wrang Postat 9 januari 2007 Postat 9 januari 2007 oppz detta lock måste upp annars så kommer ej vattnet från pumpen in i reaktions kammarnTryck du med nått från baksidan av röret Citera
andreassofus Postat 9 januari 2007 Författare Postat 9 januari 2007 förstod att det inte va speciellt bra men jag kommer inte åt från baksidan.. ska försöka få loss underdelen . Citera
andreassofus Postat 9 januari 2007 Författare Postat 9 januari 2007 så... nu va de fixat.. ja fick in en skruvmejsel från undersidan så nu fick ja allt ur den.tack så mycket för all hjälp. Citera
wrang Postat 9 januari 2007 Postat 9 januari 2007 Okey så bra att det löste sig.Vattnet som skall ut igen vart går det för att komma ut ifrån skummaren?undra om en sådan här pump skulle passa istället för aquabee pumpenATI Fadenradpumpe A1500 für Abschäume... Citera
Freddi Postat 9 januari 2007 Postat 9 januari 2007 Får du loss det lilla röret nån gång, kan du tala om hur du gjorde för jag fick ej heller bort mitt när jag skulle rengöra min skummare. Citera
andreassofus Postat 9 januari 2007 Författare Postat 9 januari 2007 nu är ju jag ju inte alls säker men jag antar att vattnet kommer ut här.är det en bra pump den du länkade till? eller är aquabee pumpen dålig? Citera
andreassofus Postat 9 januari 2007 Författare Postat 9 januari 2007 Får du loss det lilla röret nån gång, kan du tala om hur du gjorde för jag fick ej heller bort mitt när jag skulle rengöra min skummare.jepp ja fick bort den.. jag skruvade bort pumpen och sen tog ja en skruvmejsel och tryckte in i de hålet där pumpen satt. det var inte så svårt när man väl kom på de eller nu såg ja att du frågade om ja fick bort röret.. det var inte röret ja skulle ha bort utan det var locket bara som hade fastnat.. men kolla länken från simonstorp som wrang skickade.. det var en bra beskrivning på alla delar på skummaren Citera
Freddi Postat 9 januari 2007 Postat 9 januari 2007 Det är samma beskrivning som jag har hittat på Aqua Medics sida fast på engelska och tyska. Så den har jag läst ett par gånger. Citera
andreassofus Postat 9 januari 2007 Författare Postat 9 januari 2007 kom på att jag har hela beskrivningen på hela karet på massa papper som förra ägaren hade skrivit ut till mig..tänkte inte på det förrän nu det är utskrivit från den sidan Citera
andreassofus Postat 15 januari 2007 Författare Postat 15 januari 2007 har tagit en tunna från jobbet nu.. den rymmer 120kg lim egentligen ,, ser ut som en vanlig brå regntunna. tunnan är helt ren för limmet som har varit i är i en stor tjock plastsäck som är i tunnan. tänkte kanske att man kunde ha osmosvatten eller nåt i.. vore det en bra ide eller?jag tycker att det luktar lite lim i tunnan så nu står den utan lock och får luftas ur ordentligt.. sen ska jag även skölja ur den med varmt vatten och skrubba lite ifall ifall.skulle ni ha vågat använda den? eller har jag egentligen ingen användning för en sån tunna? Citera
Doris Postat 16 januari 2007 Postat 16 januari 2007 Ja kör skälv med 4 st 100l limspänner o en 200l blå regntunna o de har varit lim i alla (Trälim ) Har inte varit några problem med dom skölj ur dom o rengör o denntligt bara sen kan du låta vattnet stå i en vecka sen rengör du igen så är den klar för o ta i bruk Mvh Magnus Citera
pimo Postat 16 januari 2007 Postat 16 januari 2007 Ska du ha tunnan "nära" akvariet så kan du väl lika gärna koppla in den i systemet och köra dsb eller nått kul i den? Citera
