Gå till innehåll

Veckans Bild


Illustratören

Rekommenderade inlägg

Hej alla saltnördar!

För att trigga mig själv till lite mer kreativt arbete ska jag rita en bild i veckan på en saltvattensfirre.

Sitter och redigerar andra illustratörer, fotografer och människors bilder hela dagarna på jobbet. Nu är de dax för att greppa pennan lite oftare och få ordning på ritandet igen. Köpte en ritbräda och måste lära mig Painter bättre så varför inte dela med sig.

Bilderna som läggs upp får användas för privat bruk av saltmänniskor =-)

Lite synd att ja inte kan lägga upp TIFF (original) bilderna eftersom dom blir rätt tunga då. Så ni får nöja er med "teasers".

post-2577-14468913400744_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Talang!

Kort och gott. :)

Kanske kan övertala Wrang att få lägga upp originalen genom honom.

Smeta lite klister på denna tråden!

Vad är det för ritpenna du köpt? Medföljde Painter?

*Tillägg: Jag har plats på min server o du kan få ett konto om du vill, så kan du lägga upp dem där.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte en A4 Wacom Intuos3, hade en på jobbet så ja e van vid den storleken = 4600:-

Ja hade redan den senast Painter versionen, men ska ja va helt ärlig plockade ja bara upp skiten och börja rita.

Den har jag sneglat lite på... Men till skillnad från dig så kan jag inte rita så bra, sitter hela dagarna och bättrar på / fixar med andras foton och illustrationer.. Men det är smutt med penna när man meckar med saker i ps. :)

Fin bild! ska bli spännande att se vad du hittar på nästa vecka!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggare än min riktiga som jag har. Till hans försvar ska sägas att husse har slarvat med matningen så han är lite mager och tyvärr så fastnade han i streampumpen i tisdags och han levde fortfarande när jag hittade han och trodde nog att det var över för gott men döm av min förvåning, han lever fortfarande och nu får han mat 2-3 ggr per dag så jag hoppas, men är beredd på att han kolar vippen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte en A4 Wacom Intuos3, hade en på jobbet så ja e van vid den storleken = 4600:-

Ja hade redan den senast Painter versionen, men ska ja va helt ärlig plockade ja bara upp skiten och börja rita.

Har en Wacom A5 liggande men har ej fått in snittsen med den så den ligger mest här.

Vad är det för Painter version du skriver om?

Grymt snyggt gjort iallafall

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte en wacom Intuos A4+ och såg framför mig alla snygga bilder som skulle växa fram i burken, men efter 2 dagar insåg jag att jag tecknar lika illa i datorn som jag gör på papper

och sen dess bor den i garderoben :-).

Men det är ju kul att se att det finns andra som kan hantera pnnan bättre (kanon snygg bild).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...