrutom kejsaren då..

Detta kar kommer att läggas ner..

Och i sin tur kommer det som det ser ut nu att bytas ut mot ett akvarium på ca 800 Liter med mått i mitt tycke :)

Men det är ej spikat än utan återstår att se hur detta slutar,

men tror icke att ni blir av med mig så enkelt !

Mvh,

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok såhär är det,

Jag kommer behålla mitt akvarium osv... kommer däremot sälja av lite koraller och fisk..

men de flesta koraller kommer att tas hand utav en väldigt väldit god själ på detta forum...

så för min del är det en jätte lättnad då jag nu kommer att finna ro :)

hinner ej med en uppgradering pga av jobb och annat.. och bestämmer mig som sagt för att behålla akvariet som det är men mörklägga det i princip... förrutom nån enstaka diod som punktbelyser något hörn.

Så akvariet tar helt enkelt en liten pause och kmr att återkomma på nytt ? o då lovar jag att de blir bättre ;) och även om det blir ett nytt akvarium så blir det ett annat deltec kar.. men det är inget plånboken tillåter jusst nu så de jag har får vara :)

Mvh,

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Lite saker han hända innan jag åkte iväg.. en stor mängd av mina koraller har flyttats till en vän som tar hand om dem medans jag är borta. Men har behållit flakmontipororna och euphylliorna och de står numera under en 2x55w power compact giessmann armatur... så har stängt av annan belysning och punlbelyser jusst dessa koraller..

Hag även införskaffat mig en putsarfisk, en A.Nigrifuscus som har blivit en favorit firre...

min A.Sohal är inte kvar då jag tyckte att den skulle få växxa vidare i ett större akvarium.

Och har två Sixline wrassar i karet också.

Och så har clownerna börjat lägga ägg.

håller även en liten fisk åt en kompis glömmt va den heter,lila o gul e den, liten o vanlig.. får inte upp den..

Och så har jag hittat en 3cm mantis medans jag gjorde om i akvariet.

Har tyvvär inga bilder men hittat lite filmklipp som togs under dagarna som jag bökade runt i akvariet.

Ni får ursäkta röran o dinosarna osv :) höll på riva allt.. o komm på efter att man kunde filma innan.

verkar som om två av filmerna inte går att ladda upp på Youtube,men här är en kort på min nya labroides dimidatus

post-2018-14468915298791_thumb.jpg

post-2018-14468915299024_thumb.jpg

post-2018-14468915299338_thumb.jpg

post-2018-1446891529956_thumb.jpg

post-2018-14468915299809_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Happ fick en liten överasknings present medans jag är bortrest :)

en Holacanthus ciliaris :) känns lite osäkert när man inte kommer hem på en så lång tid..

men har en akvarist som tar hand om karet åt mig.. så hoppas allt går vägen tills man kommer hem..

En liten bild på snyggingen...kanske styggingen i framtiden dessvärre :)

post-2018-14468915356165_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Wow den va läcker! Men käkar inte ciliaris SPS förutom LPS o Musslor som de alla gillar?

Hehe Japp bjarne ska nog stämma bra det... men det varierar från kejsare till kejsare.. och oddsen ska vara bättre när de är små...

jag tror på att om man håller den fet med en bra varierad kost..

så kan man få den att hålla sig ifrån det mesta.. men kanske inte allt.. som sagt det återstår att see..

Som det ser ut nu.. tuggar den inga koraller iallfall.. har 4a olika eupyllior av olika storlekar.. och massa montipora.. grön o röd... o lite andra lps o grejjer... hoppas det ska gå bra,

tror det kommer gå bra ;)

kommer dock vara lite försiktig när jag stoppar ner grejjer i akvariet när jag kommer hem osv...

särskilt med musslan...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...

Nu var det ett tag sen jag skrev här, jag har haft igång akvariet.. men inte prioriterat det så högt..

För några månader sen tänkte jag att jag skulle sätta igång igen på riktigt med koraller och annat, men jag hade inte löst problemet me bryopsis som jag hade i karet... vilket senare ledde till att jag tröttna och släckte ner akvariet helt..

Nu är jag pågång igen dock.. men har renoverat inredningen... det blir som en nystart.. bilder på hur akvariet ser ut idag kommer lite senare... medans så tänkte jag att jag lägger upp bilder på hur akvariet såg ut för några månader sen innan mörkläggningen.

Mvh,

Sunny

post-2018-1446891832588_thumb.jpg

post-2018-14468918326125_thumb.jpg

post-2018-14468918326332_thumb.jpg

post-2018-14468918326547_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...