andreassofus Postat 16 januari 2007 Författare Postat 16 januari 2007 då får jag ta och rengöra den noga innan då.. fast jag vet egentligen inte vad jag ska använda den till , men jag har sett att många har tunnor.. knaske man kunde ha den full med osmosvatten hela tiden som man använder till att fylla på avduntat vatten med? pimo,, tror inte jag ska ha den nära karet, inte så snyggt att ha den i vardagsrummet. vad är dsb förresten? Citera
Doris Postat 16 januari 2007 Postat 16 januari 2007 Dsb är Deep sand bed Ja har mina tunnor när jag gjorde stora vatten byten på mitt gammla stora kar, nu använder ja bara 1 till 2 100l när ja gör vatten byten på de nya karet , bra o blanda salt i mm Mvh Magnus Citera
andreassofus Postat 16 januari 2007 Författare Postat 16 januari 2007 ok.. ja de där med dsb får jag läsa om, det är helt nytt för mig.. Citera
andreassofus Postat 18 januari 2007 Författare Postat 18 januari 2007 har börjat fundera lite på vad jag ska ha för koraller och liknande i mitt akvarium. ska absolut inte ha några svåra grejer i mitt akvarium.har tänkt mig att ha stjärnpolyper och och rörmaskar i alla fall, tycker dom är otroligt snygga. finns det inte nåt som heter knapp polyper oxå? kan ingen komma med lite tips om lätta koraller.har en 150w MH lampa 20000K och 3x18w lysrör. så watt antalet per liter blir ju inte så mycket. blir jju bara 0,68w/l är detta för lite ljus? har ju läst att man ska i alla fall ha 1w/l Citera
andreassofus Postat 21 januari 2007 Författare Postat 21 januari 2007 en väldigt dum fråga kanske men nybörjare som jag är så tycker jag det är bättre att fråga än att gå o undra hela tiden.har läst att många tycker att osram 67 är ett väldigt bra altenativ till blåljus. nu undrar jag om det är t5 eller t8 rör?sen undrar jag oxå om det finns 18w osram 67 rör och vart man kan köpa dom i så fall./Andreas Citera
Doris Postat 21 januari 2007 Postat 21 januari 2007 en väldigt dum fråga kanske men nybörjare som jag är så tycker jag det är bättre att fråga än att gå o undra hela tiden.har läst att många tycker att osram 67 är ett väldigt bra altenativ till blåljus. nu undrar jag om det är t5 eller t8 rör?sen undrar jag oxå om det finns 18w osram 67 rör och vart man kan köpa dom i så fall./Andreashttps://www.saltvattensguiden.se/produktguide/showproduct.php?product=58&cat=10&page=1Mvh Magnus Citera
pimo Postat 21 januari 2007 Postat 21 januari 2007 säg till när du är igång och har vägarna förbi så kan du få med lite stjärnpolyper och knappar! Citera
totto Postat 21 januari 2007 Postat 21 januari 2007 Hej. Är själv nybörjare men dem jag har sett har varit T5, du kan ju kolla på drakfisken.se för det var där jag såg dem. Citera
Doris Postat 21 januari 2007 Postat 21 januari 2007 Ja kör ju skälv 5st osram 67 t5 rör o 4 vita rör du kan köpa rör hos peter på reefzone Mvh Magnus Citera
andreassofus Postat 21 januari 2007 Författare Postat 21 januari 2007 doris,, tack för det..pimo,, det var verkligen jättesnällt det ska jag absolut göra.. bor ju som sagt ganska nära dig..totto.. ska kolla drakfisen oxå så får jag se..tack för hjälpen alla. Citera
andreassofus Postat 21 januari 2007 Författare Postat 21 januari 2007 glömde säga att det inte är en t5 ramp som jag har.. (tror jag inte i alla fall)det ska stå på rören i så fall eller?? Citera
Doris Postat 21 januari 2007 Postat 21 januari 2007 pimo,, det var verkligen jättesnällt det ska jag absolut göra.. bor ju som sagt ganska nära dig.. QUOTE]De är närmare till mig hehe, du får komma till mig med om du vill Mvh Magnus Citera
jens karlskrona Postat 21 januari 2007 Postat 21 januari 2007 .totto.. ska kolla drakfisen oxå så får jag se..Drakfisen ??? Ha ha, Hans vad säger du om detta? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.