Gå till innehåll

andreas percula 90


andreassofus

Rekommenderade inlägg

  • Svar 432
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

en väldigt dum fråga kanske men nybörjare som jag är så tycker jag det är bättre att fråga än att gå o undra hela tiden.

har läst att många tycker att osram 67 är ett väldigt bra altenativ till blåljus. nu undrar jag om det är t5 eller t8 rör?

sen undrar jag oxå om det finns 18w osram 67 rör och vart man kan köpa dom i så fall.

/Andreas

18,36 å 54 är t8 rör övriga är t5 rör

Mvh Kjell

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tack för svaret.. då ska jag se om jag kan hitta sånna då.

kollade precis på min armatur men det stod inget om att det var t5 så jag antar att det är vanliga t8 rör som jag har.

T8 har en diameter på 26mm och T5 har en diameter på 16 mm

Mvh Kjell

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

så.. nu har jag beställt en osmosblandare.

det blev en sån här http://www.pwss.se/product.php?productid=2479&cat=504&page=1. hoppas att den duger.

nu är det bara salt och en saltmätare kvar att köpa.. sen har jag nog köpt allt jag behöver tror jag :)

angående saltet så vet jag inte var jag ska köpa det.. här i värmland är det för dyrt tycker jag och frakten är för dyr om man skulle beställa på nätet. men det löser sig nog.

räknar med att jag kanske kan köpa lite LS oxå den här månaden om jag hittar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

blev lite fel förra gången jag skrev att jag hade beställt en osmosblandare..

men nu har jag i alla fall beställt en osmosblandare och en opotisk saltmätare. nu är det bara salt kvar.

pappa är i göteborg nu i skrivande stund, han skulle se om han hittade en affär som sålde salt, gör han inte det blir det att beställa en hink.

sen räknar jag även med att ha råd att köpa lite sten den här månaden oxå.. kanske runt 10kg bara, men det är ju lite att titta på i alla fall istället för att karet ska stå tomt hela tiden :)

kul att äntligen snart komma igång :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja ja hoppas det. vill verkligen få detta så bra som möjligt.

sen har jag funderat mer på LS . eftersom jag ska köpa i omgångar,, knaske 3 omgångar så är det inte säkert att jag kan köpa från samma ställe varje gång.. spelar det någon roll? eller borde jag köpa från samma ställe hela tiden?

i karlstad i saltbutiken finns ju sten som är ca 4 månader gammal för 125kr/kg, tänkte kanske köpa 10kg från han nu först, sen tänkte jag köpa ny sten efter..

men sen vet ju inte jag hur bra den stenen är som han säljer, så jag vet inte hur jag ska göra riktigt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om det är amazon du syftar på så skulle jag inte rekommendera att köpa sten därifrån.

har köpt lite sten därifrån, men den mesta kommer ifrån marinakvariet, och den ifrån marinakvariet är så otroligt mycket finare än den på amazon.

Jag har några stenar som ligger i sumpen nu efter min ommöblering, så har du vägarna förbi så kan du hämta dom, är väl inte mer än 3-4 kg med det är nått iaf.

Du får dom gratis om du bjuder på nån fragg framöver när du är igång ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...